Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu (I STOPIEŃ) - DRUGA EDYCJA

MODUŁ 1.

Temat: Zadanie 2. W jakie umiejętności i kompetencje powinno się wyposażyć dzieci, młodzież, aby przygotować je właściwie do funkcjonowania w dorosłym życ...

Autor Wiadomość
LUCYNA SZCZUTKO

postów: 5


  • Dzieci należy przygotować do bycia z drugim człowiekiem,

  • Nauczyć odpowiedzialności ,

  • Kreatywnego myślenia,

  • Korzystania z różnych źródeł informacji i doświadczenia ludzi starszych.


 

Anna Olszewska

postów: 10

- nauczyć się samego siebie, poznać siebie, pokochać siebie


- wiara, że każdy jest ważny, każdy ma inny talent, trzeba go odkryć


- nauka, tego co nas interesuje może być przyjemna


- umiejętność autoprezentacji i otwartości


- nauka samodzielnego zdobywania informacji i wiedzy


- świadomość, że nic nie zastąpi drugiego człowieka, każdego należy szanować bez względu na odmienność

Anna Olszewska

postów: 10

- nauczyć się samego siebie, poznać siebie, pokochać siebie


- wiara, że każdy jest ważny, każdy ma inny talent, trzeba go odkryć


- nauka, tego co nas interesuje może być przyjemna


- umiejętność autoprezentacji i otwartości


- nauka samodzielnego zdobywania informacji i wiedzy


- świadomość, że nic nie zastąpi drugiego człowieka, każdego należy szanować bez względu na odmienność

Agnieszka Zawojska-Sokołowska

postów: 7


  • umiejętność współpracy z innymi, praca w zespole, odpowiedzialność i wytrwałość, potrzeba poszukiwania, otwartość na drugiego człowieka, kreatywnośc, logiczne myślenie, umiejętność panowania nad emocjami i nad stresem

Kinga Czarnecka

postów: 15

Dorosłość? Czy zależy od wieku, a może raczej od zachowania i sytuacji z jakim muszą podczas życia stawiać czołą ludzie. Dziecko już od najmłodszych lat powinno uczyć się: ukazywania emocji, nazywania ich, bycia odpowiedzialnym za swoje decyzje, mówienia o swoich uczuciach, o tym co go boli. Bardzo ważne jest by dzieco nie popadło w rytynę, by rodzice nie dokonywali decyzji za dziecko. usłyszałam kiedyś, że "dziecko, to taki mały dorosły". Chyba nikt z nas nie chciałby by mu wciąż coś nakazywano. Maluchy muszą nauczyć się walczyć o swoje, gdyż potem, w życiu dorosłym mogą zaniknąć w gąszczu albo zostać straceni. 

Katarzyna Kamińska

postów: 6

Myślę, że kompetencje kluczowe, o których mówimy, wypełniają listę szeroko. Myślę jednak, że bardzo istotną kompetencją jest umiejętność zarządania swoimi emocjami. Poznanie siebie, zrozumienie własnych emocji jest drogą do poznania świata i poznania innych ludzie i życia w harmonii.

ILONA PŁOTKA

postów: 5

Aby dzieci poradziły sobie w dorosłym życiu muszą być odważni, rozsądni, kreatywni, muszą wierzyć w siebie, jednocześnie muszą być asertywni, muszą uczyć się na błedach i wyciągać wnioski na przyszłość. 

Katarzyna Myszk

postów: 3

Oprócz podstawowych umiejętności, które dziecko powinno zdobyć w trakcie nauki w szkole (liczenie, czystanie, pisanie), ważne są również praktyczne umijeetności które przydadzą mu się w dorosłym życiu: umiejętość komunikowania się z ludźmi, w tym posługiwanie się jżeykiem obcym, umiejętność radzenia sobie ze stresem, umiejetność bycia odpowiedzialnym za swoje postępowanie, chęć zdobywania i pogłębiania swojej wiedzy, pewność siebie. 

Ewa Czopek

postów: 4

Witam! Chciałabym, aby moi uczniowie oprócz podstawowych umiejętności dotyczących czytania, pisania oraz liczenia, potrafili również współistnieć i współpracować w grupie, w sposób jasny i rzeczowy wyrażać swoje zdanie i oczekiwania, są świadomi swoich mocnych i słabych stron, dają sobie i innym prawo do popełniania błędów, są otwarci i tolerancyjni, życzliwi i twórczy, poszukujący.

Ewa Jaźwińska

postów: 3

Dziecko - uczeń powinien być wyposażony w takie cechy jak:



  • wiarę w swoje możliwości

  • umiejętność pracy w grupie

  • umiejętność komunikacji z innymi

  • umiejętność myślenia logicznego a jednocześnie kreatywnego

  • pracowitość, wytrwałość, cierpliwość i szacunek dla innego człowieka

Zmodyfikowany: Poniedziałek, 28 Grudzień 2015 14:18:01 - Ewa Jaźwińska

Hanna Antosiewicz

postów: 4

Pracując z dziećmi ze specjalnymi potzrebami edukacyjnymi w szkole podstawowej chciałabym aby: wiedziały gdzie i od kogo mogą zaczerpnąć wiarygodnych informacji i pomocy,  umiały odróżnić dobro od zła, nie czuły się inne  tylko wyjątkowe w społeczeństwie a  ich odporność   i stabiność emocjonalna tak wzrosła, że  bedą w stanie podjąć rozwiązania wielu problemów, niekoniecznie zwykłym i utartym schematem. 

Wanda Zdanowicz

postów: 4

Chciałabym, aby dzieci które uczę  w szkole podstawowej osiagneły takie umiejętności jak : samodzielnośc, kreatywność,  uczciwość, odpowiedzialność,  umiejętnośc pracy w grupie, rozwjanie swoich mocnych stron, odporność emocjonalną oraz  żeby nie zginął w nich zapał do nauki  i chęci do poznawania i rozumowania świata na dalszych etapach edukacyjnych

Maria Sykut

postów: 8

Z perspektywy moich dorosłych już dzieci, które właśnie rozpoczynają swoją zawodową drogę,  wiedza merytoryczna jest istotna, ale absolutnie nie należy przypisywać jej roli najważniejszej. W pracy potrzebna jest umiejętność współpracy, dyskusji - argumentowania swoich racji, autoprezentacji:


- ad współpracy - większość nauczycieli powie, że ich uczniowie pracują w grupach, tylko to ma niewiele wspólnego ze współpracą. W tych grupach rzadko zachodzą procesy kształtujące tę umiejętność. To raczej wyzysk ambitnego ucznia przez pozostałych;


-ad dyskusji - im wyższy etap kształcenia tym lepiej z  możliwością przedstawiania własnych argumentów, należy tylko przełamać zniechęcenie, które narosło na wcześniejszych etapach;


- ad autoprezentacji - poprawne wypowiadanie się, akcentowanie, postawa - każda odpowiedź ustna ucznia na forum klasy powinna być kształceniem tej umiejętności. Uczeń mógłby otrzymywac informację zwrotną dotyczącą również tych aspektów jego prezentacji - niestety siatka godzin z niektórych przedmiotów sprawia, że nauczyciele preferują kartkówki.


To ocena zachowań nauczycieli dokonana przez absolwentów. Optymistyczna wiadomość płynąca z tej oceny jest taka, że w prosty sposób można zaspokoić te potrzeby uczniów, nie trzeba kolejnych reform happy)

Sylwia Smyczek

postów: 3

Myślę, że wszystkie istotne kompetencje zostały wymienione we wstępie tego forum. Od najmłodszych lat należy wpajać w dzieci wiarę we własne możliwości, bo to stanowi główne źródło motywacji do nauki; poczucie osiągania sukcesów; umiejętność dzielenia się i współpracowania z innymi; umiejętność doboru i selekcji informacji; umiejętność koncentrowania się na tym co ważne w danym momencie (określanie priorytetów); umiejętności społeczne (ograniczenie sprzętów nowej technologii i rozwijanie kontaktów międzyludzkich).

Marta Fronczek

postów: 5

Myślę, że jedną z ważniejszych umiejętności, którą powinien mieć uczeń, jest komunikowanie się w języku obcym (bezstresowe, naturalne). Ważne jest też, aby uczeń wierzył we własne siły i nie oddawał symbolicznej pustej kartki na sprawdzianie happy

Joanna Komórek

postów: 2

Z pierwszym postem witam wszystkich serdecznie. 


Pracuje w szkole, w której przychodzą mała szkraby a bardzo często wychodzą jako maturzysci, dlatego moja odpowiedz tyczy młodzieży i funkcjonowania w życiu dorosłym.


Uważam, ze nasi wychowankowie powinni wyjść ze szkoły:


- odpowiedzialni za swoje czyny ( w pracy mamusia czy tatuś nie "nawrzeszczy" na ich szefa, ze krzywdzi im dziecko)


- z umiejętnością komunikowania się, chęcią wyrażania swoich myśli i przedstawiania pomysłów, dla dobra pracy w grupie


- zdolni do współdziałania ale i organizacji swojej pracy, nauki, nakierowanej na wykonanie zadania sprawnie i dokładnie


- z wiarą w siebie i swoje możliwości (cudownie, jeśli po maturze maja plan, który będą realizować)


 


Pozdrawiam


Joanna

Magdalena Wcisło

postów: 3

Umiejętność radzenia sobie w nowych sytuacjach, twórcze rozwiązywanie problemów. Dobrz zdiagnozowane cechy osobowowości i indywidualne predyspozycje ucznia. Wyposażyć w nawyk uczenia się przez całe życie.  Umiejętność rozwiązywania konfliktów. Synergia. Umiejętność wykorzystania krytycznych momentów w życiu do wprowadzeńia pozytywnych zmian.

Małgorzata Tatko

postów: 11

szczepionka dla każdego dziecka pt "Wiara, Nadzieja i Miłość" - w tym wszystko się zawiera, a dokładniej: 


- wierzę, że się uda...


- mam nadzieję, ze się uda...


- cieszę się z sukcesów kolegów...


Dla niektórych te trzy słowa wystarczą, a dla kogo nie to trochę rozszerzę ten wątek:


- wiara we włsne mozliwości


- radzenie sobie w trudnych, nowych sytuacjach


- przeciwdziałanie agresji


- samoobrona


- komunikacja i współpraca


- odpowiedzialność za podjęte decyzje


- pomoc, życzliwość, bezinteresowność - tego dzisiejszym uczniom brakuje


- zaradność


- rozwijanie zainteresowań, pasji, talentów


- zajęcia techniczne z zakresu gospodarstwa domowego - dzieci to lubią!


- uśmiech na każdy dzień happy

Anna Nowicka

postów: 3

W czasach narzucających ciągłą naukę przede wszystkim u uczniów należy wykształcić umiejętnośc samodzielnego uczenia się i wyszukiwania informacji istotnych w ogomie wszystkich dostępnych. Niezbędna jest też duża odporność na niepowodzenia i silne poczucie własnej wartości.

Piotr Uczkiewicz

postów: 1

Profesor M. Sysło w książce Homo informaticus podaje kompetencje wymagane w funkcjonowaniu społeczeństwa informacyjnego: twórcze i krytyczne myślenie, zdolność komunikowania się i współpracy, umiejętność prowadzenia negocjacji, intelektualną ciekawość, umiejętność krytycznego wyszukiwania , selekcji, porządkowania i oceniania informacji, wykorzystywanie wiedzy w nowych sytuacjach, integrowanie technologii z kształceniem i własnym rozwojem. Technologia/informatyka pojawia się dopiero na końcu!!!W szkole uczymy i skupiamy się na przedmiotach. Nie zwracamy uwagi na kompetencje miękkie. Ważniejsze na rynku pracy od iQ staje  się  inteligencja emocjonalna oraz inteligencja relacyjna.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.