Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu I STOPIEŃ

MODUŁ 1: Wstęp – o potrzebie nowego myślenia o edukacji

Temat: Moduł 1. Zadanie 2. W jakie umiejętności i kompetencje powinno się wyposażyć dzieci, młodzież, aby przygotować je właściwie do funkcjonowania w dor...

Autor Wiadomość
Anna Dobrzycka

postów: 5

samodzielność i samoświadomość


widzę, że ludzie, którzy dobrze zarabiają i pełnią kierownicze funkcje jako 50-ciolatkowie, kiedy byli młodzi, nie podporządkowali się tylko (albo wcale) wymaganej na danym stopniu edukacji wiedzy, ale sami szuklali, zgodnie z własną pasją tego, co dawało mi poczucie radości

Katarzyna Nowak-Kwiatkowska

postów: 8

Kiedy wyobrażę sobie świat, którego jeszcze nie znamy i moje dzieci w nim, to pragnę wyposażyć je w odwagę, otwartość na nowości, umiłowanie wiedzy, szacunek dla innych i dla inności, tolerancję, sprawiedliwość, uważne obserwowanie i analizowanie świata, radość z odkrywania i uczenia się, samodzielność, kreatywość, system wartości zakorzeniony w humanizmie, prawo do bycia sobą.

Zmodyfikowany: Środa, 1 Luty 2017 13:24:19 - Katarzyna Nowak-Kwiatkowska

Jolanta Fidytek

postów: 28

Myślę jeszcze o tych kompetencjach ogólnych, że są także ważne a dodatkowo o takich  jak:



  • zarządzanie własnym czasem, własnym procesem uczenia się;

  • umiejętność uczenia się i myślenia, każdy z nas powinien opracować swoją własną metodę, która ułatwi mu uczenie się - szkoła powinna uczyć "jak się uczyć"

  • powinniśmy wspierać talenty i zdolności uczniów, budować w nich optymizm, a nawet może taki optymizm w zdobywaniu wiedzy, radość ze zdobywania wiedzy; a nie jak widzimy wiele uczy się bo musi, nie widząc w tym sensu, pokazać że świat jest niesamowity i warto go ciągle poznawać;


 

Jolanta Fidytek

postów: 28

Przeglądając w sieci materiały dotyczące zadania nr 2, natknęłam sie na artykuł, który chciałabym Wam polecić. Myślę, że rozwijanie powszechnie w każdej szkole i na kazdym poziomie edukacyjnym 5 umysłów przyszłości (umysł dyscyplinarny, umysł syntetyzujący, umysł kreatywny,umysł respektujący, umysł etyczny), które sklasyfikował Gardner, to byłby jakiś krok do przygotowania naszych dzieci do życia w świecie. Oto link: http://blizejprzedszkola.pl/upload/files/Wielointeligentna_edukacja.pdf.

Magdalena Wołoszyn

postów: 4

prawdomówności, systematyczności i pracowitości, odpowiedzialności za własne słowa i czyny...

Magdalena Wołoszyn

postów: 4

prawdomówności, systematyczności i pracowitości, odpowiedzialności za własne słowa i czyny...

Ewa Mila

postów: 4

Jak przygotować dzieci do życia w świecie, którego nie znamy? Uważam, że nie ma gotowej recepty. Ale to dzieci właśnie będą kształtować świat, w którym one i my będziemy żyć. Więc warto je uczyć tych umiejętności, które pozwolą na życie w świecie tolerancji, szacunku dla drugiego człowieka, otwartości. Warto postawić nacisk na umiejętność komunikacji i współpracy. W świecie przełodowanym informacją ważna jest umiejętność właściwej jej selekcji oraz wykorzystania. Potrzebna jest zdolność logicznego myślenia i twórcze poszukiwanie rozwiązań. Ciekawe jest także to co napisała jedna z moich przedmówczyń - umiejętność gospodarowania czasem, właściwy podział czasu na pracę i odpoczynek - tego w tym pędzącym świecie też powinniśmy ich uczyć.   

Natalia Smejda

postów: 5

słuchanie i wyciąganie wniosków; odnajdywanie rzeczy, które sprawiają przyjemność; tolerancja; empatia; szczerość; otwartość; KREATYWNOŚĆ..

Irena Kusion

postów: 41

Jak przygotować dzieci do życia w świecie, którego nie znamy?


Bardzo ważne pytanie właśnie jak? Ja w swojej pracy pozwalam dzieciom odkryć siebie, przez różnego rodzaju dzialania i współdziałania. Świadomość swojej osoby, mocnych stron swojej osobowośći, z dużym uwzględnieniem szacunku do siebie i innych.

Katarzyna Stronczek

postów: 8

moje propozycje ( zakładam, że dzieci potrafią już czytać, pisać i liczyć) to;


1. nauka koncentracji


2. słuchania (uważnego) i odczytywania znaków pozawerbalnych (mowy ciała. mimiki)


3. dyskutowania, nie tylko wyrażnia swojego zdania, szacunku dla odmiennych poglądów,


4. empatii


5. umiejętności wspólpracy z innymi

Małgorzata Leszka

postów: 26

Uczmy dzieci tolerancji, ciekawosci swiata, pracy w zespole i asertywnosci połączonej z szacunkiem dla poglądów innych ludzi.

Bożena Gajdzis

postów: 7


Przeczytałam pytania i w mojej głowie pojawiły się pojęcia: 1. zbadanie terenu - diagnoza potrzeb i możliwości oraz wynikające z tego dostosowanie metod i form pracy; 2. podwaliny/fundament - pisanie, czytanie, komunikacja...; 3. otwartość, poszukiwanie rozwiązań, działanie, współpraca, tolerancja ale i asertywność, umiejętność wyrażania własnych opinii...i coraz częściej przychodzimi do głowy umiejetność gospodarowania czasem (praca i odpoczynek)...



1. Koniecznie trzeba uczyć je współdziałania, pracy w grupie.


2. Tolerancji w stosunku do innych, ich poglądów.


3. Umiejętności wyrażania własnych opinii, ale i słuchania wypowiedzi innych.


 

magdalena piekutowska

postów: 9

Przeczytałam pytania i w mojej głowie pojawiły się pojęcia: 1. zbadanie terenu - diagnoza potrzeb i możliwości oraz wynikające z tego dostosowanie metod i form pracy; 2. podwaliny/fundament - pisanie, czytanie, komunikacja...; 3. otwartość, poszukiwanie rozwiązań, działanie, współpraca, tolerancja ale i asertywność, umiejętność wyrażania własnych opinii...i coraz częściej przychodzimi do głowy umiejetność gospodarowania czasem (praca i odpoczynek)...

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.