Autor
|
Wiadomość
|
Małgorzata Wróblewska
|
Zad. 1 Wyszukaj i podkreśl w tekście wszystkie wyrazy z "ó", uzasadnij ich pisownię
Zad. 2. Wykonaj słowniczek obrazkowy do wybranych czterech słów z "ó"
Zad. 3. Ułóż krótki wierszyk/ hasło/ radę jak mówić "nie" gdy ktoś namawia do wagarów
|
Data wpisu:
14.09.2019
|
Katarzyna Milanowska
|
1. Stwórz ilustrację do przeczytanej bajki.
2. Otocz pętla wszystkie imiona, które pojawi się w bajce.
3. Dyskusja w parach na temat: Kim jest pedagog w szkole?
|
Data wpisu:
12.03.2022
|
Katarzyna Milanowska
|
1. Stwórz ilustrację do przeczytanej bajki.
2. Otocz pętla wszystkie imiona, które pojawi się w bajce.
3. Dyskusja w parach na temat: Kim jest pedagog w szkole?
|
Data wpisu:
12.03.2022
|
Beata Grzęda
|
Zadanie 1. Odszukanie w tekście wyrazów zapisanych wielką literą i wyjaśnienie dlaczego piszemy je w ten sposób.
Zadanie 2. Ortgraficzna pantomima. Na małych katreczkach dzieci wspólnie wypisują kilka wyrazów/ zwrotów z trudnościami, możliwych do pokazania gestem/mimiką. Pod kontrolą nauczyciela omawiamy wszystkie wyrazy/zwroty, które po złożeniu karteczek wkładamy do kapelusza. Wybrane dziecko losuje karteczkę i stara się pokazać co wylosowało. Osoba, która odgadła zwrot/wyraz wyjaśnia jego pisownię i losuje kolejną kartkę.
Zadanie 3. Wyszukanie w tekście przykładów zdań oznajmujących, pytających i wykrzyknikowych. Zapisanie ich w liniaturze.
|
Data wpisu:
23.09.2021
|
Agnieszka Romaneczko
|
1. Wymieńcie korzyści i złe skutki, które mogą wynikać z leniuchowania. Propozycje zapiszcie w dwóch kolumnach tabeli (PLUSY/MINUSY). Wyciągnijcie wniosek.
2. Praca w trzyosobowych grupach. Wyobraźcie sobie, że Bartek nie zasnął na ławce, lecz porozmawiał z Łukaszem i Dominikiem, by zostali w szkole. Pomyślcie, jak chłopiec mógł przekonać swoich kolegów. Odegrajcie scenkę, w której przedstawicie rozmowę trzech chłopców.
3. Poszukajcie na początku opowiadania dwóch zdań, które są rymowankami. Następnie zapoznajcie się z poniższymi hasłami i wyjaśnijcie, czym różnią się one od rymowanek wymyślonych przez Bartka:
- Ten się edukuje, kto nie leniuchuje.
- Kto chodzi na wagary, ma w nocy koszmary.
- Kto haniebnie próżnuje, ten gorzko żałuje.
- Kto tchórzliwie wagaruje, tego sumienie prześladuje.
- Kto wagaruje, dostaje dwóje.
- Nie unikniesz kary, gdy pójdziesz na wagary.
- Szkoła leniucha zamieni w zucha.
- Kto chodzi do szkoły, ten mądry i wesoły.
Zapiszcie powyższe hasła na plakacie (każdy uczeń jedno hasło). Wyróżnijcie za pomocą kolorów trudności ortograficzne. Możecie zapisać również własne, rymowane hasła o tej samej tematyce.
|
Data wpisu:
19.08.2021
|
Agnieszka Romaneczko
|
1. Wymieńcie korzyści i złe skutki, które mogą wynikać z leniuchowania. Propozycje zapiszcie w dwóch kolumnach tabeli (PLUSY/MINUSY). Wyciągnijcie wniosek.
2. Praca w trzyosobowych grupach. Wyobraźcie sobie, że Bartek nie zasnął na ławce, lecz porozmawiał z Łukaszem i Dominikiem, by zostali w szkole. Pomyślcie, jak chłopiec mógł przekonać swoich kolegów. Odegrajcie scenkę, w której przedstawicie rozmowę trzech chłopców.
3. Poszukajcie na początku opowiadania dwóch zdań, które są rymowankami. Następnie zapoznajcie się z poniższymi hasłami i wyjaśnijcie, czym różnią się one od rymowanek wymyślonych przez Bartka:
- Ten się edukuje, kto nie leniuchuje.
- Kto chodzi na wagary, ma w nocy koszmary.
- Kto haniebnie próżnuje, ten gorzko żałuje.
- Kto tchórzliwie wagaruje, tego sumienie prześladuje.
- Kto wagaruje, dostaje dwóje.
- Nie unikniesz kary, gdy pójdziesz na wagary.
- Szkoła leniucha zamieni w zucha.
- Kto chodzi do szkoły, ten mądry i wesoły.
Zapiszcie powyższe hasła na plakacie (każdy uczeń jedno hasło). Wyróżnijcie za pomocą kolorów trudności ortograficzne. Możecie zapisać również własne, rymowane hasła o tej samej tematyce.
|
Data wpisu:
19.08.2021
|
Agnieszka Romaneczko
|
1. Wymieńcie korzyści i złe skutki, które mogą wynikać z leniuchowania. Propozycje zapiszcie w dwóch kolumnach tabeli (PLUSY/MINUSY). Wyciągnijcie wniosek.
2. Praca w trzyosobowych grupach. Wyobraźcie sobie, że Bartek nie zasnął na ławce, lecz porozmawiał z Łukaszem i Dominikiem, by zostali w szkole. Pomyślcie, jak chłopiec mógł przekonać swoich kolegów. Odegrajcie scenkę, w której przedstawicie rozmowę trzech chłopców.
3. Poszukajcie na początku opowiadania dwóch zdań, które są rymowankami. Następnie zapoznajcie się z poniższymi hasłami i wyjaśnijcie, czym różnią się one od rymowanek wymyślonych przez Bartka:
- Ten się edukuje, kto nie leniuchuje.
- Kto chodzi na wagary, ma w nocy koszmary.
- Kto haniebnie próżnuje, ten gorzko żałuje.
- Kto tchórzliwie wagaruje, tego sumienie prześladuje.
- Kto wagaruje, dostaje dwóje.
- Nie unikniesz kary, gdy pójdziesz na wagary.
- Szkoła leniucha zamieni w zucha.
- Kto chodzi do szkoły, ten mądry i wesoły.
Zapiszcie powyższe hasła na plakacie (każdy uczeń jedno hasło). Wyróżnijcie za pomocą kolorów trudności ortograficzne. Możecie zapisać również własne, rymowane hasła o tej samej tematyce.
|
Data wpisu:
19.08.2021
|
Agnieszka Romaneczko
|
1. Wymieńcie korzyści i złe skutki, które mogą wynikać z leniuchowania. Propozycje zapiszcie w dwóch kolumnach tabeli (PLUSY/MINUSY). Wyciągnijcie wniosek.
2. Praca w trzyosobowych grupach. Wyobraźcie sobie, że Bartek nie zasnął na ławce, lecz porozmawiał z Łukaszem i Dominikiem, by zostali w szkole. Pomyślcie, jak chłopiec mógł przekonać swoich kolegów. Odegrajcie scenkę, w której przedstawicie rozmowę trzech chłopców.
3. Poszukajcie na początku opowiadania dwóch zdań, które są rymowankami. Następnie zapoznajcie się z poniższymi hasłami i wyjaśnijcie, czym różnią się one od rymowanek wymyślonych przez Bartka:
- Ten się edukuje, kto nie leniuchuje.
- Kto chodzi na wagary, ma w nocy koszmary.
- Kto haniebnie próżnuje, ten gorzko żałuje.
- Kto tchórzliwie wagaruje, tego sumienie prześladuje.
- Kto wagaruje, dostaje dwóje.
- Nie unikniesz kary, gdy pójdziesz na wagary.
- Szkoła leniucha zamieni w zucha.
- Kto chodzi do szkoły, ten mądry i wesoły.
Zapiszcie powyższe hasła na plakacie (każdy uczeń jedno hasło). Wyróżnijcie za pomocą kolorów trudności ortograficzne. Możecie zapisać również własne, rymowane hasła o tej samej tematyce.
|
Data wpisu:
19.08.2021
|
Agnieszka Romaneczko
|
1. Wymieńcie korzyści i złe skutki, które mogą wynikać z leniuchowania. Propozycje zapiszcie w dwóch kolumnach tabeli (PLUSY/MINUSY). Wyciągnijcie wniosek.
2. Praca w trzyosobowych grupach. Wyobraźcie sobie, że Bartek nie zasnął na ławce, lecz porozmawiał z Łukaszem i Dominikiem, by zostali w szkole. Pomyślcie, jak chłopiec mógł przekonać swoich kolegów. Odegrajcie scenkę, w której przedstawicie rozmowę trzech chłopców.
3. Poszukajcie na początku opowiadania dwóch zdań, które są rymowankami. Następnie zapoznajcie się z poniższymi hasłami i wyjaśnijcie, czym różnią się one od rymowanek wymyślonych przez Bartka:
- Ten się edukuje, kto nie leniuchuje.
- Kto chodzi na wagary, ma w nocy koszmary.
- Kto haniebnie próżnuje, ten gorzko żałuje.
- Kto tchórzliwie wagaruje, tego sumienie prześladuje.
- Kto wagaruje, dostaje dwóje.
- Nie unikniesz kary, gdy pójdziesz na wagary.
- Szkoła leniucha zamieni w zucha.
- Kto chodzi do szkoły, ten mądry i wesoły.
Zapiszcie powyższe hasła na plakacie (każdy uczeń jedno hasło). Wyróżnijcie za pomocą kolorów trudności ortograficzne. Możecie zapisać również własne, rymowane hasła o tej samej tematyce.
|
Data wpisu:
19.08.2021
|
Anita Malinowska
|
Zadanie 1
Pomyśl w jakich jeszcze innych sytuacjach trzeba powiedzieć "nie" i dlaczego?
Zadanie 2
Wypisz do słowniczka wszystkie wyrazy zawierające trudność ortograficzną.
Zadanie 3
Stwórz plakat zachęcający kolegów do chodzenia do szkoły.
|
Data wpisu:
07.07.2021
|
Anita Malinowska
|
Zadanie 1
Pomyśl w jakich jeszcze innych sytuacjach trzeba powiedzieć "nie" i dlaczego?
Zadanie 2
Wypisz do słowniczka wszystkie wyrazy zawierające trudność ortograficzną.
Zadanie 3
Stwórz plakat zachęcający kolegów do chodzenia do szkoły.
|
Data wpisu:
07.07.2021
|
URSZULA POPKOWSKA
|
1. Odegrajcie w parach scenkę pt.: "Nie pójdę na wagary". Następnie zamieńcie się rolami i jeszcze raz odegrajcie daną scenkę. Po odegraniu odpowiedzcie na pytania: Jak się czułem/czułam jako osoba odmawiająca pójścia na wagary? Jak się czułem/czułam jako osoba namawiająca na wagary? W której roli czułem/czułam się lepiej?
2. Wypisz z tekstu wyrazy sprawiające Ci największą trudność ortograficzną i ułóż z nimi dowolne zdania.
3. Stwórz plakat pod hasłem "WAGAROM MÓWIMY NIE"
Zmodyfikowany: Czwartek, 15 Kwiecień 2021 14:25:55 - URSZULA POPKOWSKA
|
Data wpisu:
15.04.2021
|
Izabela Poniatowska
|
1. Ułoż rymowankę z wyrazem z trudnością ortograficzną, którego dotychczas nie umiałeś napisać.
2. Znajdź trzy wyrazy z trudnością ortograficzną i wyjaśnij ich pisownię.
3. Spróbj znaleźć w tekście trzy wyrazy z trudnością ortograficzną i wymyślić ich odpowiedniki, które będziesz w stanie bez problemu zapisać.
|
Data wpisu:
04.10.2020
|
Anna Kos
|
Zadanie 1: Opracuj komiks na podstawie przeczytanej opowieści.
Zadanie 2: Zaprojektuj plakat zniechęcający uczniów Twojej szkoły do chodzenia na wagary.
Zadanie 3: Wymyśl własne zakończenie tej historii, gdyby pani pedagod i Bratek nie znaleźli chłopców.
|
Data wpisu:
22.09.2020
|
Agnieszka Frank
|
1. Znajdź jak najwięcej wyrazów w słowie "leniuchowanie".
2. Odszukaj wyrazy z trudnością ortograficzną i uzasadnij ich pisownię.
3. Ułóż hasło, rymowankę przestrzegającą przed skutkami wagarów.
Zmodyfikowany: Czwartek, 10 Wrzesień 2020 21:06:08 - Agnieszka Frank
|
Data wpisu:
10.09.2020
|
Agnieszka Orłowska
|
1. Wypisz słowa z trudnoscią ortograficzną i wyjaśnij zasady poprawnej pisowni
2. Zapisz zasady zachowania w szkole np. Nie chodzimy na wagary ! Pamiętaj o poprawnej pisowni "nie" z czasownikami
3. Wykonaj laurkę z przeprosinami dla mamy
|
Data wpisu:
20.08.2020
|
Agnieszka Orłowska
|
1. Wypisz słowa z trudnoscią ortograficzną i wyjaśnij zasady poprawnej pisowni
2. Zapisz zasady zachowania w szkole np. Nie chodzimy na wagary ! Pamiętaj o poprawnej pisowni "nie" z czasownikami
3. Wykonaj laurkę z przeprosinami dla mamy
|
Data wpisu:
20.08.2020
|
Magdalena Kowalczyk
|
Zadania:
1. Napisz wyrazy pokrewne do wyrazu lenistwo.
2. Napisz dialog pomiędzy Dominikiem i Łukaszem, którzy umawiają się na wagary.
Pamiętaj by każda kwestia zaczynała się od nowej linijki.
Nie zapomnij o myślnikach.
3. Podkreśl na czerwono wszystkie czasowniki z partykułą nie.
|
Data wpisu:
07.07.2020
|
Aleksandra Kobusińska
|
1. Napisz skojarzenia do słowa ,,wagary''.
2. Wypisz wyrazy, które się rymują.
3. Wypisz i uzasadnij pisownię wyrazów z przeczeniem ,,nie''.
|
Data wpisu:
03.07.2020
|
Sławomir Bratkowski
|
1. Wypisz wyrazy z trudnościami ortograficznymi w kolejności alfabetycznej.
2. Pokoloruj w zaznaczonych wyrazach głoski w następujący sposób: rz na niebiesko, ż na czerwono, ó na zielono, ch na fioletowo.
3. Podaj trzy pomysły na leniuchowanie, które okażą się pożyteczne dla Ciebie.
|
Data wpisu:
14.11.2019
|