Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu I STOPIEŃ

MODUŁ 1: Wstęp – o potrzebie nowego myślenia o edukacji

Temat: Moduł 1. Zadanie 2. W jakie umiejętności i kompetencje powinno się wyposażyć dzieci, młodzież, aby przygotować je właściwie do funkcjonowania w dor...

Autor Wiadomość
Angelika Talaga

postów: 4

umiejętność filtrowania informacji, przetwarzania ich, interpretowania ich i wyciągania na ich podstawie logicznych wniosków; umiejętności miękkie wszalakiego rodzaku: negocjcje, przemawianie publiczne, szuka prezentacji, erystyka, zarządzanie sobą w czasie etc.; umiejętność nabywania nowych kompetencji i wiedzy

Weronika Hańczyk

postów: 12

- tolerancja


- szacunek


- odwaga


- umeiejętność wypowiadania własnego zdania


- asertywność


- empatia


- chęć odkrywania tego co nowe


 

Weronika Hańczyk

postów: 12

- tolerancja


- szacunek


- odwaga


- umeiejętność wypowiadania własnego zdania


- asertywność


- empatia


- chęć odkrywania tego co nowe


 

Urszula Rusiak

postów: 52

Skoro mamy przygotoać dziecko do życia w świecie, którego nie zna, to powinniśmy go nauczyć przede wszystkim wyszukiwania i korzystania z informacji. Potrzebna też będzie umiejętność zaprezentowania siebie, swoich umiejętności w poszukiwaniu pracy. A więc autoprezentacja, argumentowanie. Kolejna potrzebna umiejętność, to współpraca w zespole i odpowiedzialność za własne działania. Często dzisiaj ludzie pracują w zespołach, których wyniki wpływają na wynagrodzenie lub premie wszystkich członków grupy, niezależnie od wkładu pracy. Warto więc podkreślać wpływ pojedynczego człowieka na efekty pracy grupy. Wreszcie bardzo ważna umiejętność - uczenia się. Powinniśmy uwzględnić preferencje sensoryczne uczniów i podpowiedzieć im sposoby lepszego uczenia się z uwzględnieniem tych preferencji.

Emilia Badurek

postów: 12

Odwaga, gotowość na mierzenie się z nowymi sytuacjami,


radzenie sobie w sytucaji stresowej, mobilność,elastyczność,


umiejętność planowania i organizowania swojego uczenia się,


umiejętności komunikacyjne, umiejętność pracy w grupie,


techniki uczenia się, samodzielne zdobywanie wiedzy, docieranie do informacji.


 

Zmodyfikowany: Sobota, 11 Marzec 2017 23:21:40 - Emilia Badurek

Agnieszka Lisowska

postów: 7

asertywność, ciekawość świata, zainteresowania, wiara w swoje możliwośći, praca nad słabymi stronami, wzmacnianie zdobytych już umiejętności...no i ta empatia :P

Justyna Tuchorska

postów: 1

Umiejętność radzenia sobie z różnymi problemami.


Empatia.


Kreatywność i twórcze myślenie.


Przedsiębiorczość


Asertywność


Rozwiązywanie konfliktów międzyludzkich.


 

Agnieszka Kondrak

postów: 12

Kreatywność, otwartość na nowości, empatia, asertywność, poczucie własnej wartości, odwaga, odpowiedzialność, samodzielność

Iwona Majewska

postów: 59

Dzieci przede wszystkim muszą umieć myśleć logicznie, przetwarzać informacje . Niekoniecznie muszą wszystko umieć i znać na pamięć, ale przede wszystkim muszą wiedzieć jak sobie poradzić, gdzie znaleźć wiadomości jak je przetworzyć i wykorzystać do swoich celów.  Np. tabliczka mnożenia w kl. mlodszych - oczywiście jest badzo wygodne, jeżeli znają na pamięć i szybko obliczają, ale jeżeli nie potrafią się tak szybko nauczyć? To co? siąść i płakać? dostawać kary? nie- niech się nauczą jak w miarę szybko nauczyć się obliczać to nieszczęsne działanie. Jak obliczy to super, liczy się efekt, a jak do tego doszedł, to już szczegół. Uczę już przeszło 30 lat i bardzo często miałam do czynienia z dziećmi , które miały problemy z nauką. W swoim czasie prowadziłam klasę terapeutyczną, która bardziej przypominała klasę integracyjną ( były też dzieci z upośledzeniem) i zawsze uczyłam je jak dochodzić do celu, niekoniecznie utartymi szlakami. Każdy musiał znaleźć swoją drogę, która tylko jemu odpowiadała. I wiecie co? bardzo się to oplacało, po latach spotykałam te dzieci, mówily, że to czego ich nauczyłam, towarzyszyło im przez całą drogę edukacyjną. Były mi bardzo wdzięczne i to jest ta chwila, na którą każdy nauczyciel czeka.  Jakiś rok temu spotkałam jedną z dziewczynek z tej klasy, właśnie skończyła studia i wychodziła za mąż. Byłam bardzo z niej dumna.

Małgorzata Czech

postów: 2

Moim zdaniem nawet najelpsze kompetencje takie jak odpowiedzialnośc, systematyczność,


błyskotliwa wiedza nic nie znaczą jeżeli dama osoba, dany uczeń wyrośnie na osobę pozbawioną


empatii. Pozwala ona zrozumiec uczniom ich własne emocje oraz emocje innych. Pozwala


zrozumieć przyczyny konfliktów i nazwac je. Pozwala wypracować kompromis w sytuacjach spornych.


Nawet nabardziej twórczy, uzdolniony uczeń nie będzie szczęśliwy, zadowolony ze swoich sukcesów,


jeżeli nie uświadomi sobie swojej prawdziwej wartości.W czasie swoich lekcji wychowawczych kładę nacisk by uczniowie starali 


się sobie uświadomić swoją wartość, że są ważni zarówno dla nas nauczycieli oraz rodziców i osób im bliskich.


Przytocze tu taki cytat,"Młodych należy szanować, niewiadomo czy w przyszłości nie będą nam równi".


Patrząc na swoich uczniów pragnę, by nie tyle osiągali szczyty sławy, nie tyle byli skazani na sukces,


ale stali sie dobrymi, świadomymi siebie ludźmi, by znali prawdę o sobie, znali swoje zalety i wady, by akceptowali siebie takimi jakimi są,


ze swoim potencjałem twórczym jak i ograniczeniami. Chciałabym, by powiedzieli w przyszłości o sobie jestem optymistą, 


wierzę w siebie i ufam ludziom, pomomo przeżytych trudności.


 


 


 

Iwona Płóciennik

postów: 30

,Myślę, że aby przygotować dzieci do pracy w świecie, kórego nie znamy należy przede wszytkim rozbudzić w nich ciekawość świata, nauczyć odwagi i asertywności, a przede wszystkim wykształcić w nich umiejętność szybkiego docierania do potrzebnych informacji.


 

Zmodyfikowany: Poniedziałek, 20 Luty 2017 01:40:16 - Iwona Płóciennik

Anna Uberman

postów: 14

Moduł 1. Zadanie 2. W jakie umiejętności i kompetencje powinno się wyposażyć dzieci, młodzież, aby przygotować je właściwie do funkcjonowania w dor...


Załączony plik:

Jolanta Wieczorek

postów: 20

- dążenie do rezultatów


– elastyczność myślenia


- gotowość do uczenia się


- kreatywność


- myślenie analityczne


- organizacja pracy własnej


- otwartość na zmiany


 – podejmowanie decyzji


- radzenie sobie z niejednoznacznością


- radzenie sobie ze stresem


- rozwiązywanie problemów


- rozwój zawodowy


- samodzielność


- sumienność


- zarządzanie czasem


- autoprezentacja


- budowanie relacji z innymi


 


- dzielenie się wiedzą i doświadczeniem

Monika Matusiak

postów: 4

* poczucie własnej wartości a jednocześnie szacunek dla drugiego człowieka (jego odmienności fizycznej, psychicznej, ideowej i światopoglądowej)


* empatia a jednocześnie życie w zgodzie ze swoimi poglądami i przekonaniami


* wrażliwość i kreatywość a jednoczesnie elastyczność


* umiejetność dokonywania dobrych wyborów spośród oferty (nie zawsze przejrzystej) jaką daje współczesny świat


* samodzielne myślenie, tworzenie a niekoniecznie odtwarzanie

Agnieszka Płucienniczek

postów: 5


  • asertywność

  • empatia

  • ciekawość świata 

  • odwaga bycia sobą

  • chęć eksperymentowania czyli zdobywanie wiedzy poprzez doswiadczenie

  • umiejetnosć współdziałania w grupie

  • umiejętność szybkiego uczenia się

  • umiejetnosć wypowiadania swoich opini, wyciągnietych wniosków


 

Monika Chosińska

postów: 2

bycie szczęśliwym człowiekiem


 chęć i umiejętność uczenia się


 otwarta postawa i gotowość na zmiany.


 


 


 

Marta Beata Kamińska

postów: 42

Za najważniejsze w wychowaniu dzieci do przyszłości uważam:


1. Podstawy edukacji - czytanie, pisanie, liczenie, rozumowanie.


2. Umiejętność współpracy.


3. Umiejętność uczenia się.


4. Empatię i szacunek dla innych.


5. Umiejętność planowania pracy i wypoczynku.

Renata Szyndak

postów: 5

1. Samoświadomość
2. Świadomość procesów uczenia się
3. Posługiwanie się informacją: szukanie, selekcja, weryfikacja, analiza, zastosowanie
4. Umiejetności komunikacyjne

Anna Krygier

postów: 37

Przyszłość bywa zmienna, ale dzieci powinny uczyć sie w szkole i w domu (te dwie przestrzenie powinny współdziałać) odpowiedzialności za podejmowane decyzje, dorosłości i odpowiedzialności (np. poprzez pilnowanie prac domowych, terminów klasówek czy pytania nauczycieli: Czy jest szansa na wyższą ocenę?).


Też powinniśmy ich uczyć, że są w stanie walczyć z kryzysem, złym dniem lub nieprzyjaznym zachowaniem ze strony kolegów i koleżanek bądź też, jak powiedzieć "nie".

Cecylia Kowalska

postów: 8

Czy jesteśmy w stanie przygotować dzieci  do życia w świecie, którego nie znamy? Nie znamy przyszłości. Człowiek na bieżąco reaguje na pojawiające się zjawiska będące konsekwencją rozwoju myśli; doświadcza, bada, reaguje, kształtuje swoje zachowanie, które pozwala mu funkcjonować w rzeczywistości (tu i teraz).


 


 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.