Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 1. Animator Ortograffiti w szkole ‒ bank projektów

Temat: zad.2Zaloguj się na naszym forum i napisz, jakie widzisz szanse na animowanie Ortograffiti w Twojej szkole. Co zyskają Twoi uczniowie? Jaki wpływ p...

Autor Wiadomość
Joanna Malejka

postów: 4

To początek mojej drogi z Ortograffiti. {#emotions_dlg.smile}Myślę , że da mi ona możliwość jeszcze lepszego poznania moich uczniów w różnych rolach, a zespół klasowy będzie jeszcze bardziej zintegrowany. Jestem pewna ,że będzie to miało dobry wpływ na relacje uczeń - nauczyciel- rodzic- dziecko.{#emotions_dlg.smile}

Izabela Poniatowska

postów: 6

Myślę, że inicjatywa powstania klubu spotka się z dużym zainteresowaniem w mojej szkole. Mamy wielu uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, myślę, że klub to dla nich świetny pomysł.

Anna Wica

postów: 2

Dopiero zaczynam swoją drogę z ORTOGRAFFITI, poznaję wiele metod, projektów, które są dla mnie inspiracją do pracy. Myślę, że dla uczniów z dysfunkcjami będzie to równie ciekawa przygoda, która umożliwi im odnoszenie sukcesów, wzmacni motywację do nauki i podwyższy samoocenę. Mam nadzięję, że podopieczni naszej szkoły już wkrótce dołączą do klubu ORTOGRAFFITI i będą doskonalić swą wiedzę łącząc naukę z zabawą.

Zmodyfikowany: Środa, 23 Wrzesień 2020 11:13:57 - Anna Wica

Anna Wica

postów: 2

Dopiero zaczynam swoją drogę z ORTOGRAITI, poznaję wiele metod, projektów, które są dla mnie inspiracją do pracy. Myślę, że dla uczniów z dysfunkcjami będzie to równie ciekawa przygoda, która umożliwi im odnoszenie sukcesów, wzmacni motywację do nauki i podwyższy samoocenę. Mam nadzięję, że podopieczni naszej szkoły już wkrótce dołączą do klubu ORTOGRAFFITI i będą doskonalić swą wiedzę łącząc naukę z zabawą.

Anna Kos

postów: 11

Dzięki animowaniu Ortograffiti w mojej szkole uczniowie będą mieli szansę zrozumieć, że zajęcia specjalistyczne, zajęcia korekcyjno - kompensacyjne są czymś atrakcyjnym, zmotywuje ich to do chętnego uczestnictwa w tego typu zajęciach. Inni pracownicy szkoły będą mieli okazję zapoznać się z Metodą Ortograffiti, rodzice w większym stopniu zostaną zaangażowani w pracę z dzieckiem i we wspólpracę ze szkołą, a ponadto będą mieli większą świadomość procesu terapeutycznego.

Elżbieta Moryl

postów: 1

Dzień dobry,


Chciałabym bardzo, aby wnaszej szkole powstał Klub Ortograffiti. Na razie próbuję się do tego dobrze przygotować. Mam nadzieję, że nasi uczniowie zdobędą nowe kompetencje i zrobią postępy w wykonywaniu czterech podstawowych działań arytmetycznych.


Pozdrawiam happy

MARZENA RADZIAK

postów: 1

zad.2


Witam serdecznie


Ja dopiero zaczynam swoją przygodę z programem Ortograffiti. Słyszałam już bardzo wiele o tej metodzie i bardzo chcę poznać jej tajniki. Myśle, że wdrażając ten program i tworząc Klub moi uczniowie zwiększą swoją motywację do pracy, uwierzą w swoje możliwości i lepiej będą współpracować w grupie. Ponadto bardzo spodobała mi się wizja Klubu Ortograffiti i mam nadzieję, że tworząc go pośród swoich uczniów rozbudzę w nich kreatywność i uatrakcyjnie swoje zajęcia.


Pozdrawiam ciepło


 

Agnieszka Frank

postów: 2

 


Ortograffiti jest mi znane od dawna. Co roku zachęcam moich uczniów do pracy z programem, gdyż jest on opracowany i dostosowany w taki sposób, że uczniowie bardzo chętnie biorą udział w prowadzonych zajęciach. Moi uczniowie realizują projekt kilka lat i bardzo zżywają się z postacią Bratka. Projekt bardzo integruje środowisko szkolne, zwłaszcza małe społeczności jaką jest moja szkoła. Uczniowie zyskują przyjaciela zabawkę, który towarzyszy im poprzez trudy zajęć szkolnych. Przychodzą na zajęcia z ochotą, pokonują swoje trudności nie czując, że to kolejna lekcja, a odpoczynek przy ciekawych ćwiczeniach.

Agnieszka Orłowska

postów: 10

Witam!


Dopiero zaczynam swoją przygodę z Klubem Ortograffiti, chociaż same materiały są mi dobrze znane.


W tej chwili jestem zainteresowana stworzeniem Klubu dla starszych uczniów (kl. 4-8) i zastanawiam się, czy taka forma pracy sprawdzi się w przypadku moich uczniów. 


Pozdrawiam happy

Iwona Bogumił

postów: 1

Witam. Korzystam z Metody Ortograffitt w swojej szkole od wielu lat. Dzieci na zajęciach świetnie się bawią. Uwielbiają Beatka oraz interesują się jego  przygodami . Dla mnie sprawia ta metoda również wiele satysfakcji.  

Magdalena Kowalczyk

postów: 13

Jeszcze nie korzystałam z metody Ortograffiti, ale od dłuższego czasu z zainteresowaniem się jej przyglądam. Tak wiele dzieci potrzebuje wsparcia z powodu trudności szkolnych... Chciałabym wyjść naprzeciw ich potrzebom, urozmaicić formy pracy. 


Widzę duże szanse by zorganizować regularne czytanie w oddziałach przedszkolnych przez starsze dzieci. Mam nadzieję, że dzięki temu bardziej uwierzą w siebie. Liczę na to, że dzieci zintegrują się podczas pzygotowywania przedsięwzięć, do których zaprosimy też dzieci z innych klas.

Joanna Kuć

postów: 11

Witam!


Od wielu lat pracuję w szkole jako nauczyciel języka polskiego. Często, kiedy rodzice przychodzili do mnie na idnywidualne rozmowy, polecałam im serię "Ortograffiti". Najczęściej zadania w zeszytach ćwiczeń były robione w domu i sprawdzałam je w szkole razem z uczniem, by wskazać mu ewentualne błedy oraz zadawałam kolejną partię materiału do zrobienia. Rodzice cenili sobie ten sposób pracy, materiały dydaktyczne i widzieli postępy.


Od tego tego semestru mam przydzielone dodatkowe dwie godziny do pracy z dziećmi z trudnościami w nauce. Myślę, że "Klub Ortograffiti" jest idealnym pomysłyem i rozwiązaniem. W ten sposób część dzieci może kontynuować już rozpoczęto pracę, a nowe osoby bardzo szybko włączą się do pracy w grupie.


Jestem przekonana, żę ten sposób i forma pracy motywują je do systematycznego spotykania się i pracy nad kolejnymi zadaniami. happy

Agata Mazanek

postów: 12

Rozpoczynam przygodę z Ortograffiti. Chcę założyć Klub Ortograffiti w szkole. Widzę wiele możliwości, jak wspierać uczniów w pokonywaniu specyficznych trudności w uczeniu się oraz wykorzystując zeszyty Ortograffiti urozmaicić zajęcia korekcyjno - kompensacyjne.


Chciałabym wykorzystać projekt czytania opowiadań Bratka lub innych bajek terapeutycznych przez starszych uczniów, młodszym dzieciom z oddziałów przedszkolnych.

Olga Bogacka

postów: 14

Metodę Ortograffiti stosuję z powodzeniem od kilku lat i bardzo ją lubię. Lubią ją także moi uczniowie. A co zyskujemy?


W czasie zajęć, dzięki omówieniu tekstu, tworzy się między nami więź. Często tekst staje się  inspiracją do anegdot i śmiechów, a czasem jest pretekstem do zwierzeń, poważnych rozmów o poważnych problemach. Ten aspekt terapeutyczny jest dla mnie równie ważny, jak zyski w obszarze rozwoju poznawczego. Ćwiczenia w zeszytach są różnorodne, ciekawe, inspirujące. Dzieci nie nudzą się, dzięki zmianom rodzaju aktywności. Śledzenie swoich postępów pozwala  na wzrost poczucia kompetencji u uczniów oraz na tworzenie  realnej samooceny: dziecko zna swoje słabe i mocne strony, ma świadomość rozwoju, co motywuje je do dalszego wysiłku.


Program Ortograffiti wspiera też moje dzieci w pracy nad charakterem: kształtuje obowiązkowość, wdraża do samodyscypliny, samooceny, uczy staranności
i systematyczności oraz podejmowania wysiłku. Oczywiście praca w grupie pozwala na rozwój umiejętności emocjonalno-społecznych, jak choćby radzenie sobie z frustracją (sytuacje, gdy  ktoś szybciej wykonał zadanie, czy zrobił to staranniej). 


Myślę, że o rozwoju poznawczym  nie trzeba już wspominać, bo doskonalenie wszystkich umiejętności szkolnych to oczywista oczywistość blunk


Co do Klubu Ortograffiti - uważam to za wspaniały pomysł. Sama już od 3 lat towarzyszę Bratkowi, który czyta opowiadania o swoich przygodach uczniom z wybranych klas pierwszych, drugich i trzecich. Po wysłuchaniu opowiadania, dzieci wykonują różne zadania: ilustrację, model z plasteliny, zabawę ruchową (np.: pokazują, jak wielki dął wiatr albo zabawy szczeniaczków Dusi, aż "zasypiają" zmęczone na dywanie). Dlatego projekt "Czytanie z Bratkiem" jest skrojony idealnie dla naszej szkoły. 


Często ze starszymi dziećmi z klas piątych i szóstych układaliśmy historyjki wykorzystując karty ortograficzne. Teraz planuję rozwinąć ten wątek realizując projekt "Ja, pisarz". Czuję, że spodoba się uczniom wdrożonym do snucia opowieści.


A zatem Program Ortograffiti jest inspiracją do rozwoju kreatywności dzieci, jak również  terapeuty blunk

Olga Bogacka

postów: 14

Metodę Ortograffiti stosuję z powodzeniem od kilku lat i bardzo ją lubię. Lubią ją także moi uczniowie. A co zyskujemy?


W czasie zajęć, dzięki omówieniu tekstu, tworzy się między nami więź. Często tekst staje się  inspiracją do anegdot i śmiechów, a czasem jest pretekstem do zwierzeń, poważnych rozmów o poważnych problemach. Ten aspekt terapeutyczny jest dla mnie równie ważny, jak zyski w obszarze rozwoju poznawczego. Ćwiczenia w zeszytach są różnorodne, ciekawe, inspirujące. Dzieci nie nudzą się, dzięki zmianom rodzaju aktywności. Śledzenie swoich postępów pozwala  na wzrost poczucia kompetencji u uczniów oraz na tworzenie  realnej samooceny: dziecko zna swoje słabe i mocne strony, ma świadomość rozwoju, co motywuje je do dalszego wysiłku.


Program Ortograffiti wspiera też moje dzieci w pracy nad charakterem: kształtuje obowiązkowość, wdraża do samodyscypliny, samooceny, uczy staranności
i systematyczności oraz podejmowania wysiłku. Oczywiście praca w grupie pozwala na rozwój umiejętności emocjonalno-społecznych, jak choćby radzenie sobie z frustracją (sytuacje, gdy  ktoś szybciej wykonał zadanie, czy zrobił to staranniej). 


Myślę, że o rozwoju poznawczym  nie trzeba już wspominać, bo doskonalenie wszystkich umiejętności szkolnych to oczywista oczywistość blunk


Co do Klubu Ortograffiti - uważam to za wspaniały pomysł. Sama już od 3 lat towarzyszę Bratkowi, który czyta opowiadania o swoich przygodach uczniom z wybranych klas pierwszych, drugich i trzecich. Po wysłuchaniu opowiadania, dzieci wykonują różne zadania: ilustrację, model z plasteliny, zabawę ruchową (np.: pokazują, jak wielki dął wiatr albo zabawy szczeniaczków Dusi, aż "zasypiają" zmęczone na dywanie). Dlatego projekt "Czytanie z Bratkiem" jest skrojony idealnie dla naszej szkoły. 


Często ze starszymi dziećmi z klas piątych i szóstych układaliśmy historyjki wykorzystując karty ortograficzne. Teraz planuję rozwinąć ten wątek realizując projekt "Ja, pisarz". Czuję, że spodoba się uczniom wdrożonym do snucia opowieści.


A zatem Program Ortograffiti jest inspiracją do rozwoju kreatywności dzieci, jak również  terapeuty blunk

Olga Bogacka

postów: 14

Metodę Ortograffiti stosuję z powodzeniem od kilku lat i bardzo ją lubię. Lubią ją także moi uczniowie. A co zyskujemy?


W czasie zajęć, dzięki omówieniu tekstu, tworzy się między nami więź. Często tekst staje się  inspiracją do anegdot i śmiechów, a czasem jest pretekstem do zwierzeń, poważnych rozmów o poważnych problemach. Ten aspekt terapeutyczny jest dla mnie równie ważny, jak zyski w obszarze rozwoju poznawczego. Ćwiczenia w zeszytach są różnorodne, ciekawe, inspirujące. Dzieci nie nudzą się, dzięki zmianom rodzaju aktywności. Śledzenie swoich postępów pozwala  na wzrost poczucia kompetencji u uczniów oraz na tworzenie  realnej samooceny: dziecko zna swoje słabe i mocne strony, ma świadomość rozwoju, co motywuje je do dalszego wysiłku.


Program Ortograffiti wspiera też moje dzieci w pracy nad charakterem: kształtuje obowiązkowość, wdraża do samodyscypliny, samooceny, uczy staranności
i systematyczności oraz podejmowania wysiłku. Oczywiście praca w grupie pozwala na rozwój umiejętności emocjonalno-społecznych, jak choćby radzenie sobie z frustracją (sytuacje, gdy  ktoś szybciej wykonał zadanie, czy zrobił to staranniej). 


Myślę, że o rozwoju poznawczym  nie trzeba już wspominać, bo doskonalenie wszystkich umiejętności szkolnych to oczywista oczywistość blunk


Co do Klubu Ortograffiti - uważam to za wspaniały pomysł. Sama już od 3 lat towarzyszę Bratkowi, który czyta opowiadania o swoich przygodach uczniom z wybranych klas pierwszych, drugich i trzecich. Po wysłuchaniu opowiadania, dzieci wykonują różne zadania: ilustrację, model z plasteliny, zabawę ruchową (np.: pokazują, jak wielki dął wiatr albo zabawy szczeniaczków Dusi, aż "zasypiają" zmęczone na dywanie). Dlatego projekt "Czytanie z Bratkiem" jest skrojony idealnie dla naszej szkoły. 


Często ze starszymi dziećmi z klas piątych i szóstych układaliśmy historyjki wykorzystując karty ortograficzne. Teraz planuję rozwinąć ten wątek realizując projekt "Ja, pisarz". Czuję, że spodoba się uczniom wdrożonym do snucia opowieści.


A zatem Program Ortograffiti jest inspiracją do rozwoju kreatywności dzieci, jak również  terapeuty blunk

Olga Bogacka

postów: 14

Metodę Ortograffiti stosuję z powodzeniem od kilku lat i bardzo ją lubię. Lubią ją także moi uczniowie. A co zyskujemy?


W czasie zajęć, dzięki omówieniu tekstu, tworzy się między nami więź. Często tekst staje się  inspiracją do anegdot i śmiechów, a czasem jest pretekstem do zwierzeń, poważnych rozmów o poważnych problemach. Ten aspekt terapeutyczny jest dla mnie równie ważny, jak zyski w obszarze rozwoju poznawczego. Ćwiczenia w zeszytach są różnorodne, ciekawe, inspirujące. Dzieci nie nudzą się, dzięki zmianom rodzaju aktywności. Śledzenie swoich postępów pozwala  na wzrost poczucia kompetencji u uczniów oraz na tworzenie  realnej samooceny: dziecko zna swoje słabe i mocne strony, ma świadomość rozwoju, co motywuje je do dalszego wysiłku.


Program Ortograffiti wspiera też moje dzieci w pracy nad charakterem: kształtuje obowiązkowość, wdraża do samodyscypliny, samooceny, uczy staranności
i systematyczności oraz podejmowania wysiłku. Oczywiście praca w grupie pozwala na rozwój umiejętności emocjonalno-społecznych, jak choćby radzenie sobie z frustracją (sytuacje, gdy  ktoś szybciej wykonał zadanie, czy zrobił to staranniej). 


Myślę, że o rozwoju poznawczym  nie trzeba już wspominać, bo doskonalenie wszystkich umiejętności szkolnych to oczywista oczywistość blunk


Co do Klubu Ortograffiti - uważam to za wspaniały pomysł. Sama już od 3 lat towarzyszę Bratkowi, który czyta opowiadania o swoich przygodach uczniom z wybranych klas pierwszych, drugich i trzecich. Po wysłuchaniu opowiadania, dzieci wykonują różne zadania: ilustrację, model z plasteliny, zabawę ruchową (np.: pokazują, jak wielki dął wiatr albo zabawy szczeniaczków Dusi, aż "zasypiają" zmęczone na dywanie). Dlatego projekt "Czytanie z Bratkiem" jest skrojony idealnie dla naszej szkoły. 


Często ze starszymi dziećmi z klas piątych i szóstych układaliśmy historyjki wykorzystując karty ortograficzne. Teraz planuję rozwinąć ten wątek realizując projekt "Ja, pisarz". Czuję, że spodoba się uczniom wdrożonym do snucia opowieści.


A zatem Program Ortograffiti jest inspiracją do rozwoju kreatywności dzieci, jak również  terapeuty blunk

Olga Bogacka

postów: 14

Metodę Ortograffiti stosuję z powodzeniem od kilku lat i bardzo ją lubię. Lubią ją także moi uczniowie. A co zyskujemy?


W czasie zajęć, dzięki omówieniu tekstu, tworzy się między nami więź. Często tekst staje się  inspiracją do anegdot i śmiechów, a czasem jest pretekstem do zwierzeń, poważnych rozmów o poważnych problemach. Ten aspekt terapeutyczny jest dla mnie równie ważny, jak zyski w obszarze rozwoju poznawczego. Ćwiczenia w zeszytach są różnorodne, ciekawe, inspirujące. Dzieci nie nudzą się, dzięki zmianom rodzaju aktywności. Śledzenie swoich postępów pozwala  na wzrost poczucia kompetencji u uczniów oraz na tworzenie  realnej samooceny: dziecko zna swoje słabe i mocne strony, ma świadomość rozwoju, co motywuje je do dalszego wysiłku.


Program Ortograffiti wspiera też moje dzieci w pracy nad charakterem: kształtuje obowiązkowość, wdraża do samodyscypliny, samooceny, uczy staranności i systematyczności oraz podejmowania wysiłku. Oczywiście praca w grupie pozwala na rozwój umiejętności emocjonalno-społecznych, jak choćby radzenie sobie z frustracją (sytuacje, gdy  ktoś szybciej wykonał zadanie, czy zrobił to staranniej). 


Myślę, że o rozwoju poznawczym  nie trzeba już wspominać, bo doskonalenie wszystkich umiejętności szkolnych to oczywista oczywistość blunk

Monika Kiełb

postów: 13

Korzystałam  z zeszytów Ortograffiti podczas pracy z uczniami z dysleksją.  Dzieciom podobały się czytanki i cwiczenia tam zamieszczone. Teraz uczę w bardzo małej, wiejskiej szkole i myślę, że program Ortograffiti nieco ją ożywi. Mimo małej  liczby uczniów, mamy wielu uczniów z dysleksją. Chciałabym założyć Klub Ortograffiti by im pomóc w ciekawy, kreatywny i zabawny sposób {#emotions_dlg.smile}  Do tej pory kółka wyrównawcze odbywają się w zwyczajny, dla uczniów często nudny sposób. 

Monika Kiełb

postów: 13

Korzystałam  z zeszytów Ortograffiti podczas pracy z uczniami z dysleksją.  Dzieciom podobały się czytanki i cwiczenia tam zamieszczone. Teraz uczę w bardzo małej, wiejskiej szkole i myślę, że program Ortograffiti nieco ją ożywi. Mimo małej  liczby uczniów, mamy wielu uczniów z dysleksją. Chciałabym założyć Klub Ortograffiti by im pomóc w ciekawy, kreatywny i zabawny sposób {#emotions_dlg.smile}  Do tej pory kółka wyrównawcze odbywają się w zwyczajny, dla uczniów często nudny sposób. 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.