Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 4.

Autor Wiadomość
Jagienka Pieprzowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 564

Opisz na forum, która z omówionych zabaw podoba Ci się najbardziej. Zastosuj ją w klasie i podziel się wrażeniem, jakie wywarła na Twoich uczniach.
Sebastian Matysiak

postów: 3

Żadna gra mi się nie podobała.


Oczywiście po zastosowaniu BINGO na lekcji, klasa była po części zadowolona... gorzej ze mną. Straciłem czas, który mógłbym przeznaczyć na wyjasnianie pojęć. 


Osobiście uważam, że gry są odpowiednie dla uczniów, którzy mają motywację do nauki, a nauczyciel ma na to czas. W przeciwnym wypadku gry nic nie dadzą.

Halina Jodko

postów: 9

Wszystkie gry i zabawy są bardzo interesujące i inspirujące. Grałam dziś z klasą VII w BINGO - zamiana ułamków na procenty. Skorzystałam z gotowych kart do bingo z internetu (4X4). Uczniowie zapisali tam sobie procenty, które im wcześniej podałam. Mam w klasie monitor dotykowy i jest tam aplikacja "spinner" - tam zapisałam ułamki. Było wiele emocji podczas losowania liczb i podczas całej gry. Uczniowie byli bardzo zaangażowani i bardzo im się podobało. Grałam też w BINGO z klasą IV. Narysowałam na monitorze 4 osie liczbowe z różnymi odcinkami bazowymi. Zaznaczyłam na każdej z nich po 4 punkty oznaczone literkami. Tym razem skorzystałam z koła fortuny z internetu, w którym można usuwać elementy już wylosowane. Na kole losowałam literki, a uczniowie na kartach BINGO zaznaczali współrzędne, jakie im odpowiadają (wcześniej zapisałam wszystkie na tablicy i uczniowie uzupełnili nimi karty). Było dużo emocji i radości.


Bardzo podoba mi się zabawa "Ja mam..." Trzeba jednak sporo czasu poświęcić na przygotowanie kart. Bardzo pomocny jet ten filmik z instruktażem. Próbowałam wczoraj i fajnie to działa. Trzeba jednak sporo czasu, może  w weekend...


Fajne są też pomysły z kostkami.

Aleksandra Sudziarska

postów: 4

Dzisiaj graliśmy w Bingo - klasa piąta (temat cechy podzielności liczb). Dzieciakom bardzo się spodobało happy

Marta Suhak

postów: 4

Wszystkie omówione gry i zabawy wydają się być ciekawe i angażujące uczniów. Do tej pory wykorzystałam pomysł na "Ja mam, kto ma" (z tych wymienionych). Tematem były działania na liczbach całkowitych. Moim uczniom zabawa bardzo się podobała.

Barbara Książkiewicz

postów: 3

Od dawna stosuję na lekcjach bingo matematyczne. Moi uczniowie uwielbiają te grę. Na początku korzystałam z gotowej ksiązki pt. Bingo matematyczne ale teraz juz sama wymyślam i dostosowuje do różnych tematów a wielkość dobieram w zależności ile czasu chcę na niego poświecić. Własności figur i brył bardzo często powtarzam bawiąc sie w Zgadnij kto to? Gry matematyczne to fajna zabawa. Warto je stosować choć wymagają sporo pracy. Pozdrawiam wszystkich

Rafał Cybulski

postów: 5

Ja już trzeci rok stosuje bingo matematyczne.


Dzieci zawsze bardzo chętnie w nie grają, jeszcze nigdy nie zgodzili się przerwać po ogłoszeniu pierwszego zwycięzcy.


"Ja mam, kto ma?" również stosowałem. W obu tych grach, jednym z najważniejszych atutów jest angażowanie wszystkich uczniów.


Bardzo chętnie wypróbuję aplikację "Dice" do rzutów kostką.

Dorota Kiślak

postów: 5

 


 

 


Bingo. Proste zasady, szybka rozgrywka, emocje i śmiech to na pewno plusy tej zabawy. Dzieci zachwycone.

Magdalena Dzierzęga

postów: 6

Od kilku lat stosuję bingo matematyczne i jest to jeden z moich faworytów. Sprawdza się w wielu tematach i uczniowie bardzo go lubią. "Ja ma, kto ma?" również dostarczyło klasie sporo zabawy. Po świętach spróbujemy "Zgadnij, kto to?". Mnie już się podoba happy

Joanna Gazda

postów: 24

Moim uczniom podobało się BINGO I "Ja mam kto ma". Wszyscy bawiliśmy się świetnie. Dziękuję

Jolanta Olszewska

postów: 5

Najbardziej uczniom spodobało się BINGO

Jolanta Olszewska

postów: 5

Najbardziej uczniom spodobało się BINGO

Anna Skalska

postów: 4

Zdecydowanie bingo matematyczne

Maja Ochryniuk

postów: 15

Bardzo spodobała mi się gra "Ja mam, kto ma?" Świetna gra przy sprawdzeniu tabliczki mnożenia.

Joanna Gajda

postów: 11

Zabawa ja mam kto ma rewelacyjnie sprawdza się przy tabliczce mnożenia w dwie strony tj mnożenie i dzielenie


 

Joanna Łopuszańska-Kułak

postów: 5

Najbardziej spodobała mi się gra "Zgadnij, kto to". Niestety nie mam jeszcze kalendarzy adwentowych, ale na pewno z niej skorzystam. Spróbowałam z klasą zagrać w kości, było super

Agnieszka Maćkowiak

postów: 9

Bardzo spodobała mi się gra "Ja mam, kto ma?" Świetna gra przy sprawdzeniu tabliczki mnożenia.

Monika Regiec

postów: 3

Spróbowałam i dzieci były zachwycone.

Maria Zielańska

postów: 4

Pomysły są świetne. 


Moim uczniom spodobała się gra w kości - kombinowanie jak wykorzystać kolejność wykonywania działań, by otrzymać upragniony wynik - sporo przy tym było rozmów i DUŻO zaangażowania. 


 


Dziękuję za ciekawe sposoby uatrakcyjniania lekcji.

Agata Solska

postów: 6

Wszystkie przedstawione w module gry wydają się być interesujące. Z czasem na pewno wykorzystam każdą z nich. 


Do tej pory udało nam się zagrać w grę "Ja mam, kto ma...". Uczniowie bardzo chętnie współpracowali i dopytywali się w co zagramy na kolejnej lekcji. 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.