Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: Moduł 1. Zadanie 3.

Autor Wiadomość
Beata Kryściak-Szczukiecka

postów: 45

Największe trudności moi uczniowie mają z geometrią przestrzenną, gdyż brak im wyobraźni przestrzennej.

Halina Jodko

postów: 9

Największe trudności moich uczniów to: klasy młodsze : tabliczka mnożenia, działania na liczbach, czytanie ze zrozumieniem. W klasach starszych: wyrażenia algebraiczne.

Zmodyfikowany: Środa, 16 Październik 2019 20:05:16 - Halina Jodko

Aleksandra Sudziarska

postów: 4

Najsłabiej idą - zadania z treścią - na różnych poziomach. Oczywiście także ułamki oraz zamiana jednostek.

Marta Suhak

postów: 4

Moim uczniom najwięcej problemów sprawia analiza i rozwiązywanie zadań tekstowych oraz działania na ułamkach. Mam tez uczniów, którzy mają problemy z opanowaniem tabliczki mnożenia.

Magdalena Dzierzęga

postów: 6

Z roku na rok mam wrażenie, że uczniom coraz więcej tematów sprawia problem.  Działania pisemne (szczególnie dzielenie), ułamki zwykłe, zadania tekstowe, kolejność działań. Geometria przestrzenna również sprawia kłopoty. Myślę, że na niski poziom opanowania materiału ma wpływ duże rozkojarzenie uczniów, brak pracy w domu i technologia. Uczniowie są zmęczeni, coraz słabsi. Sami nie mają ochoty na dodatkową pracę po lekcji, na powtórzenie w domu materiału. Część uczniów zadania domowe spisuje bezmyślnie z internetu. Mają problem z wyobraźnią przestrzenną. Coraz mniej młodszych uczniów bawi się klockami, buduje coś samodzielnie. Wolą raczej włączyć grę na urządzeniu elektronicznym.  

Katarzyna Woźniak

postów: 10

Moim uczniom trudności sprawiają działania na ułamkach zwykłych, geometria na płaszczyźnie i w przestrzeni oraz zadania tekstowe, w których należy wybrać właściwe dane i wykonać kilka działań.

Joanna Gazda

postów: 24

Problem polega na tym, że uczniowie nie utrwalają w domu wiadomości zdobytych na lekcji. mają problem z tabliczką mnożenia, działaniami na ułamkach, a także z czytaniem ze zrozumieniem. Co za ty idzie zadania tekstowe również są problemem.

Jolanta Olszewska

postów: 5

Uczniowie nie potrafią myśleć logicznie i argumentować swoich rozwiązań.

Agnieszka Kowalska

postów: 3

Uczniowie mają trudność z ułamkami, geometrią przestrzenną, rozbudowanymi zadaniami z treści, część też nie radzi sobie z działaniami pisemnymi szczególnie z dzieleniem.

Izabella Duda

postów: 3




Dotychczas najwięcej problemów sprawiają uczniom działąnia pisemne (mnożenie i dzielenie) oraz dzaiałania na ułamkach zwykłych. Niestety działania te wydają się uczniom skompikowane. 


Także maja trudności z geometrią przestrzenną bo maja problemy z wyobrażnią przestrzenną.



 



 

Zmodyfikowany: Poniedziałek, 15 Październik 2018 20:53:02 - Izabella Duda

Izabella Duda

postów: 3


Dotychczas najwięcej problemów sprawiają uczniom działąnia pisemne (mnożenie i dzielenie) oraz dzaiałania na ułamkach zwykłych. Niestety działania te wydają się uczniom skompikowane. 



 

Anna Skalska

postów: 4

Problemy z opanowaniem materiału mają głównie uczniowie, którzy nie pracują w domu, nie są skupieni podczas lekcji, nie pracują systematycznie, i dla tych uczniów opanowanie większość umiejętności jest bardzo trudne.


W mojej ocenie uczniowie, którzy aktywnie, systematycznie pracują na lekcji i w domu, są w stanie opanować materiał co najmniej w sposób dostateczny, niezależnie od omawianych zagadnień.

Maja Ochryniuk

postów: 15

Największe trudności moi uczniowie mają z geometrią przestrzenną, gdyż brak im wyobraźni przestrzennej.

Joanna Gajda

postów: 11

Kolejność wykonywania działań, dzielenie

Joanna Łopuszańska-Kułak

postów: 5

Zadania na dowodzenia, mało czasu przeznaczone jest na ich ćwiczenie, nie wszyscy moi uczniowie dojrzeli do takiej abstrakcji.

Agnieszka Maćkowiak

postów: 9

Moi uczniowie mają najwięcej problemów z pierwiastkami i wyrażeniami algebraicznymi.

Monika Regiec

postów: 3

Trudności różne, najczęściej - ułamki.

Maria Zielańska

postów: 4

Trudności moi uczniowie mają przeróżne. Najczęściej występującym są zadania, w których pracują na ułamkach  - szczególnie gdy te działania zapisane są w formie rozbudowanej.  Wielu ososbom znikają minusy - gubią się przez nieuwagę czy roztargnienie.  Trudności sprawiają działania na liczbach ujemnych.


 

Agata Solska

postów: 6

Dotychczas najwięcej problemów sprawiają uczniom działąnia pisemne (mnożenie i dzielenie) oraz dzaiałania na ułamkach zwykłych. Niestety działania te wydają się uczniom skompikowane. 

MAGDALENA MARSZALEC-KIEŁBASA

postów: 8

Obserwując uczniów zauwazyłam że maja najwieksze trudnosci z geometria i zadaniami z trescią gdzietrzeba wykorzystać równania albo układ równań.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.