Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 1. Animator Ortograffiti w szkole ‒ bank projektów

Temat: Co w pierwszej kolejności można zmienić w Twojej klasie/szkole, żeby być bliżej rzeczywistych potrzeb Twoich uczniów?

Autor Wiadomość
Joanna Malejka

postów: 4

Myślę, że trzeba zmienić swoje myślenie, nastawienie do tego , do czego często nas przekonywano. Prawdą jest to , że przedmioty artystyczne  w naszych szkołach schodzą na dalszy plan, a większą uwagę przywiązuje się do j. polskiego i matematyki. Jednak obserwuję już pewne zmiany w postrzeganiu tego zjawiska. Coraz więcej rodziców widzi zalety tych zajęć, szczególnie, gdy dziecku sprawiają one przyjemność i pozwalają " wybić" sie na forum, a w niektórych przypadkach wpływają kojąco na stan emocjonalny dziecka.

Katarzyna Milanowska

postów: 5

Przede wszystkim należy zmienić metody pracy z uczniami. Na bardziej aktywizujące, interesujące, innowacyjne.  

Izabela Poniatowska

postów: 6

Myślę, że przede wszystkim trzeba pokazać uczniom, że nauka ma sens - często nie rozumieją, po co mają uczyć się, czym jest np. czasownik albo po co znać zasady pisowni "ó". Dlatego każdą dawkę wiedzy staram się "okrasić" informacją, jakie może być jej praktyczne zastosowanie.

Aleksandra Kobusińska

postów: 5

Angażowanie uczniów do wspólnej pracy. Słuchanie tego, co dzieci/młodzież mają do powiedzenia. Mieć oczy i uszy otwarte na ich potrzeby. Rozmowa, która jest podstawą do wzajemnego zrozumienia.

Paulina Zając

postów: 3

Zdecydowanie mniej papierologii, a więcej bycia tu i teraz z uczniem, nawiązywanie relacji, która jest najważniejsza w terapii happy im lepsze relacje, tym większe efekty happy

Paulina Zając

postów: 3

Zdecydowanie mniej papierologii, a więcej bycia tu i teraz z uczniem, nawiązywanie relacji, która jest najważniejsza w terapii happy im lepsze relacje, tym większe efekty happy

Paulina Zając

postów: 3

Zdecydowanie mniej papierologii, a więcej bycia tu i teraz z uczniem, nawiązywanie relacji, która jest najważniejsza w terapii happy im lepsze relacje, tym większe efekty happy

Sławomir Bratkowski

postów: 6

Zmiany idą w kierunku zapewnienia dzieciom, uczniom klas IV-VI w moim przypadku więcej aktywności poprzez udział w  programach wspierających rozwój (zajęcia praktyczno-techniczne kształtujące kreatywność u dzieci dzieci oraz współpraca z rodzicami)

Sławomir Bratkowski

postów: 6

Pracując w szkolnej świetlicy od dawna zauważam potrzebę pomocy uczniom w zrozumieniu treści lekcji matematyki. Pomagam, o ile jest taka sposobność czasowa i niewielka liczba wychowanków w świetlicy.


Od 2010 roku prowadzę zajęcia dla uczniów potrzebujących wsparcia ped. metodą Ortograffiti i lorzystam z zeszytów Matematyczne Ortograffiti dla uczniow z trudnościami w uczeniu się matematyki.


Od tego roku szkolnego prowadzę zajęcia dodatkowe, które są realizacją napisanego projektu. Dwie grupy liczą łącznie 14 osób. 

Justyna Adach

postów: 4

Jeżeli chcemy, aby nasi uczniowie bardziej angażowali się w proces uczenia powinniśmy umożliwić im decydowanie w kwestii czego i jak się uczą. Zamiast podążać ślepo za rozkladem materiału, pozwólmy uczniom zaproponować wlasne tematy zajęć, odpowiadające ich zainteresowaniom. Obserwujmy także ich reakcje i działania w proponowanych metodach i formach pracy, dajac im jednocześnie szansę na wybór tych w których czują się najlepiej. Coraz trudniej jest bowiem wykazać celowość niektorych zagadnień, kiedy uczeń pyta "do czego mi to potrzebne"? 

Marlena Ogiewa-Małek

postów: 3

Myślę, że należy stwarzać uczniom jak najwięcej możliwości prezentowania swoich talentów, umiejętności, dokonań. Doceniać każdy wysiłek włożony w pracę. Chwalić oryginalne pomysły, nieszablonowe rozwiązania. 

Katarzyna Aksamit

postów: 7

Doceniać dzieci, unosić je w górę, pokazywać im, że mogą, potrafią, że dadzą sobie radę. Wielu uczniów w siebie nie wierzy. Zawsze staram się po lekcjach pożegnac, szczególnie słabszych uczniów, dobrym słowem, docenić ich wysiłek na lekcji, chocby nawet nie był zbyt widoczny na forum klasy.

Chciałabym bardziej włączyć w proces edukacyjny rodziców - niestety często jest to trudne.

Anna Jabłońska

postów: 7

Pracuję w dośc specyficznej placówce - szkole szpitalnej. Moj kontakt z uczniem trwa zaledwie kilka dni (pobyty dzieci są coraz krótsze). Mimo to uważam, że zawsze warto uatrakcyjniac metody i formy pracy z dziećmi. Podzielę się wiedzą na temat metody orfograffiti z moimi koleżankami polonistakmi i zachęcę je do przeprowadzenia wybranych projektów.


 

Iwona Janocha

postów: 4

Według mnie ważne jest uświadomienie dzieciom ich mocnych stron, wzmocnienie wiary w siebie. Pozytywne nastawienie i życzliwość nauczyciela pobudzą motywację do pracy. 

Anna Piątek-Góra

postów: 2

Myślę, że przede wszystkim trzeba zacząć od chęci i pozwolić na kreatywne podejście do nauki. Zachwycić siebie i innych! To według mnie pierwszy krok do budowania dobrego klimatu. 

Jakub Sontowski

postów: 1

Ja jestem w trudnej sytuacji, gdyż dostałem godziny terapii w szkole, której zacząłem pracować od września. Mam zajęcia z pięcioma chłopakami z klasy szóstej a uczę tylko klasę siódmą. Związku z tym nastawienie jest chłopaków bojowe, że jest im to nie potrzebne dlatego w pierwszej kolejności zapoznanie się z nimi, ich oczekiwaniami i znalezienie wspólnego języka porozumienia. 

Elżbieta LOHRFINK

postów: 5

1. Po pierwsze w jednej z klas wylonilam grupę uczniów,  ktorzy- w mojej ocenie- mają trudności w uczeniu się,  szczególnie w pisaniu.


2. Zaprosiłam tych uczniów do udziału w zajęciach popołudniowych.


3. W następnym kroku chciałabym ich zdiagnozować,  aby dostosowac metody, formy pracy donice rzeczywistych potrzeb.


4. Ponieważ grupa jest mała,  będę mogła zindywidualizowac ich proces uczenia się .


5. Powinnismy jako nauczyciele robić wszystko, aby uczniowie (nawet bardzo mali) brali odpowiedzialność za proces własnego uczenia się.  

Grażyna Peplińska

postów: 15

Ważne jest, by dostrzec  mocne i słabe strony każdego z dzieci. Uważny, empatyczny  nauczyciel może wzmacniać ucznia, by ten uwierzył, że może i że potrafi. 

Olga Bogacka

postów: 14

Uważam, że dobrym pomysłem na zmianę byłoby wprowadzenie tutoringu. Wydaje mi się, że praca na relacji uczeń-nauczyciel i rozwijanie kompetencji miękkich jest tak samo ważna (jesli nie ważniejsza) niż rowój poznawczy. Indywidualny kontakt z uczniem, poświecenie mu uwagi, podzielenie się z nim swoim sercem - dodaje skrzydeł. 


 

Izabela Stankiewicz

postów: 1

a ja trochę przewrotnie- mniej papierów, a wiecej czasu dla dzieciaków. Wiele problemów się rozwiąże happy

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.