Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 1.

Autor Wiadomość
Janusz Łach

postów: 2

Witam wszystkich. A Ja dopiero poznaję matody aktywizujące i na żywo pokazuję poznane moim uczniom. Na razie uczniowie się cieszą a Ja mam satysfakcję, że wreszcie angażują się w matematykę. Zobaczymy co bedzie dalej, na razie myślę że warto...

Monika Szymańska

postów: 9

Metody aktywizujące przyczyniają się do tego, że lekcja nie jest nuda a uczeń jest zaciekawiony tematem. 

Kinga Gawlik

postów: 6

 


Warto je stosować, bo dzięki nim dany przedmiot jest dla ucznia ciekawszy. Kiedy coś nas interesuje szybciej się uczymy, szybciej przyswajamy nową wiedzę, lepiej utrwalamy wcześniej zdobyte umiejętności. Nauka poprzez zabawę pochłania ucznia zawsze w 100% i nie zniechęca tak jak wykład.


 

Dorota Lasek

postów: 7

Stosowanie metod aktywizujących zapewnia lepsze przyswajanie wiedzy. Rozbudza zainteresowania oraz rozwija twórcze myślenie. Kształci umiejętność współpracy i komunikacji w grupie.

Monika Zasina

postów: 5

Metody aktywizujące pokazują uczniom, że matematyka nie musi być nudna. Uczniowie pracują z większym zaangażowaniem.

Anna Chyrzyńska

postów: 3

Witam!


Metody aktywizujące pozwalają  i jednocześnie wlączają każdego ucznia do  pracy na lekcji. Każdy ma przydzielone zadanie, które musi wykonać, ale jest to realizowane w atmosferze zabawy.  

Honorata Pinkowicz

postów: 8


Uważam, że stosowanie metod aktywizujących jest bardzo ważne w procesie nauczania. Przy stosowaniu metod aktywizujących konieczne jest wykorzystanie różnych technik i metod nauczania, co powoduje, że przekazywany materiał odbierany jest przez wszystkich uczniów.  Im ciekawsza metoda, tym większe efekty.

Magdalena Adryjanek

postów: 4

Warto stosować metody aktywizujące ponieważ uatrakcyjniają lekcję, powoduję większe zaangażowanie uczniów oraz przede wszystkim przełamują niechęć uczniów do tego trudnego przedmiotu jakim jest matematyka.

Jolanta Sudoł

postów: 4

Metody aktywizujące pozwalają się uczniowi zmierzyć z problemem w sposób przypominający zabawę. Wnioski do jakich uczniowie dojdą, zostaną im na długo w pamięci.

Justyna Błasińska

postów: 8

Witam,


Widzę, że już właściewie wszystko powiedziano na ten temat. Ja jedynie dodam, że najcenniejsze jest, gdy to uczniowie zaczynają się angażować w tworzenie różnych form utrwalania wiadomości właśnie poprzez metody aktywizujące. 

Justyna Błasińska

postów: 8

Witam,


Widzę, że już właściewie wszystko powiedziano na ten temat. Ja jedynie dodam, że najcenniejsze jest, gdy to uczniowie zaczynają się angażować w tworzenie różnych form utrwalania wiadomości właśnie poprzez metody aktywizujące. 

Magdalena Kostuj

postów: 5

Metody aktywizujące warto stosować ponieważ ułatwiają dotarcie do ucznia nawet tego, który ma trudności w nauce matematyki. Metody aktywizujące motywują uczniów do działania, uczniowie nabywają wiedzę i umiejętności poprzez zabawę, dzieje się to naturalnie, użyłabym nawet określenia nieświadomie. Matematyka nie jest wtedy ani taka trudna, ani nudna.

Dariusz Strzyzewski

postów: 4

Witam wszystkich uczestnikow kursu.


Metody aktywizujące warto stosować w nauczaniu matematyki, ponieważ łamiemy stereotyp, że ten przedmiot jest nudny. Oczywiście mimo skutecznosci tych metod według mnie trzeba uważać, aby nie wykorzystywać ich za często, poniewaz moga stracić na swojej atrakcyjności. Po drugie nie zawsze jest czas na to czas;-(

Wioletta Ślączka

postów: 11

metody aktywizujące pozwalają powiązac teorię i praktyczne zastosowanie, nauka matematyki jest po coś, nie jest abstrakcją, konkretyzuje się.

Karolina Krzemińska

postów: 20

Wykorzystanie metod aktywizujących stwarza możliwości twórczego myślenia i uczenia się na błędach. Wykorzystywanie tego typu metod wiąże się z tym, iż na dalszym etapie - czyli w życiu zawodowym osoba jest kreatywna i potrafi radzić sobie z nowymi wyzwaniami, jakie stawia przed nim praca. Dlatego rolą nauczyciela jest ukształtować w uczniach twórczy sposób myślenia. 

Beata Trzeciak

postów: 6

Metody aktywizujące sprzyjają rozwojowi umiejętności, przy ich stosowaniu konieczne jest wykorzystanie różnych technik i metod nauczania, co powoduje, że przekazywany materiał lepiej jest odbierany i przyswajany przez uczniów niezależnie od stylu nauki. W języku ucznia Lekcje nie są nudne, stają się ciekawsze i interesujące.

Dorota Kraska

postów: 6

Witam Asiu oraz witam wszystkich uczestników szkolenia, do którego dołączyłam dzisiaj.


Często wplatam w swoje lekcje gry dydaktyczne - jako jedną z metod aktywizujących. Lubię je sama tworzyć. Moi uczniowie, gdy widzą kartoniki przygotowane do gier mówią "Wow, znowu będziemy się bawić!". I cieszę się, że tak mówią. Ale ja wiem, że tak naprawdę, to nie jest zabawa, tylko ciężka, intelektualna praca. I dobrze, tak ma być!


Nauczyciele często mówią, że nie mają czasu. Ale tak naprawdę, to nie jest czas stracony. Gra, którą wykorzystuję (autorska lub z różnych wydawnictw) raz stworzona i odpowiednio zabezpieczona (np. przez laminowanie) ma długi żywot i może być wykorzystywana w następnych latach. Cieszę, się, kiedy widzę, że moi uczniowie dyskutują, często kłocą się na tematy zwiazane z MATEMATYKĄ.


Na początek często mówię nauczycielom, że przecież mogą rozpocząć gry np. podczas zastępstw. A potem już pójdzie.


I najważniejsze - każdą grę czy inna metodę aktywizującą można modyfikować tak, by wiedzę i imiejętności posiedli uczniowie z trudnościami w uczeniu się, jak i ci zdolni. To tylko kwestia doboru zadań (kartoników) do podanej instrukcji.


Pozdrawiam


Dorota Kraska

Dorota Kraska

postów: 6

Witam Asiu oraz witam wszystkich uczestników szkolenia, do którego dołączyłam dzisiaj.


Często wplatam w swoje lekcje gry dydaktyczne - jako jedną z metod aktywizujących. Lubię je sama tworzyć. Moi uczniowie, gdy widzą kartoniki przygotowane do gier mówią "Wow, znowu będziemy się bawić!". I cieszę się, że tak mówią. Ale ja wiem, że tak naprawdę, to nie jest zabawa, tylko ciężka, intelektualna praca. I dobrze, tak ma być!


Nauczyciele często mówią, że nie mają czasu. Ale tak naprawdę, to nie jest czas stracony. Gra, którą wykorzystuję (autorska lub z różnych wydawnictw) raz stworzona i odpowiednio zabezpieczona (np. przez laminowanie) ma długi żywot i może być wykorzystywana w następnych latach. Cieszę, się, kiedy widzę, że moi uczniowie dyskutują, często kłocą się na tematy zwiazane z MATEMATYKĄ.


Na początek często mówię nauczycielom, że przecież mogą rozpocząć gry np. podczas zastępstw. A potem już pójdzie.


I najważniejsze - każdą grę czy inna metodę aktywizującą można modyfikować tak, by wiedzę i imiejętności posiedli uczniowie z trudnościami w uczeniu się, jak i ci zdolni. To tylko kwestia doboru zadań (kartoników) do podanej instrukcji.


Pozdrawiam


Dorota Kraska

Agnieszka Dąbrowska

postów: 6

 


Stosowanie aktywizujących metod nauczania pozwala na zdobywanie kompetencji niezbędnych młodemu człowiekowi w jego rozwoju. Mam na myśli umiejętność uczenia się, myślenia, komunikowania się, współpracy w grupie, poszukiwania rozwiązań. Myślę, że metody te warto stosować w procesie nauczania nie jestem jednak przekonana czy przy naszym ograniczeniu czasowym i obłożeniu programowym jest to metoda na stosowanie której możemy sobie często pozwolić.


 

Małgorzata Krawczyk

postów: 7

Metody aktywizujące na lekcji na pozwalają zainteresowac tematem, jednak nie zawsze jest na nie czas. Wykorzystuję na lekcjach rózne gry, ale często jest to na zsadzie aby pokazc uczniom ze cos takiego jest i bwią sie nimi w domu. Na lekcji nie zawsze jest mozliwość

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.