Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 2. Metoda Ortograffiti. Możliwości i rozwiązania

Temat: Moduł 2. Zadanie 1. Naturalny skarb ucznia: jego potencjał

Autor Wiadomość
Nina Florczak-Mendyka

postów: 17

Kazdy uczeń ma coś wartościowego, na czym możemy bazować podczas zajęć z nim. Bardzo ważne w pracy z uczniami, którzy maja trudności w nauce jest pozytywne wzmacnianie za każdy nawet najmniejszy sukces. Buduje to jego pewność siebie, motywację i chęć pokazania swoich możliwości. Pochwała
i wskazanie jego umiejętości, zalet  sprawia, że jest bardziej otwarty, stara sie pracować efektywniej, a zadania o większym stopniu trudności podejmuje chętniej. Ważne, by zauważyc ten naturalny skarb ucznia jakim jest potencjał.

Krystyna Szymańczak

postów: 23

 


Są dzieci, które na pierwszy rzut oka pokazują swoje możliwości, zdolności, talenty, ambicję, mądrość, błyskotliwość. Zazwyczaj łatwo się z nimi pracuje, dostrzega ich umiejętności i bardzo często ich postawę traktujemy jako oczywistość zapominając , że to właśnie ich potencjał. Łatwiej dostrzec go u uczniów leniwych, niechętnych, wycofanych, zdystansowanych. W ich przypadku pochwała, zauważenie, dostrzeżenie sprawia że chętniej się angażują, pokazują swoje umiejętności. Dobre słowa, chwila poświęconego czasu sprawia, że nawet największy łobuziak który stroni od książek z chęcią wykona zadanie czy pracę. Najważniejsze by zarówno u uczniów z dużym jak i nikłym potencjałem zauważać małe, najmniejsze sukcesy. Nie bagatelizować ich, doceniać.


 

Agata Grzegorczyk

postów: 5

Uczeń, który widzi, że jakieś zadanie mu "wychodzi", pracuje chętniej, jest gotowy na kolejne wyzwania. A tak się właśnie dzieje, jeśli wykorzystujemy jego potencjał.

Iwona Bagińska

postów: 18

Dziecko, które pozna swoje możliwości, pracuje chętniej. Jest otwarte na różne zadania, nie boi się nowych wyzwań. 

Jagoda Dukiel

postów: 4

Uczeń, który wykorzystuje swój potencjał czuje się pewnie w tym co robi, tym samym rozwija swoją motywację. Wzrasta u niego poziom zaangażowania i przy tym wykazuje większe próby pokonywania swoich trudności trudności.

KATARZYNA BAJKOWSKA

postów: 7

Czasem trzeba długo ucznia obserwować zanim się odkryje jego potencjał, a czasem widać to jak na dłoni.


Jednak sam potencjał nie wystarczy. Co zrobić, zeby uczeń chciał go wykorzystać? i tutaj zaczyna sie prawdziwe pole do popisu dla terapeuty/opiekuna ale i dla rodzica. Dla ucznia nie wystarczy samo "masz potencjał". Trzeba mu uświadomic, że moze ten skarb wykorzystać by stać się kimś lepszym. Jeśli mu pokażemy co może osiągnąć ucząc sie to myślę, że będzie to bardzo dobra motywacja do zdobywania coraz większej i bogatszej wiedzy. A wiadomo, uczeń zmotywowany to wzorowy uczeń.Dodatkowym atutem jest także pokazanie mu, ze to zauwazylismy.

Kinga Łusiewicz

postów: 13

Najtrudniejsze jest oczywiście dostrzeżenie takiego potencjału w uczniu, który przejawia problemy z nauką czy też zachowaniem. Takie dzieci najczęściej nie zdają sobie sprawy, że posiadają ogromny potencjał, który mogą wykorzystać na lekcjach! Zadaniem nauczyciela jest rozpoznanie go, a następnie dobre ukierunkowanie. Jeżeli dobry pedagog/terapeuta uświadomią uczniowi istnienie jego zalet, to na 100% sprawi to, że zacznie on je wykorzystywać do rozwiązywanie problemów z nauką. 


Dodatkowo, co bardzo ważne - pojawi się motywacja do nauki, radzenia sobie z problemami. Dziecko dowie się, ze może się nauczyć, wykonać zadania (może w inny sposób niz reszta klasy, inną drogą) nawet na świetną ocenę!

Roman Gajda

postów: 23

Uczeń, któremu pozwoli się wykorzystać jego potencjał (i który chce go wykorzystać), pracuje efektywnie, z zaangażowaniem. Pozwala to rozwijać jego motywację do uczenia się, do mierzenia się z trudniejszymi problemami.

Roman Gajda

postów: 23

  

Zmodyfikowany: Niedziela, 18 Marzec 2018 10:21:37 - Roman Gajda

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.