Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Blog dra Marcina Szczerbińskiego

Przyszłość dysleksji

6
Objawy dysleksji rozwojowej wynikają z nietypowego przebiegu pewnych procesów poznawczych. Te z  kolei mo...

Podziel się tym:

Jeszcze o pseudonauce

3
  Niedawno odkryłem, że nieznane mi wcześniej wydawnictwo Septem proponuje czytelnikowi polskiemu nielada gratk...

Podziel się tym:

Sześciolatki w szkole

3
Na zakończonym w piątek posiedzeniu Sejm przegłosował nowelizację ustawy o systemie oświaty, która o kolejn...

Podziel się tym:

Elementarze a literatura

6
 Przywykliśmy do myślenia, że systematyczną naukę czytania prowadzi się przy pomocy elementarza. Ale nie zawsze...

Podziel się tym:

Marcin Szczerbiński

Blog dra Marcina Szczerbińskiego

Pochodzę z Bielska-Białej. W dzieciństwie miałem szczęście wędrować sporo po Beskidach i przeczytać wiele dobrych książek. Osobistych kontaktów z trudnościami w czytaniu i pisaniu miałem niewiele, czym jest dysleksja, dowiedziałem się właściwie dopiero w trakcie zajęć na czwartym roku studiów (psychologia, UJ – ach, piękny Kraków!), lecz problematyka ta szybko mnie zainteresowała. Zdecydowałem się napisać doktorat na temat psychologicznych mechanizmów uczenia się czytania i pisania. Ukończyłem go na University College London w 2001 roku. Przez dziesięć lat pracowałem jako wykładowca psychologii w instytucie logopedii na Uniwersytecie w Sheffield, ucząc głównie psychologii rozwojowej, metodologii badań, statystyki oraz problematyki czytania, pisania i dysleksji. W styczniu 2011 raz jeszcze zmieniłem kraj: obecnie pracuję w instytucie psychologii na uniwersytecie w Cork (Irlandia). Mam też trochę doświadczeń w pracy jako nauczyciel angielskiego, tłumacz i statystyk. Na moim biurku w pracy stoi bursztynowa róża – odznaka honorowego członkostwa Polskiego Towarzystwa Dysleksji, z której jestem bardzo dumny. Pytany o moje zainteresowania naukowe odpowiadam: „Wszystko, co wiąże się z fenomenem czytania i pisania” . O tym też będzie ten blog. Historia pisma; psychologiczne mechanizmy uczenia się czytania i pisania; metodyka nauczania tych umiejętności; analfabetyzm funkcjonalny; dysleksja, dysgrafia i dysortografia, ich mechanizmy, diagnoza i terapia – oto niektóre z tematów, które chciałbym poruszyć. Zapraszam do lektury i do dyskusji!