Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu (I STOPIEŃ) - DRUGA EDYCJA

MODUŁ 1.

Temat: Zadanie 2. W jakie umiejętności i kompetencje powinno się wyposażyć dzieci, młodzież, aby przygotować je właściwie do funkcjonowania w dorosłym życ...

Autor Wiadomość
ELŻBIETA BARTOSIK

postów: 6

Każdy z nas pracując z dziećmi stara się ich przygotować do dorosłaego życia, w tych działaniach ważne jest aby:


- przekazać im wiarę w samego siebie


-odkryć ich mocne strony, talenty,uzdolnienia


-ukształtować właściwy obraz samego siebie przez każdego ucznia


-zapoznać z technikami skutecznego uczenia się, samodzielnego poszukiwania wiedzy


-przekazać umiejętność komunikowania się  i wspólpracy z innymi


- nauczyć empatii i zrozumienia odmienności innych


- zapoznać z róznymi tecznikami radzenia sobie z sytuacjami trudnymi i stresem


-umiejętność uczenia się na błedach i poszukiwania pomocy u innych.

Ewa Urycka

postów: 6

Wg mnie ważna jest wiara we własne siły; pewność, że sobie poradzą, że się nie poddadzą, kiedy napotkają problem, ale twórczo podejdą do jego rozwiązania. Powinny umieć odróżniać dobro od zła; rozumieć, że działanie pociąga za sobą skutki, sprawnie poruszać się wśród ludzi i umieć z nimi współistnieć i współpracować.


 

Justyna Nowicka

postów: 8

Kreatywność, otwartość na otaczającą rzeczywistośc, chęć nieustannego doskonalenia sie i poszkiwana, empatię, determinację w dążeniu do celu, wytrwałość,odpowiedzialnośc,konsekwencję, wiarę we własne mozliwości, 

Justyna Nowicka

postów: 8

Kreatywność, otwartość na otaczającą rzeczywistośc, chęć nieustannego doskonalenia sie i poszkiwana, empatię, determinację w dążeniu do celu, wytrwałość,odpowiedzialnośc,konsekwencję, wiarę we własne mozliwości, 

Marianna Szpakowska

postów: 6

Umiejętność uczenia się.

Marianna Szpakowska

postów: 6

Umiejetność uczenia się.

Marianna Szpakowska

postów: 6

Umiejętność uczenia sie.

Marianna Szpakowska

postów: 6

Nauczyć uczniów umiejętności uczenia się. Kompetencja ta pomoże im radzić sobie w otaczającym świecie.

Barbara Gromek-Oleksy

postów: 8

Punkt 1 - identyfikacja uzdolnień


Punkt 2 - wykorzystanie wiedzy n/t uzdolnień uczniów, ich typów inteligencji w praktyce podczas lekcji


Punkt 3 - wykorzystanie powyższej wiedzy, aby pomóc uczniom się uczyć


Punkt 4 - nauczyć dzieci jak sobie radzić ze stresem


Punkt 5 - nauczyć uczniów jak skutecznej komunikacji między sobą oraz nauczycielem

Monika Kornaga

postów: 60

W zależności od poziomu funkcjonowania dziecka-ucznia-wspomagać funkcje zaburzone,rozwijać zdolności,kształtować umiejętnośc samodzielnego myślenia,zdolność wyciagania wniosków,rozwijanie kompetencji z poszczególnych przedmiotów w odniesieniu do funkcjonowania w życiu społecznym,radzenia sobie ze stresem,odnajdowania si w sytuacjach trudnych.I....bycia dla innych...poza światem mediów i IT.

Anna Rębisz

postów: 3


  1. umiejętność oceny realnego zagrożenia ze strony nadużyć w Internecie.

  2. poglębienie odpowiedzialności

  3. umiejętność analitycznego myślenia


Anna

Magdalena Szczepaniak-Krupa

postów: 1

Witam, dodałabym jeszcze wyszukiwania informacji, czytania krytyczno-twórczego oraz umiejętnośc rozwijania swoich pasji.

Ewa Abramowicz

postów: 8

* Czytanie ze zrozumieniem - podstawa!


*Korzystanie z technologii informacyjnych - wymóg czasów!


*Znajomość języków obcych, sprawna komunikacja.


*Umiejętność poszukiwania i przetwarzania informacji - niezbędne w każdej dziedzinie życia!


*Radzenie sobie ze stresem - wszak to pokolenie,  które czynnie uczestniczy w tzw. "wyścigu szczurów".


*Umiejętność autoprezentacji. {#emotions_dlg.innocent}


 

Ewelina Rygał

postów: 5

Dzieciom brakuje pewności siebie i wiary w swoje umiejętności, trudno przychodzi praca w grupie, bo mają problem z komunikowaniem się. Często nie potrafią nazwać tego, co w życiu ważne - czyli wartości. Brakuje im umiejętności logicznego argumentowania, stawiania hipotez, wyciągania wniosków.


Tego trzeba uczyć.

Katarzyna Machnik

postów: 29

Uczę już dość długo (ponad 20 lat) i obserwuję dzieci, które mają coraz więcej trudności i problemów w szkole. Problem: jak uczyć, by sami chcieli się dowiedzieć, doszukać, doczytać, czyli jak wzbudzać nieustannie ciekawość świata - to problem, który od dłuższego czasu mnie nurtuje.


Sądzę, że to, co uczniowie powinni wynieść ze szkoły podstawowej to umiejętność czytania (nie tylko umiejętność techniczna, ale przede wszystkim czytanie ze zrozumieniem), pisanie, liczenie, znajomość kilku metod uczenia się i świadomość, która metoda najlepiej sprawdza się w przypadku danego ucznia. Dobrze byłoby też znać swoje mocne i słabe strony. Na koniec może jeszcze umiejętność wzbudzania w sobie motywacji do uczenia się.

Grażyna Gramza

postów: 18

W poprzednich postach już chyba wszystko zostało nazwane, ale chciałbym jeszcze dopisać umiejętność rozpoznawania własnych emocji.


Z mojego punktu widzenia (pracuję za granicą) przyjeżdżający polscy uczniowie nie potrafią pracować w grupie i są niesamodzielni. Z Polski przywożą nawyk, że to ktoś ma za nich pamiętać o testach, prezentacjach itp. Nie są odpowiedzialni za proces własnego uczenia się. I chcoiaż pod względem wiedzy teoretycznej nie odbiegaja od rówiesników, a często ich przerastają, to nie potrafią z tej wiedzy korzystać w praktyce. To powinno się zmienić!


 


Pozdrawiam,


G.Gramza

DOROTA SIWIK

postów: 10

Witam,


Ogólnie "leży" komunikacja czy współpraca w grupie. Ciągnie się to przez wszystkie etapy edukacyjne. Coraz częściej już do gimnazjum przychodzą "indywidualiści", którzy mają ogromne problemy we współpracy z innymi. Smutne...Bo później majac za sobą sukcesy na studiach odpadają na testach inteligencji emocjonalnej, które uwielbiają teraz wykorzystywać pracodawcy przy naborze nowych pracowników.

Barbara Przybylska

postów: 10

Aby dzieci byly dobrze przygotowane do funkcjonowania w dorosłym życiu powinniśmy zadbać o to, aby nauczyły sie pisać i czytać, a przedewszystkim czytać ze zrozumieniem. Nauczyć miejętności radzenia sobie ze stresem, bo na to będą narażane w dorosłym życiu bardzo często.Umiejętności komunikowania się i wspłpracy z innymi ludźmi. Zadbać o to, aby uczniowie umieli wykorzystywać wiedzę w praktycy, umieli wykorzystywać nowe technologie, znali języki obce. Nauczyć umiejętności uczenia się na błędach. By w siebie wierzyli i pokazywali swoje mocne strony.

Barbara Przybylska

postów: 10

Aby dzieci byly dobrze przygotowane do funkcjonowania w dorosłym życiu powinniśmy zadbać o to, aby nauczyły sie pisać i czytać, a przedewszystkim czytać ze zrozumieniem. Nauczyć miejętności radzenia sobie ze stresem, bo na to będą narażane w dorosłym życiu bardzo często.Umiejętności komunikowania się i wspłpracy z innymi ludźmi. Zadbać o to, aby uczniowie umieli wykorzystywać wiedzę w praktycy, umieli wykorzystywać nowe technologie, znali języki obce. Nauczyć umiejętności uczenia się na błędach. By w siebie wierzyli i pokazywali swoje mocne strony.

Katarzyna Woźna

postów: 3

Nie wydaje mi się, aby miało znaczenie jaki świat zastanie nasz wychowanek po wyjściu ze szkoły, jesli będzie zdolny do samodzielnego podejmowania decyzji, przyjmowania odpowiedzialności, ponoszenia konsekencji. Jeśli będzie wiedział co pragnie osiągnąć i jak do tego dązyć. Jeśli będzie rozumiał, że jest tylko małą częścią wszechświata, a nie jego centrum, a współpraca daje większe korzyści i satysfakcję niż konkurencja.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.