Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 2.

Autor Wiadomość
Jagienka Pieprzowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 564

Opisz na forum, jakie trudności musisz pokonać lub pokonujesz, aby stosować metody aktywizujące.

Zmodyfikowany: Piątek, 13 Kwiecień 2018 15:24:21 - Jagienka Pieprzowska

Marek Kokoszyński

postów: 2

Brak szybkiej reakcji uczniów na zmiany, wprowadzając coś nowego.


Czas jest w ramach świetlicy, jednak wtedy nie ma wszystkich dzieci i dlatego część z nich ma zaleglości w nowinkach dydaktycznych

Marek Kokoszyński

postów: 2

Brak szybkiej reakcji uczniów na zmiany, wprowadzając coś nowego.


Czas jest w ramach świetlicy, jednak wtedy nie ma wszystkich dzieci i dlatego część z nich ma zaleglości w nowinkach dydaktycznych

Sebastian Matysiak

postów: 3

Brak czasu i łączenie klas

Halina Jodko

postów: 9

Największą przeszkodą dla mnie jest  czas, jaki trzeba poświęcić na przygotowanie lekcji. Nie mam bogatego własnego warsztatu metod aktywizujących. Szukanie w internecie i dostosowanie do swoich lekcji sprawia mi radość, ale zajmuje mi bardzo dużo czasu. Poza tym nie ma tego dużo w necie. Jest sporo po angielsku, ale to dla mnie duża przeszkoda. Cieszę się, że trafiłam na ten kurs. Mam nadzieję, że sporo skorzystam.

Aleksandra Sudziarska

postów: 4

Oczywiście się powtórzę - brak czasu i presja "uciekających" godzin przeznaczonych na dany temat. Jednak czasem warto się przełamać.

Edyta Lorczyk

postów: 2

Czas na realizację podstawy programowej??? Przecież realizujemy podstawę przy użyciu metod aktywizujących.


 

Edyta Lorczyk

postów: 2

Czas na realizację podstawy programowej??? Przecież realizujemy podstawę przy użyciu metod aktywizujących.


 

Marta Suhak

postów: 4

Problemem jest brak czasu. Przygotowanie środków dydaktycznych jest często pracochłonne. Druga sprawa - obszerna podstawa programowa powoduje, że czasem czuję się, jak na wyścigach, zdążę, albo nie z jej realizacją.

Magdalena Dzierzęga

postów: 6

Największą przeszkodą to brak wystarczającego czasu na zrealizowanie  podstawowego materiału oraz sporo czasu na przygotowanie pomocy aktywizujących. Jednak warto próbować. Bingo jest szybką grą, jednak metody dłuższe i wymagające większej ilości czasu najczęściej stosuję na lekcjach powtórzeniowych oraz zajęciach dodatkowych.

Dorota Łabiak-Wojciechowska

postów: 3

Nie do każdego tematu z matematyki da się dobrać odpowiednią metodę aktywizującą, poza tym jak dla mnie, metod typowo do matematyki jest bardzo mało w porównaniu do np. języka polskiego. Z drugiej strony matematyka jest przedmiotem, w którym trzeba wiele rzeczy przećwiczyć i na to czasu nie ma.


Zazwyczaj metody aktywizujące stosuję na lekcjach powtórzeniowych i jest frajda, ale zajmuje to strasznie dużo czasu przygotowania przed, na lekcji. Gdybym miała coś takiego robić chociaż raz w tygodniu nie zrealizowałabym podstawy programowej.

Katarzyna Woźniak

postów: 10

Największą trudnością jest czas na zrealizowanie podstawy, dyscyplina podczas pracy oraz warunki lokalowe

Katarzyna Woźniak

postów: 10

Największą trudnością jest czas na zrealizowanie podstawy, dyscyplina podczas pracy oraz warunki lokalowe

Katarzyna Woźniak

postów: 10

Największą trudnością jest czas na zrealizowanie podstawy, dyscyplina podczas pracy oraz warunki lokalowe

Joanna Gazda

postów: 24

Przede wszystkim czas. 

Jolanta Olszewska

postów: 5

Baza lokalowa - każda lekcja w innej sali, brak własnej pracowni.

Izabella Duda

postów: 3

Problemem jest na pewno brak czau, przeładowana podstawa programowa. Ucznipwie też wolno przyswajaja wiedzę, ale myślę, że zawsze warto próbować wprowadzac nowe, atrakcyjne dla uczniów rzeczy.

Anna Skalska

postów: 4

1. brak czasu na realizację takich lekcji, z trudem przerabiamy obowiązujący materiał


2. problemy ze sprzętem multimedialnym w klasach, brak dostępu do Internetu dla uczniów


3. problem z przestrzeganiem ustalonych zasad przez uczniów, w tym problem z utrzymaniem dyscypliny

Maja Ochryniuk

postów: 15

Czas na realzację materiału, warunki klasowe, zapanowanie nad dyscypliną podczas prowadzenia takich zajęć.

Joanna Gajda

postów: 11

Czas na realzację materiału, warunki klasowe, zapanowanie nad dyscypliną podczas prowadzenia takich zajęć.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.