Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 1. Animator Ortograffiti w szkole ‒ bank projektów

Temat: Zadanie 1 moduł 1 Zapoznaj się z bajką z Załącznika 4. Projekt: Sekcja Dyskusyjna. Wymyśl trzy zadania, jakie mogą wykonać uczniowie, przeczytawszy...

Autor Wiadomość
Małgorzata Wróblewska

postów: 11

Zad. 1 Wyszukaj i podkreśl w tekście wszystkie wyrazy z "ó", uzasadnij ich pisownię


Zad. 2. Wykonaj słowniczek obrazkowy do wybranych czterech słów z "ó" 


Zad. 3. Ułóż krótki wierszyk/ hasło/ radę jak mówić "nie" gdy ktoś namawia do wagarów

Katarzyna Milanowska

postów: 5

1. Stwórz ilustrację do przeczytanej bajki.


2. Otocz pętla wszystkie imiona, które pojawi się w bajce.


3. Dyskusja w parach na temat: Kim jest pedagog w szkole?

Katarzyna Milanowska

postów: 5

1. Stwórz ilustrację do przeczytanej bajki.


2. Otocz pętla wszystkie imiona, które pojawi się w bajce.


3. Dyskusja w parach na temat: Kim jest pedagog w szkole?

Beata Grzęda

postów: 10

Zadanie 1. Odszukanie w tekście wyrazów zapisanych wielką literą i wyjaśnienie dlaczego piszemy je w ten sposób. 


Zadanie 2. Ortgraficzna pantomima. Na małych katreczkach dzieci wspólnie wypisują kilka wyrazów/ zwrotów z trudnościami, możliwych do pokazania gestem/mimiką. Pod kontrolą nauczyciela omawiamy wszystkie wyrazy/zwroty, które po złożeniu karteczek wkładamy do kapelusza. Wybrane dziecko losuje karteczkę i stara się pokazać co wylosowało. Osoba, która odgadła zwrot/wyraz wyjaśnia jego pisownię i losuje kolejną kartkę.


Zadanie 3. Wyszukanie w tekście przykładów zdań oznajmujących, pytających i wykrzyknikowych. Zapisanie ich w liniaturze. 

Agnieszka Romaneczko

postów: 15

1. Wymieńcie korzyści i złe skutki, które mogą wynikać z leniuchowania. Propozycje zapiszcie w dwóch kolumnach tabeli (PLUSY/MINUSY). Wyciągnijcie wniosek.


 


2. Praca w trzyosobowych grupach. Wyobraźcie sobie, że Bartek nie zasnął na ławce, lecz porozmawiał z Łukaszem i Dominikiem, by zostali w szkole. Pomyślcie, jak chłopiec mógł przekonać swoich kolegów. Odegrajcie scenkę, w której przedstawicie rozmowę trzech chłopców.


 


3. Poszukajcie na początku opowiadania dwóch zdań, które są rymowankami. Następnie zapoznajcie się z poniższymi hasłami i wyjaśnijcie, czym różnią się one od rymowanek wymyślonych przez Bartka:


 


- Ten się edukuje, kto nie leniuchuje.


- Kto chodzi na wagary, ma w nocy koszmary.


- Kto haniebnie próżnuje, ten gorzko żałuje.


- Kto tchórzliwie wagaruje, tego sumienie prześladuje.


- Kto wagaruje, dostaje dwóje.


- Nie unikniesz kary, gdy pójdziesz na wagary.


- Szkoła leniucha zamieni w zucha.


- Kto chodzi do szkoły, ten mądry i wesoły.


 


Zapiszcie powyższe hasła na plakacie (każdy uczeń jedno hasło). Wyróżnijcie za pomocą kolorów trudności ortograficzne. Możecie zapisać również własne, rymowane hasła o tej samej tematyce.

Agnieszka Romaneczko

postów: 15

1. Wymieńcie korzyści i złe skutki, które mogą wynikać z leniuchowania. Propozycje zapiszcie w dwóch kolumnach tabeli (PLUSY/MINUSY). Wyciągnijcie wniosek.


 


2. Praca w trzyosobowych grupach. Wyobraźcie sobie, że Bartek nie zasnął na ławce, lecz porozmawiał z Łukaszem i Dominikiem, by zostali w szkole. Pomyślcie, jak chłopiec mógł przekonać swoich kolegów. Odegrajcie scenkę, w której przedstawicie rozmowę trzech chłopców.


 


3. Poszukajcie na początku opowiadania dwóch zdań, które są rymowankami. Następnie zapoznajcie się z poniższymi hasłami i wyjaśnijcie, czym różnią się one od rymowanek wymyślonych przez Bartka:


 


- Ten się edukuje, kto nie leniuchuje.


- Kto chodzi na wagary, ma w nocy koszmary.


- Kto haniebnie próżnuje, ten gorzko żałuje.


- Kto tchórzliwie wagaruje, tego sumienie prześladuje.


- Kto wagaruje, dostaje dwóje.


- Nie unikniesz kary, gdy pójdziesz na wagary.


- Szkoła leniucha zamieni w zucha.


- Kto chodzi do szkoły, ten mądry i wesoły.


 


Zapiszcie powyższe hasła na plakacie (każdy uczeń jedno hasło). Wyróżnijcie za pomocą kolorów trudności ortograficzne. Możecie zapisać również własne, rymowane hasła o tej samej tematyce.

Agnieszka Romaneczko

postów: 15

1. Wymieńcie korzyści i złe skutki, które mogą wynikać z leniuchowania. Propozycje zapiszcie w dwóch kolumnach tabeli (PLUSY/MINUSY). Wyciągnijcie wniosek.


 


2. Praca w trzyosobowych grupach. Wyobraźcie sobie, że Bartek nie zasnął na ławce, lecz porozmawiał z Łukaszem i Dominikiem, by zostali w szkole. Pomyślcie, jak chłopiec mógł przekonać swoich kolegów. Odegrajcie scenkę, w której przedstawicie rozmowę trzech chłopców.


 


3. Poszukajcie na początku opowiadania dwóch zdań, które są rymowankami. Następnie zapoznajcie się z poniższymi hasłami i wyjaśnijcie, czym różnią się one od rymowanek wymyślonych przez Bartka:


 


- Ten się edukuje, kto nie leniuchuje.


- Kto chodzi na wagary, ma w nocy koszmary.


- Kto haniebnie próżnuje, ten gorzko żałuje.


- Kto tchórzliwie wagaruje, tego sumienie prześladuje.


- Kto wagaruje, dostaje dwóje.


- Nie unikniesz kary, gdy pójdziesz na wagary.


- Szkoła leniucha zamieni w zucha.


- Kto chodzi do szkoły, ten mądry i wesoły.


 


Zapiszcie powyższe hasła na plakacie (każdy uczeń jedno hasło). Wyróżnijcie za pomocą kolorów trudności ortograficzne. Możecie zapisać również własne, rymowane hasła o tej samej tematyce.

Agnieszka Romaneczko

postów: 15

1. Wymieńcie korzyści i złe skutki, które mogą wynikać z leniuchowania. Propozycje zapiszcie w dwóch kolumnach tabeli (PLUSY/MINUSY). Wyciągnijcie wniosek.


 


2. Praca w trzyosobowych grupach. Wyobraźcie sobie, że Bartek nie zasnął na ławce, lecz porozmawiał z Łukaszem i Dominikiem, by zostali w szkole. Pomyślcie, jak chłopiec mógł przekonać swoich kolegów. Odegrajcie scenkę, w której przedstawicie rozmowę trzech chłopców.


 


3. Poszukajcie na początku opowiadania dwóch zdań, które są rymowankami. Następnie zapoznajcie się z poniższymi hasłami i wyjaśnijcie, czym różnią się one od rymowanek wymyślonych przez Bartka:


 


- Ten się edukuje, kto nie leniuchuje.


- Kto chodzi na wagary, ma w nocy koszmary.


- Kto haniebnie próżnuje, ten gorzko żałuje.


- Kto tchórzliwie wagaruje, tego sumienie prześladuje.


- Kto wagaruje, dostaje dwóje.


- Nie unikniesz kary, gdy pójdziesz na wagary.


- Szkoła leniucha zamieni w zucha.


- Kto chodzi do szkoły, ten mądry i wesoły.


 


Zapiszcie powyższe hasła na plakacie (każdy uczeń jedno hasło). Wyróżnijcie za pomocą kolorów trudności ortograficzne. Możecie zapisać również własne, rymowane hasła o tej samej tematyce.

Agnieszka Romaneczko

postów: 15

1. Wymieńcie korzyści i złe skutki, które mogą wynikać z leniuchowania. Propozycje zapiszcie w dwóch kolumnach tabeli (PLUSY/MINUSY). Wyciągnijcie wniosek.


 


2. Praca w trzyosobowych grupach. Wyobraźcie sobie, że Bartek nie zasnął na ławce, lecz porozmawiał z Łukaszem i Dominikiem, by zostali w szkole. Pomyślcie, jak chłopiec mógł przekonać swoich kolegów. Odegrajcie scenkę, w której przedstawicie rozmowę trzech chłopców.


 


3. Poszukajcie na początku opowiadania dwóch zdań, które są rymowankami. Następnie zapoznajcie się z poniższymi hasłami i wyjaśnijcie, czym różnią się one od rymowanek wymyślonych przez Bartka:


 


- Ten się edukuje, kto nie leniuchuje.


- Kto chodzi na wagary, ma w nocy koszmary.


- Kto haniebnie próżnuje, ten gorzko żałuje.


- Kto tchórzliwie wagaruje, tego sumienie prześladuje.


- Kto wagaruje, dostaje dwóje.


- Nie unikniesz kary, gdy pójdziesz na wagary.


- Szkoła leniucha zamieni w zucha.


- Kto chodzi do szkoły, ten mądry i wesoły.


 


Zapiszcie powyższe hasła na plakacie (każdy uczeń jedno hasło). Wyróżnijcie za pomocą kolorów trudności ortograficzne. Możecie zapisać również własne, rymowane hasła o tej samej tematyce.

Anita Malinowska

postów: 14

Zadanie 1


Pomyśl w jakich jeszcze innych sytuacjach trzeba powiedzieć "nie" i dlaczego?


Zadanie 2


Wypisz do słowniczka wszystkie wyrazy zawierające trudność ortograficzną.


Zadanie 3


Stwórz plakat zachęcający kolegów do chodzenia do szkoły.

Anita Malinowska

postów: 14

Zadanie 1


Pomyśl w jakich jeszcze innych sytuacjach trzeba powiedzieć "nie" i dlaczego?


Zadanie 2


Wypisz do słowniczka wszystkie wyrazy zawierające trudność ortograficzną.


Zadanie 3


Stwórz plakat zachęcający kolegów do chodzenia do szkoły.

URSZULA POPKOWSKA

postów: 2

1. Odegrajcie w parach scenkę pt.: "Nie pójdę na wagary". Następnie zamieńcie się rolami i jeszcze raz odegrajcie daną scenkę. Po odegraniu odpowiedzcie na pytania: Jak się czułem/czułam jako osoba odmawiająca pójścia na wagary? Jak się czułem/czułam jako osoba namawiająca na wagary? W której roli czułem/czułam się lepiej?


2. Wypisz z tekstu wyrazy sprawiające Ci największą trudność ortograficzną i ułóż z nimi dowolne zdania.


3. Stwórz plakat pod hasłem "WAGAROM MÓWIMY NIE"

Zmodyfikowany: Czwartek, 15 Kwiecień 2021 14:25:55 - URSZULA POPKOWSKA

Izabela Poniatowska

postów: 6

1. Ułoż rymowankę z wyrazem z trudnością ortograficzną, którego dotychczas nie umiałeś napisać.


2. Znajdź trzy wyrazy z trudnością ortograficzną i wyjaśnij ich pisownię.


3. Spróbj znaleźć w tekście trzy wyrazy z trudnością ortograficzną i wymyślić ich odpowiedniki, które będziesz w stanie bez problemu zapisać.

Anna Kos

postów: 11

Zadanie 1: Opracuj komiks na podstawie przeczytanej opowieści.


Zadanie 2: Zaprojektuj plakat zniechęcający uczniów Twojej szkoły do chodzenia na wagary.


Zadanie 3: Wymyśl własne zakończenie tej historii, gdyby pani pedagod i Bratek nie znaleźli chłopców.

Agnieszka Frank

postów: 2

1. Znajdź jak najwięcej wyrazów w słowie "leniuchowanie".


2. Odszukaj wyrazy z trudnością ortograficzną i uzasadnij ich pisownię.


3. Ułóż hasło, rymowankę przestrzegającą przed skutkami wagarów.

Zmodyfikowany: Czwartek, 10 Wrzesień 2020 21:06:08 - Agnieszka Frank

Agnieszka Orłowska

postów: 10

1. Wypisz słowa  z trudnoscią ortograficzną i wyjaśnij zasady poprawnej pisowni


2. Zapisz zasady zachowania w szkole np. Nie chodzimy na wagary ! Pamiętaj o poprawnej pisowni "nie" z czasownikami


3. Wykonaj laurkę z przeprosinami dla mamy

Agnieszka Orłowska

postów: 10

1. Wypisz słowa  z trudnoscią ortograficzną i wyjaśnij zasady poprawnej pisowni


2. Zapisz zasady zachowania w szkole np. Nie chodzimy na wagary ! Pamiętaj o poprawnej pisowni "nie" z czasownikami


3. Wykonaj laurkę z przeprosinami dla mamy

Magdalena Kowalczyk

postów: 13

Zadania:


1. Napisz wyrazy pokrewne do wyrazu lenistwo.


 


2. Napisz dialog pomiędzy Dominikiem i Łukaszem, którzy umawiają się na wagary.


Pamiętaj by każda kwestia zaczynała się od nowej linijki. 


Nie zapomnij o myślnikach.


 


3. Podkreśl na czerwono wszystkie czasowniki z partykułą nie.

Aleksandra Kobusińska

postów: 5

1. Napisz skojarzenia do słowa ,,wagary''.


2. Wypisz wyrazy, które się rymują.


3. Wypisz i uzasadnij pisownię wyrazów z przeczeniem ,,nie''.

Sławomir Bratkowski

postów: 6

1. Wypisz wyrazy z trudnościami ortograficznymi w kolejności alfabetycznej.


2. Pokoloruj w zaznaczonych wyrazach głoski w następujący sposób: rz na niebiesko, ż na czerwono, ó na zielono, ch na fioletowo.


3. Podaj trzy pomysły na leniuchowanie, które okażą się pożyteczne dla Ciebie.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.