Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu I STOPIEŃ

MODUŁ 2. Dlaczego nauczyciele tyle wiedzą, a uczniowie – nie

Temat: Moduł 2. Zadanie 1. Gdzie podziewa się wiedza przekazywana codziennie uczniom na zajęciach?

Autor Wiadomość
Natalia Smejda

postów: 5

Wiedza może i jest przez nas przekazywana, ale


- uczniowie nie biorą czynnego udziału w lekcji - albo nie chcą, albo nie dajemy im takiej możliwości.


- zbyt często przedstawia się uczniom gotowe rozwiązania, nie dając możliwości wykazania się uczniom.


- uczniowie nie potrafią odwołać się z wiedzą do życia codziennego.


- zauważam niemal całkowity zanik logicznego myślenia.


- uczniowie nie słuchają.


- wiedzę przekazuje się w sposób monotonny i nudny.


- zamykamy dział i przechodzimy do następnego - należy pamiętać, żeby powtarzać i wracać do tego, co było.


Jeśli chodzi o klasówki również brak systematyczności w nauce i zainteresowania nią. Wydaje mi się, że z samej lekcji można wynieść dużo - bez "kucia" po nocach, ale pod warunkiem, że lekcje będą ciekawe i aktywizujące uczniów.

Bożena Gajdzis

postów: 7

Wiedza, którą codziennie zdobywają uczniowie, ucieka, ponieważ uczą się oni w stresie. cały czas przypomina im się, ile jeszcze nie wiedzą. Nie potrafią jej wykorzystać, nie wiedzą, że w ogóle są sytuacje, w których moglliby z niej skorzystać (poza klasówką w szkole). Uczą się, bo muszą, nie są zainteresowani.

Małgorzata Leszka

postów: 26

Wydaje się,że cała wiedza zdobywana przez uczniów w szkołach , a przynajmniej większosć z niej, pozostaje na poziomie rejestracji czyli kodowania. Byłem w szkole, miałem lekcje. Nie wkracza więc w fazę przechowywania. Zanika na sprawdzianach, bo nigdy nie została przetworzona za pomocą skojarzeń, odwołań do życia codziennego, opracowana metodą powtórzeń, zintegrowana z wiedzą, którą uczniowie nabyli wczesniej.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.