Autor
|
Wiadomość
|
LUCYNA SZCZUTKO
|
- Dzieci należy przygotować do bycia z drugim człowiekiem,
- Nauczyć odpowiedzialności ,
- Kreatywnego myślenia,
- Korzystania z różnych źródeł informacji i doświadczenia ludzi starszych.
|
Data wpisu:
29.12.2015
|
Anna Olszewska
|
- nauczyć się samego siebie, poznać siebie, pokochać siebie
- wiara, że każdy jest ważny, każdy ma inny talent, trzeba go odkryć
- nauka, tego co nas interesuje może być przyjemna
- umiejętność autoprezentacji i otwartości
- nauka samodzielnego zdobywania informacji i wiedzy
- świadomość, że nic nie zastąpi drugiego człowieka, każdego należy szanować bez względu na odmienność
|
Data wpisu:
29.12.2015
|
Anna Olszewska
|
- nauczyć się samego siebie, poznać siebie, pokochać siebie
- wiara, że każdy jest ważny, każdy ma inny talent, trzeba go odkryć
- nauka, tego co nas interesuje może być przyjemna
- umiejętność autoprezentacji i otwartości
- nauka samodzielnego zdobywania informacji i wiedzy
- świadomość, że nic nie zastąpi drugiego człowieka, każdego należy szanować bez względu na odmienność
|
Data wpisu:
29.12.2015
|
Agnieszka Zawojska-Sokołowska
|
- umiejętność współpracy z innymi, praca w zespole, odpowiedzialność i wytrwałość, potrzeba poszukiwania, otwartość na drugiego człowieka, kreatywnośc, logiczne myślenie, umiejętność panowania nad emocjami i nad stresem
|
Data wpisu:
29.12.2015
|
Kinga Czarnecka
|
Dorosłość? Czy zależy od wieku, a może raczej od zachowania i sytuacji z jakim muszą podczas życia stawiać czołą ludzie. Dziecko już od najmłodszych lat powinno uczyć się: ukazywania emocji, nazywania ich, bycia odpowiedzialnym za swoje decyzje, mówienia o swoich uczuciach, o tym co go boli. Bardzo ważne jest by dzieco nie popadło w rytynę, by rodzice nie dokonywali decyzji za dziecko. usłyszałam kiedyś, że "dziecko, to taki mały dorosły". Chyba nikt z nas nie chciałby by mu wciąż coś nakazywano. Maluchy muszą nauczyć się walczyć o swoje, gdyż potem, w życiu dorosłym mogą zaniknąć w gąszczu albo zostać straceni.
|
Data wpisu:
29.12.2015
|
Katarzyna Kamińska
|
Myślę, że kompetencje kluczowe, o których mówimy, wypełniają listę szeroko. Myślę jednak, że bardzo istotną kompetencją jest umiejętność zarządania swoimi emocjami. Poznanie siebie, zrozumienie własnych emocji jest drogą do poznania świata i poznania innych ludzie i życia w harmonii.
|
Data wpisu:
29.12.2015
|
ILONA PŁOTKA
|
Aby dzieci poradziły sobie w dorosłym życiu muszą być odważni, rozsądni, kreatywni, muszą wierzyć w siebie, jednocześnie muszą być asertywni, muszą uczyć się na błedach i wyciągać wnioski na przyszłość.
|
Data wpisu:
28.12.2015
|
Katarzyna Myszk
|
Oprócz podstawowych umiejętności, które dziecko powinno zdobyć w trakcie nauki w szkole (liczenie, czystanie, pisanie), ważne są również praktyczne umijeetności które przydadzą mu się w dorosłym życiu: umiejętość komunikowania się z ludźmi, w tym posługiwanie się jżeykiem obcym, umiejętność radzenia sobie ze stresem, umiejetność bycia odpowiedzialnym za swoje postępowanie, chęć zdobywania i pogłębiania swojej wiedzy, pewność siebie.
|
Data wpisu:
28.12.2015
|
Ewa Czopek
|
Witam! Chciałabym, aby moi uczniowie oprócz podstawowych umiejętności dotyczących czytania, pisania oraz liczenia, potrafili również współistnieć i współpracować w grupie, w sposób jasny i rzeczowy wyrażać swoje zdanie i oczekiwania, są świadomi swoich mocnych i słabych stron, dają sobie i innym prawo do popełniania błędów, są otwarci i tolerancyjni, życzliwi i twórczy, poszukujący.
|
Data wpisu:
28.12.2015
|
Ewa Jaźwińska
|
Dziecko - uczeń powinien być wyposażony w takie cechy jak:
- wiarę w swoje możliwości
- umiejętność pracy w grupie
- umiejętność komunikacji z innymi
- umiejętność myślenia logicznego a jednocześnie kreatywnego
- pracowitość, wytrwałość, cierpliwość i szacunek dla innego człowieka
Zmodyfikowany: Poniedziałek, 28 Grudzień 2015 14:18:01 - Ewa Jaźwińska
|
Data wpisu:
28.12.2015
|
Hanna Antosiewicz
|
Pracując z dziećmi ze specjalnymi potzrebami edukacyjnymi w szkole podstawowej chciałabym aby: wiedziały gdzie i od kogo mogą zaczerpnąć wiarygodnych informacji i pomocy, umiały odróżnić dobro od zła, nie czuły się inne tylko wyjątkowe w społeczeństwie a ich odporność i stabiność emocjonalna tak wzrosła, że bedą w stanie podjąć rozwiązania wielu problemów, niekoniecznie zwykłym i utartym schematem.
|
Data wpisu:
28.12.2015
|
Wanda Zdanowicz
|
Chciałabym, aby dzieci które uczę w szkole podstawowej osiagneły takie umiejętności jak : samodzielnośc, kreatywność, uczciwość, odpowiedzialność, umiejętnośc pracy w grupie, rozwjanie swoich mocnych stron, odporność emocjonalną oraz żeby nie zginął w nich zapał do nauki i chęci do poznawania i rozumowania świata na dalszych etapach edukacyjnych
|
Data wpisu:
28.12.2015
|
Maria Sykut
|
Z perspektywy moich dorosłych już dzieci, które właśnie rozpoczynają swoją zawodową drogę, wiedza merytoryczna jest istotna, ale absolutnie nie należy przypisywać jej roli najważniejszej. W pracy potrzebna jest umiejętność współpracy, dyskusji - argumentowania swoich racji, autoprezentacji:
- ad współpracy - większość nauczycieli powie, że ich uczniowie pracują w grupach, tylko to ma niewiele wspólnego ze współpracą. W tych grupach rzadko zachodzą procesy kształtujące tę umiejętność. To raczej wyzysk ambitnego ucznia przez pozostałych;
-ad dyskusji - im wyższy etap kształcenia tym lepiej z możliwością przedstawiania własnych argumentów, należy tylko przełamać zniechęcenie, które narosło na wcześniejszych etapach;
- ad autoprezentacji - poprawne wypowiadanie się, akcentowanie, postawa - każda odpowiedź ustna ucznia na forum klasy powinna być kształceniem tej umiejętności. Uczeń mógłby otrzymywac informację zwrotną dotyczącą również tych aspektów jego prezentacji - niestety siatka godzin z niektórych przedmiotów sprawia, że nauczyciele preferują kartkówki.
To ocena zachowań nauczycieli dokonana przez absolwentów. Optymistyczna wiadomość płynąca z tej oceny jest taka, że w prosty sposób można zaspokoić te potrzeby uczniów, nie trzeba kolejnych reform )
|
Data wpisu:
28.12.2015
|
Sylwia Smyczek
|
Myślę, że wszystkie istotne kompetencje zostały wymienione we wstępie tego forum. Od najmłodszych lat należy wpajać w dzieci wiarę we własne możliwości, bo to stanowi główne źródło motywacji do nauki; poczucie osiągania sukcesów; umiejętność dzielenia się i współpracowania z innymi; umiejętność doboru i selekcji informacji; umiejętność koncentrowania się na tym co ważne w danym momencie (określanie priorytetów); umiejętności społeczne (ograniczenie sprzętów nowej technologii i rozwijanie kontaktów międzyludzkich).
|
Data wpisu:
28.12.2015
|
Marta Fronczek
|
Myślę, że jedną z ważniejszych umiejętności, którą powinien mieć uczeń, jest komunikowanie się w języku obcym (bezstresowe, naturalne). Ważne jest też, aby uczeń wierzył we własne siły i nie oddawał symbolicznej pustej kartki na sprawdzianie 
|
Data wpisu:
28.12.2015
|
Joanna Komórek
|
Z pierwszym postem witam wszystkich serdecznie.
Pracuje w szkole, w której przychodzą mała szkraby a bardzo często wychodzą jako maturzysci, dlatego moja odpowiedz tyczy młodzieży i funkcjonowania w życiu dorosłym.
Uważam, ze nasi wychowankowie powinni wyjść ze szkoły:
- odpowiedzialni za swoje czyny ( w pracy mamusia czy tatuś nie "nawrzeszczy" na ich szefa, ze krzywdzi im dziecko)
- z umiejętnością komunikowania się, chęcią wyrażania swoich myśli i przedstawiania pomysłów, dla dobra pracy w grupie
- zdolni do współdziałania ale i organizacji swojej pracy, nauki, nakierowanej na wykonanie zadania sprawnie i dokładnie
- z wiarą w siebie i swoje możliwości (cudownie, jeśli po maturze maja plan, który będą realizować)
Pozdrawiam
Joanna
|
Data wpisu:
27.12.2015
|
Magdalena Wcisło
|
Umiejętność radzenia sobie w nowych sytuacjach, twórcze rozwiązywanie problemów. Dobrz zdiagnozowane cechy osobowowości i indywidualne predyspozycje ucznia. Wyposażyć w nawyk uczenia się przez całe życie. Umiejętność rozwiązywania konfliktów. Synergia. Umiejętność wykorzystania krytycznych momentów w życiu do wprowadzeńia pozytywnych zmian.
|
Data wpisu:
27.12.2015
|
Małgorzata Tatko
|
szczepionka dla każdego dziecka pt "Wiara, Nadzieja i Miłość" - w tym wszystko się zawiera, a dokładniej:
- wierzę, że się uda...
- mam nadzieję, ze się uda...
- cieszę się z sukcesów kolegów...
Dla niektórych te trzy słowa wystarczą, a dla kogo nie to trochę rozszerzę ten wątek:
- wiara we włsne mozliwości
- radzenie sobie w trudnych, nowych sytuacjach
- przeciwdziałanie agresji
- samoobrona
- komunikacja i współpraca
- odpowiedzialność za podjęte decyzje
- pomoc, życzliwość, bezinteresowność - tego dzisiejszym uczniom brakuje
- zaradność
- rozwijanie zainteresowań, pasji, talentów
- zajęcia techniczne z zakresu gospodarstwa domowego - dzieci to lubią!
- uśmiech na każdy dzień 
|
Data wpisu:
27.12.2015
|
Anna Nowicka
|
W czasach narzucających ciągłą naukę przede wszystkim u uczniów należy wykształcić umiejętnośc samodzielnego uczenia się i wyszukiwania informacji istotnych w ogomie wszystkich dostępnych. Niezbędna jest też duża odporność na niepowodzenia i silne poczucie własnej wartości.
|
Data wpisu:
27.12.2015
|
Piotr Uczkiewicz
|
Profesor M. Sysło w książce Homo informaticus podaje kompetencje wymagane w funkcjonowaniu społeczeństwa informacyjnego: twórcze i krytyczne myślenie, zdolność komunikowania się i współpracy, umiejętność prowadzenia negocjacji, intelektualną ciekawość, umiejętność krytycznego wyszukiwania , selekcji, porządkowania i oceniania informacji, wykorzystywanie wiedzy w nowych sytuacjach, integrowanie technologii z kształceniem i własnym rozwojem. Technologia/informatyka pojawia się dopiero na końcu!!!W szkole uczymy i skupiamy się na przedmiotach. Nie zwracamy uwagi na kompetencje miękkie. Ważniejsze na rynku pracy od iQ staje się inteligencja emocjonalna oraz inteligencja relacyjna.
|
Data wpisu:
26.12.2015
|