Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 1.

Autor Wiadomość
Sylwia Ciesielska

postów: 5

Trochę po czasie, ale dołączam się do dyskusji na ten temat. Metody aktywizujące to nieoodzowny element prawie każdej lekcji. Uczniowie chętniej włączają się w tok lekcji i przyswajanie wiedzy w ten sposób jest dla nich po prostu przyjemniejsze.

Marzena Wartalska

postów: 17

Warto stosować metody aktywizujące, gdyż odpowiednio dobrane metody i formy organizowania pracy uczą myślenia ucznia. Zgadzam się z cytatem: 


Powiesz – zapomn

ę,

po

k


esz – z

apa

mi

ętam,

pr

z

eży

j

ę

, doświadcz

ę – zrozumi

e

m

"Powiesz -zapomnę,


pokażesz - zapamiętam,


przeżyję, ddoświadczę - zrozumiem"

Angela Łakomy

postów: 8

Ja często stosuję na lekcjach metody aktywizujące. Uczniowie na nie czekają. Dopytują co się będzie działo. W szkole mamy sporo gier matematycznych. Polecam lekcje na świerzym powietrzu.


Dziś miałam hospitację i jedną z gier była loteria ułamkowa - ocena poprawności wykonania działąnia - jak nauczyciel. Dzieciaki to bardzo lubią. happy

Zmodyfikowany: Poniedziałek, 30 Kwiecień 2018 23:32:41 - Angela Łakomy

Iwona Kowal

postów: 8

Metody aktywizujące są atrakcyjne dla uczniów, chętniej pracują wszyscy, bez względu na zdolności. Wymagają owszem więcej czasu i mam wrażenie, że wykonam mniej ćwiczeń. Warto jednak ilość przekształcić w jakość działań. Dla nauczyciela to dużo więcej pracy, ale warto przygotować sobie np. "bank" gier.

Danuta Orłowska

postów: 2


Uczniowie lubią ciekawostki, gry i zabawy, a poprzez taką formę aktywności angażują się też uczniowie mający problemy z matematyką.



 

Barbara Samiczak

postów: 9

Moim zdaniem te metody powoduja iz uczniowie zaczynaja inaczej postrzegac zazwyczaj trudna dla nich matematyke. Zabawa i nauka w jednym czesto dodaja uczniom motywacjo do dalszej pracy.

Piotr Ramski

postów: 6

Metody aktywizujące to dla ucznia wspaniała zabawa, niejednokrotnie wielkie wyzwanie, rywalizacja będąca motorem w zdobywaniu wiedzy

Alicja Gawrońska

postów: 11

Uczniowie chętniej uczą się poprzez zabawę.

Elżbieta Wojtkowiak

postów: 7

Myślę, że stosując metody aktywizujce, bardziej angażujemy uczniów na ogół biernych, tzw., słabych". Wszyscy chcą się "bawć" matematyką.

Ewa Borkowska

postów: 4

Korzyścią myślę bezsporną jest to, że przynajmniej część uczniów się "obudzi" i może chętniej zabiorą się do wykonywania wyznaczonych zadań.

Natalia Deptuła

postów: 2

Podobno nauka jest zabawą a zabawa nauką, im więcej zabawy, tym więcej nauki.
Na lekcji z metodami aktywizującymi nie nudzi się nie tylko uczeń ale też nauczyciel. I taka lekcja zostaje w pamięci.

Agnieszka Kraska

postów: 4

Metody aktywizujące są bardzo skuteczną metodą nauczania. Stymulują ucznia do stosowania zdobytej wiedzy w praktycznym działaniu, powodują zwiększenie aktywności uczniów i ich chęci do nauki. Zajęcia stają się dla uczniów atrakcyjne, wzbudzają ciekawość, chętnie ze sobą współpracują.

Beata Kryściak-Szczukiecka

postów: 45

Podczas stosowania metod aktywizujących można zaobserwować dużą aktywność matematyczną uczniów, którzy w sposób czynny zdobywają wiedzę, a nie biernie ją przyswajają. Wiedza w ten sposób zdobyta jest bardziej trwała, gdyż uczeń sam do niej dochodzi.

Beata Kryściak-Szczukiecka

postów: 45

Podczas stosowania metod aktywizujących można zaobserwować dużą aktywność matematyczną uczniów, którzy w sposób czynny zdobywają wiedzę, a nie biernie ją przyswajają. Wiedza w ten sposób zdobyta jest bardziej trwała, gdyż uczeń sam do niej dochodzi.

Beata Kryściak-Szczukiecka

postów: 45

Podczas stosowania metod aktywizujących można zaobserwować dużą aktywność matematyczną uczniów, którzy w sposób czynny zdobywają wiedzę, a nie biernie ją przyswajają. Wiedza w ten sposób zdobyta jest bardziej trwała, gdyż uczeń sam do niej dochodzi.

Beata Kryściak-Szczukiecka

postów: 45

Podczas stosowania metod aktywizujących można zaobserwować dużą aktywność matematyczną uczniów, którzy w sposób czynny zdobywają wiedzę, a nie biernie ją przyswajają. Wiedza w ten sposób zdobyta jest bardziej trwała, gdyż uczeń sam do niej dochodzi.

Beata Kryściak-Szczukiecka

postów: 45

Podczas stosowania metod aktywizujących można zaobserwować dużą aktywność matematyczną uczniów, którzy w sposób czynny zdobywają wiedzę, a nie biernie ją przyswajają. Wiedza w ten sposób zdobyta jest bardziej trwała, gdyż uczeń sam do niej dochodzi.

Beata Kryściak-Szczukiecka

postów: 45

Podczas stosowania metod aktywizujących można zaobserwować dużą aktywność matematyczną uczniów, którzy w sposób czynny zdobywają wiedzę, a nie biernie ją przyswajają. Wiedza w ten sposób zdobyta jest bardziej trwała, gdyż uczeń sam do niej dochodzi.

Beata Kryściak-Szczukiecka

postów: 45

Podczas stosowania metod aktywizujących można zaobserwować dużą aktywność matematyczną uczniów, którzy w sposób czynny zdobywają wiedzę, a nie biernie ją przyswajają. Wiedza w ten sposób zdobyta jest bardziej trwała, gdyż uczeń sam do niej dochodzi.

Beata Kryściak-Szczukiecka

postów: 45

Podczas stosowania metod aktywizujących można zaobserwować dużą aktywność matematyczną uczniów, którzy w sposób czynny zdobywają wiedzę, a nie biernie ją przyswajają. Wiedza w ten sposób zdobyta jest bardziej trwała, gdyż uczeń sam do niej dochodzi.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.