Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 1. Animator Ortograffiti w szkole ‒ bank projektów

Temat: zad.2Zaloguj się na naszym forum i napisz, jakie widzisz szanse na animowanie Ortograffiti w Twojej szkole. Co zyskają Twoi uczniowie? Jaki wpływ p...

Autor Wiadomość
Agnieszka Mąka

postów: 13

Z programem Ortograffiti pracuję od niedawna, ale uczniowie są już wdrożeni w pracę z zeszytami "Ortograffiti". Jest to dla nich szansa na systematyczne trenowanie określonych umiejętności, nabywanie i utrwalanie ich w ciekawej i atrakcyjnej formie podczas zajęć, na których nie są oceniani. To wspaniała lekcja pracy nad sobą, samokontroli i planowania czasu. Środowisko szkolne z pewnością może wiele zyskać dzięki tej metodzie.

Ewa Czuszkiewicz

postów: 10

Myślę, źe metodę Ortograffiti mozna wprowadzić w każdej szkole. Dzięki temu, że nie ma ona sztywnych reguł, mozna ją traktować elastycznie i dostosowywać do potrzeb szkoły i dzieci z którymi się pracuje. Jest to więc metoda uniwersalna. Co niewątpliwie stanowi kolejnę jej zaletę.


Metoda ta na pewno pomoże uczniom w uświadomieniu sobie własnych niedoskonałości edukacyjnych, doda wiary we własne siły oraz poczucie sprawstwa (uczniowie starszych klas czytający maluchom - super pomysł!).


Nauczyciel także zyska, gdyż będzie widział postępy uczniów i miał na nie realny wpływa. Pogłębi się także jego więż z uczniami, lepiej ich pozna i zrozumie. Dzięki tej metodzie, niewatpliwie poprawią się także relacje z rodzicami dzieci. Kontakty z rodzciami będą częstsze i ... sympatyczniejsze. Zawsze będzie mozna pochwalić dziecko za to, co zrobiło w domu i zaprezentowało klasie.


 

Justyna Szczypek

postów: 1

Dawno, dawno temu... pracowałam z grą komputerową Ortograffiti na zajęciach z uczniem z ZA. Mój uczeń był zachwycony. Ja też happy


Obecnie korzystam koleżeńsko z zeszytów Ortograffiti dla klasy IV. Pomoce są bardzo ciekawe i atrakcyjne dla małych dyslektyków. Idea Klubu zaciekawiła mnie i chciałabym ją wprowadzić w mojej szkole.

Agnieszka CiężkaKurdziel

postów: 3

Zeszyty Ortograffiti wykorzystuję indywidualnie na zajęciach z uczniami przewlekle chorymi, dostosowując metody, formy pracy oraz treści do poziomu wydolności wysiłkowej dzieci.

Elżbieta Potoniec

postów: 1

Metoda Ortograffiti jest dla mnie nowością. Myślę,że realizacja tego projektu wpłynie na lepsze poznanie moich uczniów, podniesienie ich umiejętności  oraz uatrakcyjni zajęcia.

Romana Jaśpińska

postów: 2


Witam serdecznie! Metodę Orofraffiti znam i stosuję z przerwami od kilku lat.  Jest to świetny program, który  integruje różne metody pracy z dzieckiem  tworząc z nich spójny system, który obejmuje, kinezjologię edukacyjną, metody ułatwiające szybkie przyswajanie wiedzy i techniki interpersonalne. Natomiast założenie  klubu to, świetny pomysł, który zapewne zmobilizuje bardziej uczniów do pracy, oni uwielbiają być za coś odpowiedzialni. Wydaje mi się, również, że założenie kluby spowoduje u uczniów większe poczucie własnej wartości. Pomysł na to szkolenie uważam za strzał w dziesiątkę, który zapewne wzmocni , z pewnością metodę oftograffiti.  Pozdrawiam

Agnieszka Kandyba

postów: 3

Myślę, że animowanie Ortograffiti będzie ciekawym rozwiązaniem dla moich uczniów. Praca tą metodą napewno uatrakcyjni zajęcia, ale również zintegruje uczniów, zaangażuje i zmotywuje ich do pracy. Pokonają swoje słabości, nauczą się, że można uczyć się od siebie nawzajem.

Ewelina Żelazowska

postów: 42

Nigdy nie stosowałam metody Ortograffiti, dlatego moja odpowiedź jest pewnego rodzaju notatką z przeczytanego przeze mnie modułu pierwszego. Po przeczytaniu informacji z modułu pierwszego mam nadzieję, że praca tą metodą przyczyni się do uatrakcyjnienia zajęć oraz podniesienia umiejętności uczniów.


 


Metoda Ortograffiti to kompleksowy, złożony, dopracowany szczegółowo program edukacyjno-terapeutyczny, który jest przeznaczony do treningu w przypadku występowania u ucznia trudności w czytaniu, pisaniu, liczeniu i koncentrowaniu uwagi. 


 


Co mogą zyskać moi uczniowie dzięki metodzie Ortograffiti?



  • wzrost wiary we własne możliwości (pomóc w budowaniu siebie jako osoby o odpowiednim poczuciu własnej wartości, świadome swoich trudności, ale też mocnych stron i zalet),

  • poprawę zaangażowania i motywacji do pracy, 

  • większe zadowolenie z udziału w zajęciach i zapał do pracy,

  • umiejętność współpracy oraz znajomość zasad współpracy w grupie,

  • samodzielność i odpowiedzialność za własne działania, 

  • świadomość współodpowiedzialności,

  • sposoby skutecznej komunikacji,

  • odpowiednią samoocenę,

  • zaangażowanie i motywację do pracy,

  • daje możliwość lepszego poznania naszych uczniów w różnych rolach i integrowanie zespołu, ale też całego środowiska,

  • dla wielu z nich działalność w Klubie Ortograffiti będzie też okazją do pokonania nieśmiałości, wzmocni ich osobowość i pokaże, jak uczyć się od siebie nawzajem, a także stanie się lekcją życzliwości i tolerancji w praktyce.


 


Co nam daje animowanie Metody Ortograffiti w szkole?



  • zalecana jest przez Ministerstwo Edukacji Narodowej do indywidualizowania pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się czytaia i pisania,

  • rekomendowana jest przez Polskie Towarzystwo Dysleksji,

  • możemy w pełni zaufać materiałowi zawartemu w pakietach ćwiczeniowych, ponieważ ich autorami są osoby uznane za wiodące autorytety w dziedzinie terapii pedagogicznej w skali naszego kraju (m.in. metoda Ortograffiti konsultowana jest przez prof. Martę Bogdanowicz - wybitny autorytet w dziedzinie dysleksji),

  • umożliwia realizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole, zgodnie z najnowszym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej, które weszło w życie 1 września 2017 r.,

  • wdrożenie świetnego, dopracowanego programu terapeutycznego,

  • otoczenie opieką dużej grupy dzieci z różnymi problemami,

  • wspomaganie rozwoju uczniów,

  • zaspokajanie różnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

  • realizowanie założeń indywidualizacji oddziaływań,

  • integrację w klasie, grupie i szkole,

  • integrację w środowisku okołoszkolnym,

  • połączenie zabawy i nauki,

  • entuzjazm dzieci i wzrost ich motywacji wewnętrznej do pracy,

  • wielozmysłowe, skuteczne działanie,

  • rozwój twórczego, elastycznego myślenia naszych podopiecznych,

  • budowanie samoświadomości dzieci i adekwatnej samooceny,

  • zaangażowanie we wspólny cel wszystkich osób wokół nas,

  • pozwala odkryć potencjał każdego z uczniów i pozwolić mu go rozwijać.

Zmodyfikowany: Sobota, 20 Październik 2018 13:25:41 - Ewelina Żelazowska

Grażyna Napiórkowska

postów: 24

Ja pracuję w szkole ponadgimnazjalnej, gdzie są uczniowie, którzy mają zaległości i trudności z zagadnieniami ze szkoły podstawowej. Nie korzystałam z metody Ortograffiti, ale jestem przekonana, że klub Ortografitii to słuszny wybór happy

Zmodyfikowany: Niedziela, 6 Styczeń 2019 12:03:32 - Grażyna Napiórkowska

Grażyna Napiórkowska

postów: 24

Ja pracuję w szkole ponadgimnazjalnej, gdzie są uczniowie, którzy mają zaległości i trudności z zagadnieniami ze szkoły podstawowej. Nie korzystałam z metody Ortograffiti, ale jestem przekonana, że klub Ortografitii to słuszny wybór happy

Zmodyfikowany: Sobota, 20 Październik 2018 11:17:31 - Grażyna Napiórkowska

Brygida Puczyńska

postów: 2

Do tej pory nie stosowałam Metody Ortograffiti. Mam nadzieję, że praca tą metodą przyczyni sie nie tylko do uatrakcyjnienia zajęć, ale również do podniesienia umiejętności uczniów.

Agnieszka Maćkowiak

postów: 9

Metoda Ortograffiti to dla mnie nowość. Chciałabym, aby elementy tej metody przyczyniły się do lepszych efektów pracy na zajęciach dydaktyczno - wyrównawczych.

Elżbieta Kot

postów: 9

Jeszcze nie stosowałam tej Metody Ortogarffiti,ale wykorzytywałam niektóre z zadania z zeszytu ćwiczeń do klasy IV-VI.

Elżbieta Kot

postów: 9

Jeszcze nie stosowałam tej Metody Ortogarffiti,ale wykorzytywałam niektóre z zadania z zeszytu ćwiczeń do klasy IV-VI.

Elżbieta Kot

postów: 9

Jeszcze nie stosowałam tej Metody Ortogarffiti,ale wykorzytywałam niektóre z zadania z zeszytu ćwiczeń do klasy IV-VI.

Elżbieta Kot

postów: 9

Jeszcze nie stosowałam tej Metody Ortogarffiti,ale wykorzytywałam niektóre z zadania z zeszytu ćwiczeń do klasy IV-VI.

Elżbieta Kot

postów: 9

Jeszcze nie stosowałam tej Metody Ortogarffiti,ale wykorzytywałam niektóre z zadania z zeszytu ćwiczeń do klasy IV-VI.

Elżbieta Kot

postów: 9

Jeszcze nie stosowałam tej Metody Ortogarffiti,ale wykorzytywałam niektóre z zadania z zeszytu ćwiczeń do klasy IV-VI.

Elżbieta Kot

postów: 9

Jeszcze nie stosowałam tej Metody Ortogarffiti,ale wykorzytywałam niektóre z zadania z zeszytu ćwiczeń do klasy IV-VI.

Elżbieta Kot

postów: 9

Jeszcze nie stosowałam tej Metody Ortogarffiti,ale wykorzytywałam niektóre z zadania z zeszytu ćwiczeń do klasy IV-VI.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.