Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 2.

Autor Wiadomość
Joanna Gajda

postów: 11

Czas na realzację materiału, warunki klasowe, zapanowanie nad dyscypliną podczas prowadzenia takich zajęć.

Joanna Łopuszańska-Kułak

postów: 5

Czas, dostępność pomocy dydaktycznych, zbyt duż liczebność klasy.

Agnieszka Maćkowiak

postów: 9

Myślę, że główną przeszkodą jest czas.

Monika Regiec

postów: 3

Presja czasu i niemożność przygotowania sali z powodu dyżurów.

Maria Zielańska

postów: 4

Czytając wypowiedzi zauważam,że nie tylko w moim przypadku sporą barierą jest czas.  Drugi czynnik to nawyki. Nauczano nas - mnie - w sposób wykładu i tylko własne zdolności czy wyćwiczenie materiału dawało efekty  - teraz my nauczamy tak  - jak nas wcześniej. Wydaje mi się, że gdyby z nami inaczej pracowano - to i my z większą śmiałością wchodzilibyśmy w nowe rzeczy.  

Agata Solska

postów: 6

Moim największym problemem w zastosowaniu metod aktywizujących jest brak dyscypliny w klasie. Większość gier nie uda się przeprowadzić jeśli w klasie jest za głośno. 


Kolejnym problemem jest oczywiście brak czasu. Przygotowanie gier wymaga go całkiem sporo. 

MAGDALENA MARSZALEC-KIEŁBASA

postów: 8

Niepewność przed eksperymentowaniem na lekcji i niepowodzeniem w tym eksperymencie.

Beata Zofia Bułka

postów: 6

Barierą jest czas.

Beata Pruszczyk

postów: 9

Trudności ze stosowaniem metod aktywnych na matematyce wynikają przede wszystkim z braku sprzętu multimedialnego w każdej sali lekcyjnej. Ponieważ pracuję w dużej szkole to lekcje matematyki nie zawsze są w sali z wideoprojektorem i tablicą multimedialną na której można wyswietlać i rozwiazywać zadania na atrakcyjnych stronach z Quizami. Poza tym czasami nie ma poprostu na to czasu, gdyż w niektórych klasach trzeba o wiele wiecej czasu poświęcić na dany temat.

Adriana Bełżek

postów: 5

Brak czasu jest główna trudnoscią w stosowaniu metod aktywizujacych, przeładowana podstawa programowa również. Przygotowanie materiałów też bywa pracochłonne, zwłaszcza jak się jest tzw. "wędrujacym nauczycielem". Jednak mam zamiar zastosować jedną z gier w tym tygodniu i mam nadzieję, że uczniowie zaangażują się i inną formę pracy.

Justyna Juda

postów: 10

Dobór właściwej metody do omawianej tematyki. Presja czasu na lekcji. Brak pomysłu na ciekawą grę oraz czasu na przygotowanie.

Danuta Malik

postów: 15

Opisz na forum, jakie trudności musisz pokonać lub pokonujesz, aby stosować metody aktywizujące.
 


Myślę,że trzeba się  przełamać i np. na początku lekcji zaplanować na grę powiedzmy 15 min jako część wprowadzającą do tematu, przy okazji uczniowie ćwiczą lub utrwalają daną umiejętność. Nie dokońca mogę się zgodzić ze stwierdzeniem " brak czasu". Z własnego doświadczenia wiem, że warto poświęcić ten czas . Uczniowie przez zabawę również sie uczą, lekcja jest ciekawsza również dla nashappy Zamieszanie i głośne rozmowy w czasie gry są rzeczą naturalną i nie należy się tym przerażać. Obecnie nie mam z tym rodzajem metod trudności. Podzielam zdanie Pani Doroty, że dobrze przygotowany materiał starczy na lata.happy

Małgorzata Nowak

postów: 1

Oczywiście, że warto stosować metody aktywizujące na lekcjach, ponieważ uatrakcyjniają one zajęcia. Uczniowie chętnie pracują zepołowo i z większym zaangażowaniem. Oczywiście wymaga to wielu przygotowań ze strony nauczciela.

Janusz Łach

postów: 2

Witam. Pierwsza trudność to brak czasu na lekcjach, ale myślę, że mogę nad tym popracować ze swoimi uczniami. U mnie w szkole zakaz noszenia i używania smartfonów, choć uczniowie przemycają ale najgorzej z dobrym dostępem do internetu. Na razie prubujemy na internecie ze smartfonów bo szkolny nie daje rady. Jak z tym sobie poradzić jeszcze nie wiem...

Monika Szymańska

postów: 9

Pierwszy problem to czas. Uczniowie wolno przyswają wiedzę, mają bardzo duże braki. Nie mogą nosić telefonów na lekcji i używać szkolnego internetu. Bałabym się też o nadmierny hałas, gdy robię im pracę w grupach są naprawdę bardzo głośno, ale chętnie spróbuję takich zabaw. 

Kinga Gawlik

postów: 6

 


Czy warto? Pewnie, że tak. Przez zabawę jest najlepsza nauka. Niestety czasowo różnie to bywa. W niektórych klasach bardzo ciężko jest wygospodarować czas gdzie można by bawić się matematyką. Wiadomo dla nauczyciela początkowa to dużo pracy, ale uważam, że da się wygospodarować trochę czasu by uatrakcyjnić zajęcia. Problemy z którymi ja się borykam w mojej pracy to brak sprawnej pracowni komputerowej, kiepski Internet, zakaz posiadania tabletów i telefonów w szkole.


 

Grażyna Marek

postów: 1

Największą trudnością jest brak czasu.


Obawa,że gra bedzie za trudna lub za łatwa, że nie zainteresuje uczniów.

Dorota Lasek

postów: 7

Problemem jest czas na przygotowanie materiałów. Kolejnym brak czasu na wykorzystanie ich na lekcji. Dodatkowo mam obawy czy rzeczywiście uczniowie przyswoją materiał.

Monika Zasina

postów: 5

1. Czas na przygotowanie materiałów.


2. Obawa przed "stratą czasu" (więcej treści przekazanych w sposób tradycyjny).


 

Anna Chyrzyńska

postów: 3

Największa trudność to zacząć budować swoje gry i uświadomic sobie, że jest to pewien proces.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.