Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu I STOPIEŃ

MODUŁ 1: Wstęp – o potrzebie nowego myślenia o edukacji

Temat: Moduł 1. Zadanie 2. W jakie umiejętności i kompetencje powinno się wyposażyć dzieci, młodzież, aby przygotować je właściwie do funkcjonowania w dor...

Autor Wiadomość
Marta Siudak
Kursy internetowe z Operonem

postów: 197


  • Jak przygotować dzieci do życia w świecie, którego nie znamy?

  • W jakie umiejętności i kompetencje je wyposażyć, aby były właściwie przygotowane do funkcjonowania w dorowsłym życiu?


Przy próbie odpowiedzi na postawione pytania proponuję zastosować technikę swobodnego pisania (z ang. free writing), opisaną w zadaniu 2 w materiałach do kursu. Zachęcam do podzielenia się swoimi przemyśleniami na forum.


 

Lilla Górnik

postów: 28

- pozytywna samoocena 


- umiejęności refleksyjne 


- uważność 


- świadomość własnych emocji i sosobów odreagowań


- samoregulacji


- kreatywności


- empatii


- otwartości na drugiego człowieka 


- szczunku dla innych i siebie 


- samodoskonalenia / ciekawość poznawcza

Katarzyna Skrzypacz

postów: 4

- szacunek do drugiej osoby i do czyjeś pracy 


- umiejętnośc wyartykułowania swoich myśli


- ciewakośc Świata


- umiejętnośc pracy w grupie


- przyjmowanie konstruktywnje krytyki


- umiejętnośc samokształcenia


- umiejętnośc wyszukiwania i weryfikowania informacji (nie tylko z internetu,ale i z książek, encyklopedii, artykułów itp.)

Bożena Modzelewska

postów: 2

kreatywność


elastyczność myślenia


samodzielność w rozwiazywaniu problemow


pasja zdobywania informacji


wiara w siebie i własne możliwości


umiejętność radzenia sobie z porażką i sukcesem

Halina Maria Gołąb-Witold

postów: 3

smaodyscyplina,


stres


odwaga 


asertynosc


odpowiedzialnosc


swiadomosc swoich umiejetnosci


elastycznosc


wyznaczanie i osiaganie celow

Ludmiła Smosna

postów: 2

Wpoić przekonanie, że nauka jest procesem ciągłym,


 


przejść z nauczania na uczenie się,


 


nauczyć korzystania z różnych źródeł i krytycyzmu wobec tych źródeł,


 


przyswojenie jak największej liczby języków,


 


nauczyć zaufania we własne umiejętności, we własną ocenę, intuicję,


 


pokazywać różnorodność i to, że jest naturalna


 

Bartłomiej Jałowiczor

postów: 3

Młodzi ludzie powinni zanć sens edukacji. Wiedzieć po co im ona i do czego. Powinni umieć przełożyć to, czego się uczą na rzeczywistość- dlatego powinniśmy ich uczyć umiejętności prawdziwego życia a nie przykładać norymberski lejek do głowy: tu macie wiedzę- korystajcie. 


Młodzi powinni być uwrażliwiani na piękno i dobro. Ważne jest aby potrafić docenić piękne rzeczy. Bardzo ważne jest aby dawać dobro innym. 

Ksymena Stankiewicz

postów: 2

odwaga, chęć poznawania świata, wiara we własne siły, pomoc bliźniemu, brak strachu przed zmianą, kreatywność, otwartość, umiejętność dopasowania się w różnych środowiskach, ciekawość, dążenie do postawionych sobie celów, umiejętność działania w zespole, umiejętnośc odpowiedniej p0rezentacji własnej osoby.

Paulina Sapoń

postów: 15

Mlody człowiek powinien być samodzielny, chętnie zdobywać nowa wiedzę. Empatia powinna być silnie zakorzeniona w jego charakterze, powinien czuć wsparcie dorosłych. Powinien chętnie doświadczać nowych rzeczy. 

Małgorzata Skupińska

postów: 10

Kreatywność, odwaga w mówieniu, asertywnośc, empatia, umiejętność uczenia się.

Magda Piontke

postów: 24

1. Świadomość celu zdobywania wiedzy.


2. Dumę z własnych postępów.


3. Ciekawość świata.


4. Krytyczne, samodzielne myślenie.


5. Twórczą odwagę.


6. Elastyczność i odporność na niepowodzenia.


7. Dystans do siebie i świata.


8. Radość poznawczą.


 

Katarzyna Ziębakowska-Cecot

postów: 26

Pisząc o niezbędnych umiejętnościach/ kompetencjach można spojrzeć na starszych uczniów i zobaczyć naocznie, czego im brakuje:


- dobra samoocena, świadomość mocnych i słabych stron, wytrwałość i radzenie ze stresem, umiejętność uczenia się, praca zespołowa, empatia, rozwiązywanie problemów.

Tomasz Lesner

postów: 10

- świadomość siebie


- umiejętność oraz potrzeba nauki i weryfikowania jej


- umiejętność oraz potrzeba samokształcenia


- kreatywność w rozwiązywaniu problemów (naukowych, zawodowych, życiowych)


- tolerancja i otwartość


- umiejętność prazy zespołowej


- przedsiębiorczość


- asertywność

Alicja Kida

postów: 2


  • umiejętność nauki,

  • umiejęstność weryfikowania źródeł,

  • umiejętność samodokształcania,

  • umiejętność rozwiązywania problemów,

  • kreatywność,

  • umiejętność współpracy, mądrej pracy grupowej


 

Katarzyna Roszkiewicz

postów: 3



    • Jak przygotować dzieci do życia w świecie, którego nie znamy?



 



  • W jakie umiejętności i kompetencje je wyposażyć, aby były właściwie przygotowane do funkcjonowania w dorowsłym życiu?


- tolerancja


- optymizm


- znajomość jęzków obcych


- empatia


- otwartość na nowe pomysły


- komunikatywność


- bezpieczne i mądre korzystanie z różnego rodzaju środków przekazu


 


 

Małgorzata Kitlińska-Król

postów: 12


Przygotowując dzieci do życia w zmieniającym się świecie, myślę, że należy:


- uczyć je otwartości, empatii, tolerancji (nie jest to zgoda na wszystko);


- uświadomić, że zmiana jest naturalną sytuacją, można się jej obawiać, ale patrzeć z optymizmem;


- nauczyć umiejętności odnajdowania się w różnych sytuacjach, grupach, rzeczywistościach;


- wdrożyć do ciekawości świata, a przez to potrzeby poznania (uczenia się),


- zbudować kompetencje komunikacyjne- interpersonalne, intrapersonalne, między-, wielokulturowe, międzypokoleniowe + umiejętności komunikacji w 1,2 językach obcych;


- rozwinąć pełną swobodę w posługiwaniu się środkami IT, itp.

Katarzyna Głuszkiewicz

postów: 2

- krzytyczne myślemie


- organizowanie


- wytrwałość, cierpliwość


- poczucie własnej wartości, znajomość swoich mocnych i słabych stron;


- radzenie sobie z własnymi emocjami


- otwartość na naukę i innych ludzi


- umiejętność radzenia sobie w nowych, trudnych, zaskakujących sytuacjach "Zmiana planów"

Ewa Nierodzik

postów: 2

1- poczucie własnej wartości, znajomość swoich mocnych i słabych stron;


2- otwartość;


3- odwaga;


4- umiejętność radzenia ze stresem;


5- umiejętność poszukiwania poszukiwania informacji, uczenia się, wybierania tetgo, co ważne ..


 

Ewa Nierodzik

postów: 2

1- poczucie własnej wartości, znajomość swoich mocnych i słabych stron;


2- otwartość;


3- odwaga;


4- umiejętność radzenia ze stresem;


5- umiejętność poszukiwania poszukiwania informacji, uczenia się, wybierania tetgo, co ważne ..


 

Agnieszka Kowalska

postów: 36

Najważniejszę dla mnie we współczesnej edukacji to:


- krytyczność myślenia,


- organizowanie własnego czasu/przestrzeni,


- wytrwałość i cierpliwość,


- pozytywne postrzeganie siebie,


- radzenie sobie z własnymi emocjami

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.