Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu (I STOPIEŃ) - DRUGA EDYCJA

MODUŁ 1.

Temat: Zadanie 2. W jakie umiejętności i kompetencje powinno się wyposażyć dzieci, młodzież, aby przygotować je właściwie do funkcjonowania w dorosłym życ...

Autor Wiadomość
Grzegorz Grabski

postów: 72

Dobry wieczór


Na poprzednim forum dotyczącym tego zagadnienia Pani Małgorzata Tomela napisała o poglądach Howarda Gardnega w książce "Pięć umysłów przyszłości".


Kolejne umiejętności są zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego jako kompetencje kluczowe (są one także wskazywane w innych źródłach).


Jeszcze inaczej postrzegają to pracodawcy, zupełnie inaczej rodzice uczniów - i ostatecznie sami uczniowie także inaczej odczuwają potrzebę zdobycia kompetencji kluczowych.


Ponadto - jakie będą kompetencje kluczowe w ich zyciu? A jakie będzie ich życie - prywatne, osobiste, zawodowe? A jaki będzie świat?


Ja osobiście uczę tak, by dać podstwaę do rozwoju w przyszłości na podstwaie teraźniejszości - nie wiem, co będzie za parę lat. Więc przygotowuję na nowe i nieznane, dając oparcie w tym co jest dziś.


I mam nadzieję, że się przyda...chociaż nie wiem


Grzegorz Grabski


ps: więcej informacji i linki w załączniku


Załączony plik:

Dawid Pyrda

postów: 2

Skupiłbym sie przede wszystkim na tym, żeby uczniowie potrafili szukac informacji i wiedzieli, gdzie to robić. Dzisiejsze czasy wymagają też ciągłych zmian (częste zmiany pracy, otoczenia itp) datego warto przygotować uczniów na te zmiany. Zatem jak walczyć z rutyną, ze stersem, w jaki sposób myśleć kreatywnie, jak szukać rozwiązywania problemów, jak pracować w grupie, to wg mnie najistotniejsze umiejętności, w które trzeba "wyposażyć" uczniów.


 

Iwona Zając

postów: 35

Położyłabym nacisk na rozwiązywanie problemów zespołowo, konstruowanie czegoś z zupełnie absurdalnych rzeczy, sprawdzania, czy da się dowieść jakąś tezę lub ją zanegować, wymyślanie nowości ze sfry wyobraźni. Element wzajemnej współpracy, zmian zespołów bez względu na sympatie, pozbawienie lęku przed błędami na rzecz ciekawości wyniku, zachownie logiki, zdrowego rozsądku i kultury osobistej pełnej empatii wydają się być znaczące dla wprowadzanie w życie nowości.

Marzena Tejchman

postów: 9

Nauczyciel odpowiada za nauczanie i wychowanie.Czasem wydaje mi się, że we współczesnej szkole bardziej wychowuję  niż uczę. Moi prawie pełnoletni uczniowie  nie potrafią rozmawiać, uciekają w świat wirtualny , wolą zrezygnować (pusta kartka na kartkówce) niż podjąć walkę, a ich sposób nauki to ..........nie uczyć się.


Jest wiele umiejętności i kompetencji ,w które powinnam wyposażyć uczniów , aby dobrze funcjonowali w dorosłym życiu. Do nich na pewno zaliczę umiejętność komunikacji z każdym, z wykorzystaniem różnych technik (rozmowa indywidualna,zespołowa, drogą elektroniczną czy zwykłym listem). Na godzinach wychowawczych dowiaduje się,że mają bardzo niską samoocenę , szybko się podają  , nie potrafią rozmawiać o swoich problemach. Na lekcjach  dostrzegam ich nawet małe sukcesy , aby wzbudzić większą  wiarę w siebie.Z racji nauczanego przedmiotu(matematyka) na każdym kroku podkreśłam jak logiczne myślenie , analiza faktów i wyciaganie odpowiednich wniosków przydaje sie nie tylko w szkole. 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.