Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 1. Animator Ortograffiti w szkole ‒ bank projektów

Temat: Co w pierwszej kolejności można zmienić w Twojej klasie/szkole, żeby być bliżej rzeczywistych potrzeb Twoich uczniów?

Autor Wiadomość
Roman Gajda

postów: 23

Chyba najważniejsza ze zmian to zmiana postrzegania ucznia, która doprowadzi do dostrzeżenia, że od niego też możemy się wiele nauczyć, że najwięcej możemy osiągnąć, ucząc siebie nawzajem.  

Krystyna Szymańczak

postów: 23

Każda zmiana która niesie ze sobą pozytywne skutki jest pożądana. Nie ma dwóch takich samych uczniów, są wychowywani w różnych środowiskach, warunkach. Mają rózne charkatery, osobowości. Czasem w jednej klasie spotykamy dzieci które róznią się od siebie niczym woda i ogień. Tym samym nie ma jednego sposóbu, schematu działania który sprawdzi się w odniesieniu do wszystkich dzieci. Dla jednych doskonałym sposobem zdobywania wiedzy, jej utrwalania  będzie nauka poprzez zabawę, innej grupie wystarczy zwyczajne przepracowanie tematu. To dzieci są największą skarbnicą wiedzy o nich samych. Słuchanie ich, rozmowa z nimi pomoże nam dobrać odpowiedni plan działania, wzajemnej współpracy. To my nauczyciele, którzy z konkretną klasą na co dzień współpracują najbliżej powinniśmy mieć cza i możliwość by z naszymi uczniami rozmawiać, poznać ich, wysłuchać.

KATARZYNA BAJKOWSKA

postów: 7

Uważam, że trzeba zmienić nastawienie. Z postawy typu " znowu nic nie zrobił bo mu się nie chciało!" na postawę analizujacą" Dlaczego kolejny raz tego nie zrobił?". Wiele dzieci nie radzi sobie z problemami edukacyjnymi, bo nie ma kto im pomóc. Najczęsciej dodatkową pomoc otrzymują dzieci z opiniami z PPP lub tez orzeczeniami, a co z resztą? Gdzie dla nich jest miejsce i czas?


Myślę, ze spora część środowiska nauczycielskiego boryka się z tym pytaniem. A każdy z nas wie, że w klasie dość licznej indywidualizacja procesu nauczania jest niemalże niemozliwa.


Uważam, także, że trzeba być elastycznym i nie patrzeć tylko na to, że mam do wykonania podstawę programową, ale mam przede wszystkim do "ukształtowania" małego człowieka, który kiedyś będzie mężczyzną/kobietą/matką/ojcem i jesli tylko mam mozliwość mu pomóc w wyborze własciwej drogi to to zrobię.


Myślę, że z takim nastawieniem osiągniemy wiele sukcesów dydaktyczno-wychowawczych i byc moze unikniemy wypalenia zawodowago-ja mam taką nadziejęhappy

Kinga Łusiewicz

postów: 13

Na pewno należy bardzo dobrze poznać ucznia i jego sytuację. Każdy uczeń jest wyjątkowy – trzeba to tylko umieć dostrzec. Nie wolno przekreślać uczniów, którzy zdobywają słabsze oceny. Nie oznacza to, że są gorsi. Powody tego mogą być różne. Odkrycie ich jest wyzwaniem dla nauczyciela – niekiedy wystarczy rozmowa, zmiana metod, innym razem zapoznanie się z sytuacją domową dziecka.


Uczniowie są bardzo twórczy i kreatywni! Nie lubią tylko wchodzić w ustalone, sztywne ramy. Pragną dać coś od siebie, pokazać nowy sposób rozwiązania problemu. Trzeba im na to pozwolić. Może wówczas odkryją swój nowy talent? Dlatego potrzebne są ciekawe zajęcia lekcyjne i kółka zainteresowań prowadzone za pomocą innowacyjnych metod, atrakcyjnych dla wszystkich uczniów (bez względu na otrzymywane stopnie).

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.