Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 1. Animator Ortograffiti w szkole ‒ bank projektów

Temat: Odpowiedzi do zadań 1-2. Moduł I

Autor Wiadomość
Magdalena Szmich

postów: 11

Zadanie 1.:


1. Wypisz z tekstu wszystkie wyrazy z rz po literach p,b, t,d,ch, j,g, k, g , nawet , jeśli różnią się tylko formą.


2. Z podaego tekstu wypisz trzy nazwy własne i wytłumacz, dlaczego piszemy je wielką literą.


3. Z podanego tekstu wypisz wszystkie wyrazy, które mają końcówkę -ów. Określ, jaki to przypadek i liczba.


Zad.2.


W mojej szkole działa już koło ortograficzne, jednakże zawsze można wymyślić zadania, które mogą koncentrowac się wokół zagadnień ortograficznych i stworzyć działania zachecające uczniów do udziału w takim przedsięwzięciu. Bardzo podobają mi się gry planszowe. Mogłabym coą takiego utworzyć.

Sławomir Bratkowski

postów: 6

Zad. 1


1. Zabawy w ortomagiczne słowa (np.: WOKOŁO, ZMOWA, WODA)


2. Ćwiczenia wzmacniające poczucie wartości własnej ucznia poprzez zastosowanie gier ortomagicznych 


3. Ukladanie matematycznego domina (dzialania dobierane w zależności od utrwalanego rodzaju działań matematycznych)


 


 Zad.2


Nieustannego wspierania wymagają pamięć i posługiwanie się tabliczką mnożenia. Do ulubionych sposobów utrwalania jej znajomości należy, wg opinii moich uczniów, gra memory z działaniami i iloczynami liczb (w zakresie do 100).


W moich grupach od tej zabawy zaczynamy nasze spotkania.

Zmodyfikowany: Czwartek, 14 Listopad 2019 20:28:22 - Sławomir Bratkowski

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.