Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 2.

Autor Wiadomość
Honorata Pinkowicz

postów: 8

Jak już wspomniano są to trudności organizacyjne ( dyżury nauczycielskie przed dana lekcją). Przygotowanie pomocy też jest problemem, ponieważ nie mam  pracowni matematycznej. A pomoce, które posiadam są przestarzałe. Komputer i ekran z czasem się nudzą uczniom i są niewystarczające. Uważam, że jednak trzeba być kreatywnym i stosować metody aktywizujące.

Magdalena Adryjanek

postów: 4

Moje problemy podzielę na dwie grupy. Pierwsza to czas. Przygotowanie pomocy do metody aktywizujących jest czasochłonne. Brakuje też czasu na lekcjach, aby często wprowadzać metody aktywizujące. Druga grupa problemów to trudności techniczne: brak smartfonów, zbyt wolny internet, ...

Jolanta Sudoł

postów: 4

Trudności organizacyjne - Przed lekcją na której chcę wykorzystać metody aktywizujace muszę mieć wolną przerwę (inne ustawienie stolików, rozłożenie materiałów na ławkach itp.). Najczęściej na przerwach mam dyżur.


Trudności z dyscypliną – jest większy bałagan na początku lekcji, ucieka sporo czasu, szczególnie gdy dobiera sie grupy.

Ewa Popek

postów: 4

Opisz na forum, jakie trudności musisz pokonać lub pokonujesz, aby stosować metody aktywizujące.
Zbyt mało czasu ale można na Kólku matematyvznym przygotować pomoce.


 

Justyna Błasińska

postów: 8

Zgodzę się z innymi kursantami czas jest decyzujący. Myśle jednak, że materiały można stworzyć z pomocą uczniów na zajęciach dodatkowych lub jako zadanie domowe w klasie wyższej (dla młodszych).

Magdalena Kostuj

postów: 5

Największa trudność to przygotowanie materiałów, wymaga to czasu szczególnie na początku. Ubolewam także, że nie ma w siatce więcej godzin matematyki ...

Dariusz Strzyzewski

postów: 4

Oczywiście głównym problemem jest brak czasu. Szczególnie kiedy uczy sie jeszcze kilku innych przedmiotów;-(

Wioletta Ślączka

postów: 11

Przed zajeciami: poszukanie lub opracowanie aktywizujacego sposobu opanowana umiejetności, taniego w realizacji; na zajęciach nauczenie współpracy, opanowanie temperamentów uczniów.

Karolina Krzemińska

postów: 20

Ja również zgodzę się z tym, że brak czasu powoduje, że nie mogę się we właściwy sposób zorganizować w tym zakresie. Rzadko korzystam z tych metod.  Mnóstwo papierologii..... itp. Przygotowanie materiałów dydaktycznych wymaga sporo poświęcenia. Jednak zawsze "z tyłu głowy" mam myśl, że powinnam "rozwinąć skrzydła" w tym zakresie. W związku z tym przystąpiłam do tego szkolenia, aby zaczerpnąć kilku pomysłów i w końcu się przełamać. 

Beata Trzeciak

postów: 6

Brak własnej sali(przechowywanie przygotowanych pomocy dydaktycznych, gier itp.), realizacja zajęć w różnych salach lekcyjnych, liczebność uczniów w oddziałach, za mało godzin lekcyjnych przewidzianych na realizację poszczególnych zagadnień, 

Dorota Kraska

postów: 6

Witam!


Oczywiście warto podjąć wyzwanie!


Wbrew pozorom uczniowie nie tylko uczą się matematyki (utrwalają swoją wiedzę i umiejętności), uczą się pracy zespołowej a przede wszystkim uczą się argumentowania, co później przydaje się np w zadaniach na dowodzenie.


Wszystkim, którzy twierdzą, że przygotowanie takiej lekcji jest czasochłonne, chciałabym powiedzieć:


1. wystarczy raz przygotować pracę, a starczy na lata


2. warto korzystać z "gotowców" przygotowanych przez wydawnictwa (np. podane w bibliografii wydawnictwo Nowik). Często szkoły uczestniczą w różnorodnych projektach i mają pewną kwotę na zakup pomocy dydaktycznych. Może zamiast kolejnego programu komputerowego warto zakupić "analogowe" pomoce.


Pozdrawiam


Dorota Kraska

Agnieszka Dąbrowska

postów: 6

Na poczatku zaznajamiania uczniów z metodami aktywizującymi ( klasa IV) największym problemem jest okiełznanie ich. Podstawą jest nauczenie ich współpracy, przestzregania zasad i organizowania swojej pracy. Stopniowo stosowanie tych metod staje się łatwiejsze w szczególności jeśli mamy przygotowana pewną bazę na którek mamy pracować. W staszych klasach zaczynamy czuć presję, ze my na lekcji się "bawimy" w egzaminy tuż, tuż. CZAS nas goni.

Małgorzata Krawczyk

postów: 7

Największy problem to tak jak wiekszość osób zauważyła czas


zdarzają sie tez niestety problemy techniczne typu awaria sprzetu, brak internetu. Niestety nie każda szkoła ma dobre wyposażenie pracowni

Iga Zawada

postów: 28

Chyba najtrudniejsze jest znalezienie czasu na wyszukanie interesujących materiałów, lub stworzenie ich samodzielnie. Wymaga to dużej ilości czasu, ale jednak naprawdę warto.

Marta Skomurska

postów: 3

Brak czasu na lekcji i czasochłonne przygotowanie pomocy.

Irena Fąfrowicz

postów: 4

Duży problem stwarz przygotowanie materiałów i jest mało czasu na lekcjach , aby czesto wykorzystywać metody aktywizujace..  w klasie 25 osobowej w trakcie lekcji moge zastosować jedna metode aktywizujaca Najczęściej stosuje" burze mózgów". Ale nie na każdej lekcji mogę wykorzystac podpowiedziane metody aktywizujace. Za obszerny materiał z matematyki. Uczniom bardzo sie takie metody podobaja  i chcieli by ,aby były stosowane jak najczęściej.


 

Irena Fąfrowicz

postów: 4

Tak. warto podjąc wyzwanie. Nie przypuszczałam , że wiele gier , które znam mozna wykorzystać w pracy z uczniem.

Marzena Rudzka-Kupczyńska

postów: 10

       Największym problemem przy stosowaniu metod aktywizujących jest czas potrzebny na przygotowanie matriałów, szczególnie, gdy chce się zapewnić uczniom wiele różnorodnych wrażeń. Jednak raz przygotowane pomoce na pewno będą służyły wiele razy. Warto też współpracować z innymi nauczycielami i wymieniać się pomysłami związanymi ze stosowaniem metod aktywizujących oraz podzielić się zadaniami podczas przygotowywania pomocy.

Katarzyna Delegacz

postów: 2

Jedną z podstawowych przeszkód w stałym stosowaniu tychże metod jest CZAS. A raczej jego brak. Zarówno na lekcjach, jak i poświęcony na przygotowanie zajęć. Chcąc skoncentrować pracę uczniów na konkretnym zagadnieniu (jego utrwaleniu) trzeba przygotować własne pomoce dokładnie ukierunkowane na cel. To jest kilka godzin pracy, koszty własne oraz dodatkowy czas na sprawdzenie czy to działa. Innym problemem jest również nastawienie i chęć uczniów do gry innej niż na komputerze. Pracując w kilku klasach o różnej liczbie uczniów i zróżnicownym poziomie umiejętności , trzeba przygotować odrębne zestawy. Jednorazowe utrwalenie - to raczej trochę mało. Gdyby było chociaż 6-7 godzin matematyki w tygodniu.

Aneta Żmuda

postów: 12

Czas, czas i jeszcze raz czas to największy problem

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.