Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Blog dra Marcina Szczerbińskiego

Akademia Khana

9
   Na początku roku zarówno Polityka  jak i Gazeta Wyborcza zamieściły artykuły na temat Akade...

Podziel się tym:

Biblioteka w tramwaju

7
W ostatnich dniach w wielu gazetach i na stronach internetowych można było przeczytać o noworocznej gdańskiej inicjat...

Podziel się tym:

Noworocznie

1
Życzę Wam Czytelnicy Mili, aby rok 2013 przyniósł Wam i Waszym bliskim wiele pięknych chwil. Niech Wasza pr...

Podziel się tym:

Świątecznie

1
Czytelnicy Mili! W tej świąteczny czas życzę Wam pięknych chwil w gronie najbliższych. A gwoli świątecznej refleksji...

Podziel się tym:

Marcin Szczerbiński

Blog dra Marcina Szczerbińskiego

Pochodzę z Bielska-Białej. W dzieciństwie miałem szczęście wędrować sporo po Beskidach i przeczytać wiele dobrych książek. Osobistych kontaktów z trudnościami w czytaniu i pisaniu miałem niewiele, czym jest dysleksja, dowiedziałem się właściwie dopiero w trakcie zajęć na czwartym roku studiów (psychologia, UJ – ach, piękny Kraków!), lecz problematyka ta szybko mnie zainteresowała. Zdecydowałem się napisać doktorat na temat psychologicznych mechanizmów uczenia się czytania i pisania. Ukończyłem go na University College London w 2001 roku. Przez dziesięć lat pracowałem jako wykładowca psychologii w instytucie logopedii na Uniwersytecie w Sheffield, ucząc głównie psychologii rozwojowej, metodologii badań, statystyki oraz problematyki czytania, pisania i dysleksji. W styczniu 2011 raz jeszcze zmieniłem kraj: obecnie pracuję w instytucie psychologii na uniwersytecie w Cork (Irlandia). Mam też trochę doświadczeń w pracy jako nauczyciel angielskiego, tłumacz i statystyk. Na moim biurku w pracy stoi bursztynowa róża – odznaka honorowego członkostwa Polskiego Towarzystwa Dysleksji, z której jestem bardzo dumny. Pytany o moje zainteresowania naukowe odpowiadam: „Wszystko, co wiąże się z fenomenem czytania i pisania” . O tym też będzie ten blog. Historia pisma; psychologiczne mechanizmy uczenia się czytania i pisania; metodyka nauczania tych umiejętności; analfabetyzm funkcjonalny; dysleksja, dysgrafia i dysortografia, ich mechanizmy, diagnoza i terapia – oto niektóre z tematów, które chciałbym poruszyć. Zapraszam do lektury i do dyskusji!