Autor
|
Wiadomość
|
Joanna Malejka
|
To początek mojej drogi z Ortograffiti. Myślę , że da mi ona możliwość jeszcze lepszego poznania moich uczniów w różnych rolach, a zespół klasowy będzie jeszcze bardziej zintegrowany. Jestem pewna ,że będzie to miało dobry wpływ na relacje uczeń - nauczyciel- rodzic- dziecko.
|
Data wpisu:
07.03.2018
|
Izabela Poniatowska
|
Myślę, że inicjatywa powstania klubu spotka się z dużym zainteresowaniem w mojej szkole. Mamy wielu uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, myślę, że klub to dla nich świetny pomysł.
|
Data wpisu:
04.10.2020
|
Anna Wica
|
Dopiero zaczynam swoją drogę z ORTOGRAFFITI, poznaję wiele metod, projektów, które są dla mnie inspiracją do pracy. Myślę, że dla uczniów z dysfunkcjami będzie to równie ciekawa przygoda, która umożliwi im odnoszenie sukcesów, wzmacni motywację do nauki i podwyższy samoocenę. Mam nadzięję, że podopieczni naszej szkoły już wkrótce dołączą do klubu ORTOGRAFFITI i będą doskonalić swą wiedzę łącząc naukę z zabawą.
Zmodyfikowany: Środa, 23 Wrzesień 2020 11:13:57 - Anna Wica
|
Data wpisu:
23.09.2020
|
Anna Wica
|
Dopiero zaczynam swoją drogę z ORTOGRAITI, poznaję wiele metod, projektów, które są dla mnie inspiracją do pracy. Myślę, że dla uczniów z dysfunkcjami będzie to równie ciekawa przygoda, która umożliwi im odnoszenie sukcesów, wzmacni motywację do nauki i podwyższy samoocenę. Mam nadzięję, że podopieczni naszej szkoły już wkrótce dołączą do klubu ORTOGRAFFITI i będą doskonalić swą wiedzę łącząc naukę z zabawą.
|
Data wpisu:
23.09.2020
|
Anna Kos
|
Dzięki animowaniu Ortograffiti w mojej szkole uczniowie będą mieli szansę zrozumieć, że zajęcia specjalistyczne, zajęcia korekcyjno - kompensacyjne są czymś atrakcyjnym, zmotywuje ich to do chętnego uczestnictwa w tego typu zajęciach. Inni pracownicy szkoły będą mieli okazję zapoznać się z Metodą Ortograffiti, rodzice w większym stopniu zostaną zaangażowani w pracę z dzieckiem i we wspólpracę ze szkołą, a ponadto będą mieli większą świadomość procesu terapeutycznego.
|
Data wpisu:
22.09.2020
|
Elżbieta Moryl
|
Dzień dobry,
Chciałabym bardzo, aby wnaszej szkole powstał Klub Ortograffiti. Na razie próbuję się do tego dobrze przygotować. Mam nadzieję, że nasi uczniowie zdobędą nowe kompetencje i zrobią postępy w wykonywaniu czterech podstawowych działań arytmetycznych.
Pozdrawiam
|
Data wpisu:
17.09.2020
|
MARZENA RADZIAK
|
zad.2
Witam serdecznie
Ja dopiero zaczynam swoją przygodę z programem Ortograffiti. Słyszałam już bardzo wiele o tej metodzie i bardzo chcę poznać jej tajniki. Myśle, że wdrażając ten program i tworząc Klub moi uczniowie zwiększą swoją motywację do pracy, uwierzą w swoje możliwości i lepiej będą współpracować w grupie. Ponadto bardzo spodobała mi się wizja Klubu Ortograffiti i mam nadzieję, że tworząc go pośród swoich uczniów rozbudzę w nich kreatywność i uatrakcyjnie swoje zajęcia.
Pozdrawiam ciepło
|
Data wpisu:
12.09.2020
|
Agnieszka Frank
|
Ortograffiti jest mi znane od dawna. Co roku zachęcam moich uczniów do pracy z programem, gdyż jest on opracowany i dostosowany w taki sposób, że uczniowie bardzo chętnie biorą udział w prowadzonych zajęciach. Moi uczniowie realizują projekt kilka lat i bardzo zżywają się z postacią Bratka. Projekt bardzo integruje środowisko szkolne, zwłaszcza małe społeczności jaką jest moja szkoła. Uczniowie zyskują przyjaciela zabawkę, który towarzyszy im poprzez trudy zajęć szkolnych. Przychodzą na zajęcia z ochotą, pokonują swoje trudności nie czując, że to kolejna lekcja, a odpoczynek przy ciekawych ćwiczeniach.
|
Data wpisu:
10.09.2020
|
Agnieszka Orłowska
|
Witam!
Dopiero zaczynam swoją przygodę z Klubem Ortograffiti, chociaż same materiały są mi dobrze znane.
W tej chwili jestem zainteresowana stworzeniem Klubu dla starszych uczniów (kl. 4-8) i zastanawiam się, czy taka forma pracy sprawdzi się w przypadku moich uczniów.
Pozdrawiam
|
Data wpisu:
20.08.2020
|
Iwona Bogumił
|
Witam. Korzystam z Metody Ortograffitt w swojej szkole od wielu lat. Dzieci na zajęciach świetnie się bawią. Uwielbiają Beatka oraz interesują się jego przygodami . Dla mnie sprawia ta metoda również wiele satysfakcji.
|
Data wpisu:
09.08.2020
|
Magdalena Kowalczyk
|
Jeszcze nie korzystałam z metody Ortograffiti, ale od dłuższego czasu z zainteresowaniem się jej przyglądam. Tak wiele dzieci potrzebuje wsparcia z powodu trudności szkolnych... Chciałabym wyjść naprzeciw ich potrzebom, urozmaicić formy pracy.
Widzę duże szanse by zorganizować regularne czytanie w oddziałach przedszkolnych przez starsze dzieci. Mam nadzieję, że dzięki temu bardziej uwierzą w siebie. Liczę na to, że dzieci zintegrują się podczas pzygotowywania przedsięwzięć, do których zaprosimy też dzieci z innych klas.
|
Data wpisu:
07.07.2020
|
Joanna Kuć
|
Witam!
Od wielu lat pracuję w szkole jako nauczyciel języka polskiego. Często, kiedy rodzice przychodzili do mnie na idnywidualne rozmowy, polecałam im serię "Ortograffiti". Najczęściej zadania w zeszytach ćwiczeń były robione w domu i sprawdzałam je w szkole razem z uczniem, by wskazać mu ewentualne błedy oraz zadawałam kolejną partię materiału do zrobienia. Rodzice cenili sobie ten sposób pracy, materiały dydaktyczne i widzieli postępy.
Od tego tego semestru mam przydzielone dodatkowe dwie godziny do pracy z dziećmi z trudnościami w nauce. Myślę, że "Klub Ortograffiti" jest idealnym pomysłyem i rozwiązaniem. W ten sposób część dzieci może kontynuować już rozpoczęto pracę, a nowe osoby bardzo szybko włączą się do pracy w grupie.
Jestem przekonana, żę ten sposób i forma pracy motywują je do systematycznego spotykania się i pracy nad kolejnymi zadaniami.
|
Data wpisu:
22.02.2019
|
Agata Mazanek
|
Rozpoczynam przygodę z Ortograffiti. Chcę założyć Klub Ortograffiti w szkole. Widzę wiele możliwości, jak wspierać uczniów w pokonywaniu specyficznych trudności w uczeniu się oraz wykorzystując zeszyty Ortograffiti urozmaicić zajęcia korekcyjno - kompensacyjne.
Chciałabym wykorzystać projekt czytania opowiadań Bratka lub innych bajek terapeutycznych przez starszych uczniów, młodszym dzieciom z oddziałów przedszkolnych.
|
Data wpisu:
20.02.2019
|
Olga Bogacka
|
Metodę Ortograffiti stosuję z powodzeniem od kilku lat i bardzo ją lubię. Lubią ją także moi uczniowie. A co zyskujemy?
W czasie zajęć, dzięki omówieniu tekstu, tworzy się między nami więź. Często tekst staje się inspiracją do anegdot i śmiechów, a czasem jest pretekstem do zwierzeń, poważnych rozmów o poważnych problemach. Ten aspekt terapeutyczny jest dla mnie równie ważny, jak zyski w obszarze rozwoju poznawczego. Ćwiczenia w zeszytach są różnorodne, ciekawe, inspirujące. Dzieci nie nudzą się, dzięki zmianom rodzaju aktywności. Śledzenie swoich postępów pozwala na wzrost poczucia kompetencji u uczniów oraz na tworzenie realnej samooceny: dziecko zna swoje słabe i mocne strony, ma świadomość rozwoju, co motywuje je do dalszego wysiłku.
Program Ortograffiti wspiera też moje dzieci w pracy nad charakterem: kształtuje obowiązkowość, wdraża do samodyscypliny, samooceny, uczy staranności i systematyczności oraz podejmowania wysiłku. Oczywiście praca w grupie pozwala na rozwój umiejętności emocjonalno-społecznych, jak choćby radzenie sobie z frustracją (sytuacje, gdy ktoś szybciej wykonał zadanie, czy zrobił to staranniej).
Myślę, że o rozwoju poznawczym nie trzeba już wspominać, bo doskonalenie wszystkich umiejętności szkolnych to oczywista oczywistość
Co do Klubu Ortograffiti - uważam to za wspaniały pomysł. Sama już od 3 lat towarzyszę Bratkowi, który czyta opowiadania o swoich przygodach uczniom z wybranych klas pierwszych, drugich i trzecich. Po wysłuchaniu opowiadania, dzieci wykonują różne zadania: ilustrację, model z plasteliny, zabawę ruchową (np.: pokazują, jak wielki dął wiatr albo zabawy szczeniaczków Dusi, aż "zasypiają" zmęczone na dywanie). Dlatego projekt "Czytanie z Bratkiem" jest skrojony idealnie dla naszej szkoły.
Często ze starszymi dziećmi z klas piątych i szóstych układaliśmy historyjki wykorzystując karty ortograficzne. Teraz planuję rozwinąć ten wątek realizując projekt "Ja, pisarz". Czuję, że spodoba się uczniom wdrożonym do snucia opowieści.
A zatem Program Ortograffiti jest inspiracją do rozwoju kreatywności dzieci, jak również terapeuty
|
Data wpisu:
20.02.2019
|
Olga Bogacka
|
Metodę Ortograffiti stosuję z powodzeniem od kilku lat i bardzo ją lubię. Lubią ją także moi uczniowie. A co zyskujemy?
W czasie zajęć, dzięki omówieniu tekstu, tworzy się między nami więź. Często tekst staje się inspiracją do anegdot i śmiechów, a czasem jest pretekstem do zwierzeń, poważnych rozmów o poważnych problemach. Ten aspekt terapeutyczny jest dla mnie równie ważny, jak zyski w obszarze rozwoju poznawczego. Ćwiczenia w zeszytach są różnorodne, ciekawe, inspirujące. Dzieci nie nudzą się, dzięki zmianom rodzaju aktywności. Śledzenie swoich postępów pozwala na wzrost poczucia kompetencji u uczniów oraz na tworzenie realnej samooceny: dziecko zna swoje słabe i mocne strony, ma świadomość rozwoju, co motywuje je do dalszego wysiłku.
Program Ortograffiti wspiera też moje dzieci w pracy nad charakterem: kształtuje obowiązkowość, wdraża do samodyscypliny, samooceny, uczy staranności i systematyczności oraz podejmowania wysiłku. Oczywiście praca w grupie pozwala na rozwój umiejętności emocjonalno-społecznych, jak choćby radzenie sobie z frustracją (sytuacje, gdy ktoś szybciej wykonał zadanie, czy zrobił to staranniej).
Myślę, że o rozwoju poznawczym nie trzeba już wspominać, bo doskonalenie wszystkich umiejętności szkolnych to oczywista oczywistość
Co do Klubu Ortograffiti - uważam to za wspaniały pomysł. Sama już od 3 lat towarzyszę Bratkowi, który czyta opowiadania o swoich przygodach uczniom z wybranych klas pierwszych, drugich i trzecich. Po wysłuchaniu opowiadania, dzieci wykonują różne zadania: ilustrację, model z plasteliny, zabawę ruchową (np.: pokazują, jak wielki dął wiatr albo zabawy szczeniaczków Dusi, aż "zasypiają" zmęczone na dywanie). Dlatego projekt "Czytanie z Bratkiem" jest skrojony idealnie dla naszej szkoły.
Często ze starszymi dziećmi z klas piątych i szóstych układaliśmy historyjki wykorzystując karty ortograficzne. Teraz planuję rozwinąć ten wątek realizując projekt "Ja, pisarz". Czuję, że spodoba się uczniom wdrożonym do snucia opowieści.
A zatem Program Ortograffiti jest inspiracją do rozwoju kreatywności dzieci, jak również terapeuty
|
Data wpisu:
20.02.2019
|
Olga Bogacka
|
Metodę Ortograffiti stosuję z powodzeniem od kilku lat i bardzo ją lubię. Lubią ją także moi uczniowie. A co zyskujemy?
W czasie zajęć, dzięki omówieniu tekstu, tworzy się między nami więź. Często tekst staje się inspiracją do anegdot i śmiechów, a czasem jest pretekstem do zwierzeń, poważnych rozmów o poważnych problemach. Ten aspekt terapeutyczny jest dla mnie równie ważny, jak zyski w obszarze rozwoju poznawczego. Ćwiczenia w zeszytach są różnorodne, ciekawe, inspirujące. Dzieci nie nudzą się, dzięki zmianom rodzaju aktywności. Śledzenie swoich postępów pozwala na wzrost poczucia kompetencji u uczniów oraz na tworzenie realnej samooceny: dziecko zna swoje słabe i mocne strony, ma świadomość rozwoju, co motywuje je do dalszego wysiłku.
Program Ortograffiti wspiera też moje dzieci w pracy nad charakterem: kształtuje obowiązkowość, wdraża do samodyscypliny, samooceny, uczy staranności i systematyczności oraz podejmowania wysiłku. Oczywiście praca w grupie pozwala na rozwój umiejętności emocjonalno-społecznych, jak choćby radzenie sobie z frustracją (sytuacje, gdy ktoś szybciej wykonał zadanie, czy zrobił to staranniej).
Myślę, że o rozwoju poznawczym nie trzeba już wspominać, bo doskonalenie wszystkich umiejętności szkolnych to oczywista oczywistość
Co do Klubu Ortograffiti - uważam to za wspaniały pomysł. Sama już od 3 lat towarzyszę Bratkowi, który czyta opowiadania o swoich przygodach uczniom z wybranych klas pierwszych, drugich i trzecich. Po wysłuchaniu opowiadania, dzieci wykonują różne zadania: ilustrację, model z plasteliny, zabawę ruchową (np.: pokazują, jak wielki dął wiatr albo zabawy szczeniaczków Dusi, aż "zasypiają" zmęczone na dywanie). Dlatego projekt "Czytanie z Bratkiem" jest skrojony idealnie dla naszej szkoły.
Często ze starszymi dziećmi z klas piątych i szóstych układaliśmy historyjki wykorzystując karty ortograficzne. Teraz planuję rozwinąć ten wątek realizując projekt "Ja, pisarz". Czuję, że spodoba się uczniom wdrożonym do snucia opowieści.
A zatem Program Ortograffiti jest inspiracją do rozwoju kreatywności dzieci, jak również terapeuty
|
Data wpisu:
20.02.2019
|
Olga Bogacka
|
Metodę Ortograffiti stosuję z powodzeniem od kilku lat i bardzo ją lubię. Lubią ją także moi uczniowie. A co zyskujemy?
W czasie zajęć, dzięki omówieniu tekstu, tworzy się między nami więź. Często tekst staje się inspiracją do anegdot i śmiechów, a czasem jest pretekstem do zwierzeń, poważnych rozmów o poważnych problemach. Ten aspekt terapeutyczny jest dla mnie równie ważny, jak zyski w obszarze rozwoju poznawczego. Ćwiczenia w zeszytach są różnorodne, ciekawe, inspirujące. Dzieci nie nudzą się, dzięki zmianom rodzaju aktywności. Śledzenie swoich postępów pozwala na wzrost poczucia kompetencji u uczniów oraz na tworzenie realnej samooceny: dziecko zna swoje słabe i mocne strony, ma świadomość rozwoju, co motywuje je do dalszego wysiłku.
Program Ortograffiti wspiera też moje dzieci w pracy nad charakterem: kształtuje obowiązkowość, wdraża do samodyscypliny, samooceny, uczy staranności i systematyczności oraz podejmowania wysiłku. Oczywiście praca w grupie pozwala na rozwój umiejętności emocjonalno-społecznych, jak choćby radzenie sobie z frustracją (sytuacje, gdy ktoś szybciej wykonał zadanie, czy zrobił to staranniej).
Myślę, że o rozwoju poznawczym nie trzeba już wspominać, bo doskonalenie wszystkich umiejętności szkolnych to oczywista oczywistość
Co do Klubu Ortograffiti - uważam to za wspaniały pomysł. Sama już od 3 lat towarzyszę Bratkowi, który czyta opowiadania o swoich przygodach uczniom z wybranych klas pierwszych, drugich i trzecich. Po wysłuchaniu opowiadania, dzieci wykonują różne zadania: ilustrację, model z plasteliny, zabawę ruchową (np.: pokazują, jak wielki dął wiatr albo zabawy szczeniaczków Dusi, aż "zasypiają" zmęczone na dywanie). Dlatego projekt "Czytanie z Bratkiem" jest skrojony idealnie dla naszej szkoły.
Często ze starszymi dziećmi z klas piątych i szóstych układaliśmy historyjki wykorzystując karty ortograficzne. Teraz planuję rozwinąć ten wątek realizując projekt "Ja, pisarz". Czuję, że spodoba się uczniom wdrożonym do snucia opowieści.
A zatem Program Ortograffiti jest inspiracją do rozwoju kreatywności dzieci, jak również terapeuty
|
Data wpisu:
20.02.2019
|
Olga Bogacka
|
Metodę Ortograffiti stosuję z powodzeniem od kilku lat i bardzo ją lubię. Lubią ją także moi uczniowie. A co zyskujemy?
W czasie zajęć, dzięki omówieniu tekstu, tworzy się między nami więź. Często tekst staje się inspiracją do anegdot i śmiechów, a czasem jest pretekstem do zwierzeń, poważnych rozmów o poważnych problemach. Ten aspekt terapeutyczny jest dla mnie równie ważny, jak zyski w obszarze rozwoju poznawczego. Ćwiczenia w zeszytach są różnorodne, ciekawe, inspirujące. Dzieci nie nudzą się, dzięki zmianom rodzaju aktywności. Śledzenie swoich postępów pozwala na wzrost poczucia kompetencji u uczniów oraz na tworzenie realnej samooceny: dziecko zna swoje słabe i mocne strony, ma świadomość rozwoju, co motywuje je do dalszego wysiłku.
Program Ortograffiti wspiera też moje dzieci w pracy nad charakterem: kształtuje obowiązkowość, wdraża do samodyscypliny, samooceny, uczy staranności i systematyczności oraz podejmowania wysiłku. Oczywiście praca w grupie pozwala na rozwój umiejętności emocjonalno-społecznych, jak choćby radzenie sobie z frustracją (sytuacje, gdy ktoś szybciej wykonał zadanie, czy zrobił to staranniej).
Myślę, że o rozwoju poznawczym nie trzeba już wspominać, bo doskonalenie wszystkich umiejętności szkolnych to oczywista oczywistość
|
Data wpisu:
20.02.2019
|
Monika Kiełb
|
Korzystałam z zeszytów Ortograffiti podczas pracy z uczniami z dysleksją. Dzieciom podobały się czytanki i cwiczenia tam zamieszczone. Teraz uczę w bardzo małej, wiejskiej szkole i myślę, że program Ortograffiti nieco ją ożywi. Mimo małej liczby uczniów, mamy wielu uczniów z dysleksją. Chciałabym założyć Klub Ortograffiti by im pomóc w ciekawy, kreatywny i zabawny sposób Do tej pory kółka wyrównawcze odbywają się w zwyczajny, dla uczniów często nudny sposób.
|
Data wpisu:
16.02.2019
|
Monika Kiełb
|
Korzystałam z zeszytów Ortograffiti podczas pracy z uczniami z dysleksją. Dzieciom podobały się czytanki i cwiczenia tam zamieszczone. Teraz uczę w bardzo małej, wiejskiej szkole i myślę, że program Ortograffiti nieco ją ożywi. Mimo małej liczby uczniów, mamy wielu uczniów z dysleksją. Chciałabym założyć Klub Ortograffiti by im pomóc w ciekawy, kreatywny i zabawny sposób Do tej pory kółka wyrównawcze odbywają się w zwyczajny, dla uczniów często nudny sposób.
|
Data wpisu:
16.02.2019
|