Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu I STOPIEŃ

MODUŁ 1: Wstęp – o potrzebie nowego myślenia o edukacji

Temat: Moduł 1. zadanie 3.

Autor Wiadomość
Anna Uberman

postów: 14

Modul 1. zadanie 3. Czy to dziecko ma dostosować sie do edukacji, czy edukacja powinna być dostosowana do indywidualnych uzasadnionych neurologicznie potrzeb uczniów? 


Oczywiscie, że to edukacja powinna dostosować sie do potrzeb uczniów. Uczenie sie wymaga od uczniów na kazdym poziomie edukacyjnym i w różnym wieku najwazniejszego czynnika w tym procesie, czyli koncentracji uwagi i powinno być oparte na ruchu całego ciała, czyli uruchomienia wszystkich zmysłów. mniej stresu, a wiecej uwagi poświęconej uczniom indywidualnie przyniosłoby zaskakujace efekty. Wynurzenia psychologów na ten temat od lat są niezmienne, wtrącają tylko notatki o nowoczesnych metodach nauczania, ale biją na alarm, żeby w końcu bardziej postawić na edukację praktyczną i odstapić ją nudnymi regułkami, a przede wszystkim pamięciowym opanowywaniem materiału. zróbmy coś wreszcie, aby nasze dzieci z radościa przychodziły do szkoły i mialy poczucie obowiązku, a nie przymusu. pozbawmy nasze dzieci stresu, aby wyostrzył się ich słuch i wzrok, a przede wszystkim, żeby umiały poradzic sobie w tym wielkim świecie. 

Lilla Górnik

postów: 28

Na tak zadane pytanie po lekturze artykułu związanego z modułem I odpowiedź może być tylko jedna: czas na zmiany w edukacji! Czy jednak faktycznie się zmienimy? To zależy od wielu czynników, czego mamy swiadomość. Widać już pewne światełko w tunelu (SPE i dostosowania, postulowane zmiany w kształceniu nauczycieli), ale czy zdążymy zaakceptować obecne odkrycia naukowe i następne, i następne.... Edukacja chyba już na zawsze będzie odstawać od bieżących odkryć ... Zaczym coś się zmieni w edukacji - naukowcy odkryją inne, nowe obszary ważne dla wszechstronnego rozwwoju człowieka. Jak tu nadążyć?! Ale próbować trzeba i warto!!! A zatem do nauki drogie koleżanki i koledzy! Zmiany w edukacji zaczynają się od elastycznych i odważnych nauczycieli.  

Lilla Górnik

postów: 28

Na tak zadane pytanie po lekturze artykułu związanego z modułem I odpowiedź może być tylko jedna: czas na zmiany w edukacji! Czy jednak faktycznie się zmienimy? To zależy od wielu czynników, czego mamy swiadomość. Widać już pewne światełko w tunelu (SPE i dostosowania, postulowane zmiany w kształceniu nauczycieli), ale czy zdążymy zaakceptować obecne odkrycia naukowe i następne, i następne.... Edukacja chyba już na zawsze będzie odstawać od bieżących odkryć ... Zaczym coś się zmieni w edukacji - naukowcy odkryją inne, nowe obszary ważne dla wszechstronnego rozwwoju człowieka. Jak tu nadążyć?! Ale próbować trzeba i warto!!! A zatem do nauki drogie koleżanki i koledzy! Zmiany w edukacji zaczynają się od elastycznych i odważnych nauczycieli.  

Tomasz Lesner

postów: 10

Obserwując współczesny świat każdy zauważa, że dynamiczny rozwój szeroko pojętej technologii (IT, multimedia, urządzenia codziennego użytku). Przczyną tego rozwoju są konkretne potrzeby ludzi. Można w tym kontekście użyć porównania z zakresu ekonomii: popyt - podaż. Przenosząc ten model relacji  ekonomicznych na grunt edukacji można śwmiało stwierdzić, że edukacja stałaby się bardziej świadoma swoich zadań i możliwości wynikających z potrzeb uczniów.

Katarzyna Roszkiewicz

postów: 3

Modul 1. zadanie 3. Czy to dziecko ma dostosować sie do edukacji, czy edukacja powinna być dostosowana do indywidualnych uzasadnionych neurologicznie potrzeb uczniów? 


 


Moim zdaniem to edukacja powinna dostosować się do potrzeb uczniów. Cały świat idzie do przodu, jest coraz więcej nowych rozwiązań oraz możliwości, które możemy wdrażać w procesie edukacji. Każdy z nas jest inny i ma inne potrzeby, dlatego powinniśmy skupić się na tym , aby edukacja była czymś wspaniałym dla uczniów, a nie tylko przymusem, jak twierdzi większąść z nich. Zajęcia powinny być bardziej praktyczne niż teoretyczne .

Zmodyfikowany: Środa, 1 Kwiecień 2020 14:23:03 - Katarzyna Roszkiewicz

Małgorzata Kitlińska-Król

postów: 12


Zdecydowanie jestem za dostosowaniem edukacji do indywidualnych uzasadnionych neurologicznie potrzeb uczniów. Myślę, że wówczas edukacja/ szkoła byłaby miejscem prawdziwego odkrywania, budowania kompetencji, spotkania z ważnymi dla Ucznia/Nauczyciela/Rodzica osobami. Jak to zrobić? Szkoły skandynawskie dają pewne wzorce rozwiązań, ale zasadnicza trudność leży po stronie czynnika ludzkiego – kultura, tradycja, itp.


 

Agnieszka Kowalska

postów: 36

Edukacja już się zmienia, pracuję w szkole z uczniami niepełnosprawnymi, widzę, jak edukacja dostosowuje się do możliwości dziecka. Np poprzez wydłużenie etapu edukacyjnego. Kiedyś nie byłoby to do pomyślenia, aby brac pod uwagę zdanie rodziców. Być może trwa to b wolno, ale zmiany mają charakter systemowy. 

Anna Uberman

postów: 14


Modul 1. zadanie 3. Czy to dziecko ma dostosować sie do edukacji, czy edukacja powinna być dostosowana do indywidualnych uzasadnionych neurologicznie potrzeb uczniów? 




Oczywiscie, że to edukacja powinna dostosować sie do potrzeb uczniów. Uczenie sie wymaga od uczniów na kazdym poziomie edukacyjnym i w różnym wieku najwazniejszego czynnika w tym procesie, czyli koncentracji uwagi i powinno być oparte na ruchu całego ciała, czyli uruchomienia wszystkich zmysłów. mniej stresu, a wiecej uwagi poświęconej uczniom indywidualnie przyniosłoby zaskakujace efekty. Wynurzenia psychologów na ten temat od lat są niezmienne, wtrącają tylko notatki o nowoczesnych metodach nauczania, ale biją na alarm, żeby w końcu bardziej postawić na edukację praktyczną i odstapić ją nudnymi regułkami, a przede wszystkim pamięciowym opanowywaniem materiału. zróbmy coś wreszcie, aby nasze dzieci z radościa przychodziły do szkoły i mialy poczucie obowiązku, a nie przymusu. pozbawmy nasze dzieci stresu, aby wyostrzył się ich słuch i wzrok, a przede wszystkim, żeby umiały poradzic sobie w tym wielkim świecie. 



 


 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.