Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 2.

Autor Wiadomość
Barbara Samiczak

postów: 9

Najwięcej kłopotu sprawia przygotowanie odpowiednich pomocy. Jest to pracochłonne, wymaga czesto wlasnych srodkow finansowych,a ponadto realizacja na lekcji z klasa 27osobowa wymaga od nauczyciela dodatlowego zaplanowania i organizacji.  

Barbara Samiczak

postów: 9

Najwięcej kłopotu sprawia przygotowanie odpowiednich pomocy. Jest to pracochłonne, wymaga czesto wlasnych srodkow finansowych,a ponadto realizacja na lekcji z klasa 27osobowa wymaga od nauczyciela dodatlowego zaplanowania i organizacji.  

Piotr Ramski

postów: 6

Wymaga to od nauczyciela poświęcenia wiekszej ilości czasu na przygotowanie lekcji, metody te również zajmują sporo czasu a trzeba realizować przeładowaną podstawę.

Alicja Gawrońska

postów: 11

Metodami aktywizjącymi lepiej pracje się w mniej licznych klasach. Prowadzenie lekcji wymaga też z naszej strony przygotowanie odpowienich materiałów, co czasami jest pracochłonne.

Ewa Borkowska

postów: 4

Trudnością dla mnie w stosowaniu metod aktywizujących jest przde wszystkim brak czasu na lekcji oraz przygotowanie pomocy dydaktycznych, ale wypróbuję niektóre metody opisane w tym module (życie pokaże, czy się sprawdzą i na ile ja i dzieci się w tym odnajdziemy!).

Magdalena Hajduk

postów: 3

Czas jest wielkim ograniczeniem. 

Zmodyfikowany: Środa, 25 Kwiecień 2018 17:35:06 - Magdalena Hajduk

Magdalena Hajduk

postów: 3

Czas jest wielkim ograniczeniem. 

Zmodyfikowany: Środa, 25 Kwiecień 2018 17:35:35 - Magdalena Hajduk

Natalia Deptuła

postów: 2

Moje trudności
- czas, zarówno na lekcji jak i podczas przygotowania do zajęć


- rozluźnienie podczas lekcji, co skutkuje rozmowami nie na temat, hałasem, zwłaszcza podczas pracy w grupach


 

Agnieszka Kraska

postów: 4

Zgadzam się z wypowiedziami poprzedników. Największą trudnością jest czas oraz duża liczebność klas przy małych pomieszczeniach do nauki.

Beata Kryściak-Szczukiecka

postów: 45


Największym ograniczeniem jest czas, a prawdę mówiąc jego brak, gdyż gonimy z materiałem, aby zdążyć z realizacją podstawy programowej.



 

Beata Kryściak-Szczukiecka

postów: 45

Największym ograniczeniem jest czas, a prawdę mówiąc jego brak, gdyż gonimy z materiałem, aby zdążyć z realizacją podstawy praogramowej.

Elżbieta Irena Kossakowska

postów: 14

Witam


Największym problemem są ograniczenia czasowe na lekcji oraz zbyt mała liczba godzin na realizację podstawy programowej.


Ponadto słabi uczniowie nie angażują się i nie utrwalają wiadomości lub po prostu nie potrafią wykonać zadania i próbują bezmyślnie ściągać.


 

Beata Świetlik

postów: 31

Dla mnie największym problemem jest czas, a raczej jego brak. Gonię z materiałem by zrealizować program, a i tak jestem do tyłu. Jeśli do tego uczniowie klasy są słabsi w matematyce, kiedy dokładam godzin z jakiegoś tematu by więcej z nimi przećwiczyć, boję się że czasowo się nie zmieszczę. Gdzie w takiej sytuacji wcisnąć jeszcze zabawę?


Uczniowie są różni, zdarza się, że na próbę innego niż tradycyjnego spojrzenia na matematykę reagują śmiechem, rozluźnieniem i, co za tym idzie, hałasem i śmiechem. Np. przy przekształcaniu wzorów (jeden z gorszym tematów dla moich uczniów) tłumaczenie na zasadzie uwalniania księżniczki z lochu zakonczyło się dyskusją młodziezy czy to Fiona, czy jakaś inna, jaki smok stał u bram itd.


I na koniec - liczebność klasy. Inaczej się pracuje z grupa 15 osobową (chciałabym), a 28 osobową. sad

Ewa Brzezik

postów: 7

Klasy liczne. Podczas lekcji prowadzonych takimi metodami panuje wiekszy chaos, uczniowie słabsi zdominowani są przez uczniów lepszych.

Ewa Brzezik

postów: 7

Klasy liczne. Podczas lekcji prowadzonych takimi metodami panuje wiekszy chaos, uczniowie słabsi zdominowani są przez uczniów lepszych.

Ewa Brzezik

postów: 7

Klasy liczne. Podczas lekcji prowadzonych takimi metodami panuje wiekszy chaos, uczniowie słabsi zdominowani są przez uczniów lepszych.

Marzena Ziemann

postów: 11

Problemem jest ograniczony czas na realizacje podstawy programowej ponadto duża liczebnośc klas. Praca w formie zbawy stwarza również większa trudnośc w utrzymanu dyscypliny.

Joanna Kowalska-Bońkowska

postów: 5

Nie wszysce uczniowie dobrze sobie radzą z przegraną. Ograniczeniem jest też czas na lekcji.  Wybór takiej metody aby każdy uczeń, niezaleznie od poziomu swojej wiedzy mógł skorzystać z zajęć.

Anna Litwińska

postów: 6

Przy stosowaniu metod aktywizujacych problemem jest ograniczona ilość czasu, aby często stosować je na lekcjach.

Bożena Moneta

postów: 11

Dla mnie również główną trudnością jest właściwe gospodarowanie czasem, tym bardziej, że uczniowie niechętnie kończą swoje działania, jeśli np są realizowane poprzez zabawę czy grę. 


Druga trudność - metody aktywizujące zazwyczaj wyzwalają aktywność uczniów - czym lepsza zabawa tym większy problem z dyscypliną.


Trzecia trudność - przygotowanie się do lekcji, ponieważ dobrze jest przewidzieć, jak potoczy się nasza lekcja, a nie zawsze to się udaje.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.