Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 1.

Autor Wiadomość
Małgorzata Krawczyk

postów: 7

Metody ktywizujące na lekcji na pozwalają zainteresowac tematem, jednak nie zawsze jest na nie czas. Wykorzystuję na lekcjach rózne gry, ale często jest to na zsadzie aby pokazc uczniom ze cos takiego jest i bwią sie nimi w domu. Na lekcji nie zawsze jest mozliwość

Iga Zawada

postów: 28

Oczywiście, że warto. Widzę sama po sobie jak uczniowie aktywnie uczestniczą w zajęciach, kiedy stosuję te metody. Później widzę efekty tej pracy w postaci większej ilości zapamiętanej wiedzy i nauczonych umiejetności

Marta Skomurska

postów: 3

Warto, ponieważ uczniowie chcą się bawić a my dzięki temu jesteśmy bliżej naszego celu - nauczyć.

Aneta Żmuda

postów: 12

Oczywiście, że warto, ale trzeba mieć na to czas. Zagranie raz w jakąś grę nie utrwali w pełni materiału.


 

Anna Wilczura

postów: 12

Warto! To nie podlega dyskusji. Wiem, że powtarzam za innymi, ale metody te angażują w 100% uczniów, bawią i jednocześnie uczą - utrwalają. 

Iwona Budzińska

postów: 56


Witam, myślę, że warto stosować metody aktywizujące, bo są nadal rzadko wykorzystywane, a przez to  dla ucznia ciekawe. A ciekawość, jak wiemy, to pierwszy stopień do... wiedzy! happy Każdy nietypowy sposób prowadzenia zajęć motywuje ucznia do pracy, zwłaszcza młodsze dzieci. Dziecko, które bierze udział w zajęciach, podczas których stosowane są metody aktywiujące, łatwiej godzi się z tym, że od czasu do czasu pojawiają się te nudne -typowe. Zwłaszcza na matematyce happy



Rozpoczęłam ten kurs ponieważ dopadła mnie w ubiegłym roku stagnacja. Mam nadzieję, że zastosowanie innych metod aktywizujących niż dotychczas wprowadzałam zachęci moich uczniów do poszukiwania odpowiedzi na zadane przez siebie pytania problemowe. Pozdrawiam wszystkich i życzę pasji w zawodzie.

Zmodyfikowany: Środa, 5 Wrzesień 2018 20:53:00 - Iwona Budzińska

Marzena Rudzka-Kupczyńska

postów: 10

Witam, myślę, że warto stosować metody aktywizujące, bo są nadal rzadko wykorzystywane, a przez to  dla ucznia ciekawe. A ciekawość, jak wiemy, to pierwszy stopień do... wiedzy! happy Każdy nietypowy sposób prowadzenia zajęć motywuje ucznia do pracy, zwłaszcza młodsze dzieci. Dziecko, które bierze udział w zajęciach, podczas których stosowane są metody aktywiujące, łatwiej godzi się z tym, że od czasu do czasu pojawiają się te nudne -typowe. Zwłaszcza na matematyce happy

Marzena Rudzka-Kupczyńska

postów: 10

Witam, myślę, że warto stosować metody aktywizujące, bo są nadal rzadko wykorzystywane, a przez to  dla ucznia ciekawe. A ciekawość, jak wiemy, to pierwszy stopień do... wiedzy! happy Każdy nietypowy sposób prowadzenia zajęć motywuje ucznia do pracy, zwłaszcza młodsze dzieci. Dziecko, które bierze udział w zajęciach, podczas których stosowane są metody aktywiujące, łatwiej godzi się z tym, że od czasu do czasu pojawiają się te nudne -typowe. Zwłaszcza na matematyce happy

Marzena Rudzka-Kupczyńska

postów: 10

Witam, myślę, że warto stosować metody aktywizujące, bo są nadal rzadko wykorzystywane, a przez to  dla ucznia ciekawe. A ciekawość, jak wiemy, to pierwszy stopień do... wiedzy! happy Każdy nietypowy sposób prowadzenia zajęć motywuje ucznia do pracy, zwłaszcza młodsze dzieci. Dziecko, które bierze udział w zajęciach, podczas których stosowane są metody aktywiujące, łatwiej godzi się z tym, że od czasu do czasu pojawiają się te nudne -typowe. Zwłaszcza na matematyce happy

Marzena Rudzka-Kupczyńska

postów: 10

Witam, myślę, że warto stosować metody aktywizujące, bo są nadal rzadko wykorzystywane, a przez to  dla ucznia ciekawe. A ciekawość, jak wiemy, to pierwszy stopień do... wiedzy! happy Każdy nietypowy sposób prowadzenia zajęć motywuje ucznia do pracy, zwłaszcza młodsze dzieci. Dziecko, które bierze udział w zajęciach, podczas których stosowane są metody aktywiujące, łatwiej godzi się z tym, że od czasu do czasu pojawiają się te nudne -typowe. Zwłaszcza na matematyce happy

Nikodema Misztalska

postów: 3

Wszelkie innowacyjne metody nauczania angażujące wielostronnie ucznia prowadzą do efektywniejszych wyników w nauczaniu.

Marlena Walerowska

postów: 6

Witam. Widzę u Państwa wielki optymizm. Hmm... Nie uważam, że nie warto, ale  sądzę, że metody aktywne to jednak na matmie tylko uzupełnienie, uatrakcyjnienie zajęć,  nie zaś podstawa. 

Teresa Pionk

postów: 3

Metody aktywizujące na zajęciach stosować na pewno warto. Wprowadzanie takich metod powoduje wzrost motywacji do działania u uczniów. Zazwyczaj uruchamiają pozytywne emocje i skojarzenia, przez co uczniowie łatwiej przyswajają wiedzę i nabywają umiejętności.

Marek Okrasiński

postów: 3

Zawsze warto je stosować, wtedy kiedy się da. Nie wierzę w piramidę z tego modułu. Takich piramid widziałem wiele. Nigdzie gry nie były szczycie. Nie przesadzajmy. Są fajnym uzupełnieniem na zajciach dodatkowych i osobiście z nich korzystam. Na lekcjach mogą bywać ale sporadycznie. Nauczenie zasad pisemnego dzielenia, działań na liczbach całkowitych czy metod rozwiązywania równań, bez wykładu (opisu zasad) i wielu innych zagadnień jest niemożliwe. Gry tego nie zastąpią. 

Agnieszka Petrykowska

postów: 7

Stosując metody aktywne często "trudne" staje się "łatwe". Uczniowie grając w różne gry niejednokrotnie roziązyją więcej przykładów, sami dochądzą do rozwiązania i uczą się współpracować. taka wiedza z pewnością dłużej pozostaje w pamięci.

Izabela Mierzyńska-Zaczyńska

postów: 3

Metody aktywizujące dają szansę wszystkim uczniom-tym zdolnym,


ale także tym, którzy maja braki w wiedzy i umiejetnosciach.


Dzięki temu podczas zajęć możliwa jest indywidualizacja


procesu nauczania. Każdy z uczniów niezależnie od swojego 


poziomu opanowania materiału ma szanse na odniesienie 


sukcesu.


 


 

Agata Worwa

postów: 1

Witam.


Również zgadzam się ze słowami Konfucjusza


"Powiesz -zapomnę,


pokażesz - zapamiętam,


przeżyję, ddoświadczę - zrozumiem".


Na większości lekcjach powinno dominować uczenie oparte na grach, zabawach matematycznych, również następuje duża aktywizacja -uczenie się poprzez uczenie innych. Poprzez grę uczniowie uczą się szybciej i skuteczniej.

Danuta Chrząstek

postów: 13

Metody aktywizujące sprzyjają rozzwojowi umiejętności matematycznych uczniów.

Alicja Badura

postów: 12

Stosując na lekcji metody aktywizyjące mamy zapewnioną uwagę uczniów. Chętnie biorą udział w zajęciach. Mamy zapewniona ich uwagę i dobry nastrój. Tak łatwiej i pewniwj zapamiętają co sie uczą, choć będą przekonani, że to tylko zabawa, gra a nie nauka.

AGATA FALGER

postów: 4

Metody aktywizujące są bardzo lubiane chyba przez wszystkich uczniów. Poprzez "zabawę" mogą oni przyswoić sobie w przystępny i przyjazny sposób nowe treści lub utrwalić te, które już poznali. 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.