Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 1.

Autor Wiadomość
Beata Kryściak-Szczukiecka

postów: 45

Podczas stosowania metod aktywizujących można zaobserwować dużą aktywność matematyczną uczniów, którzy w sposób czynny zdobywają wiedzę, a nie biernie ją przyswajają. Wiedza w ten sposób zdobyta jest bardziej trwała, gdyż uczeń sam do niej dochodzi.

Beata Świetlik

postów: 31

Uczniowie bardzo często są znudzeni takim tradycyjnym wykladaniem matematyki. Hasło "Powtórka" wywołuje u nich nastawienie na NIE, założenie, że napewno będzie nudno. Wprowadzenie metod aktywizujacych spowoduje, że:


1. bedą zainteresowani bo nagle coś się dzieje innego niż zwykle


2. rywalizacja, która pojawia się zawsze przy dowolnej grze, może spowodować efektywniejsze przyswajanie wiedzy


Poza tym hasło "Bawiąc się - uczę" - jak dla mnie, brzmi bardzo dobrze. happy

Marzena Ziemann

postów: 11

 Metody aktywizujace powodują dużą aktywnośc zarówno nauczyciela jak i ucznia. Są skuteczne i pozwalają uniknąc nudy na lekcji. Są atrakcyjne dla uczniów bo łączą w sobie elementy zabawy z nauką. Ponadto uczą sztuki współpracy w grupie i mobilizują do szukania nowych rozwiązań.

Joanna Kowalska-Bońkowska

postów: 5

1. Metody aktywizujące pokazują inne oblicze matematyki, którą uczniowie poznają jakby "przy okazji".


2. Wprowadzają element rywalizacji.


3. Uczą współzawodnictwa oraz pracy grupowej.


4.Integrują zespół klasowy.


 

Anna Litwińska

postów: 6

Aktywizowanie uczniów pozwala na rozwijanie samodzielności w przyswajaniu umiejętności, współpracy - przekazywanie innym, uczenie innych, skuteczniejsze zapamietywanie i utrwalanie umiejętnosci.

Bożena Moneta

postów: 11

Uczniowie są zaangażowani w działania. Jak zabawa się podoba to kojarzą potem o czym była i łatwiej przyswajają materiał,

Iwona Michalska

postów: 17

Uczniowie nie nudzą się na lekcji, są aktywni i zaangażowani. Większa szansa, że uczniowie zrozumieją zagadnienie.

Elżbieta Irena Kossakowska

postów: 14

Uczniowie są bardziej zaangażowani na lekcji, lekcja nie nudzi ich. Pracując aktywnie lepiej zapamiętują materiał i pamiętają go przez długi okres czasu, wykorzystują praktycznie wiedzę.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.