Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu I STOPIEŃ

MODUŁ 3. Ontogeneza, czyli uczeń w procesie swojego rozwoju

Temat: Moduł 3. Zadanie 2. Krytyczna analiza szkolnego systemu wychowania

Autor Wiadomość
Agnieszka Dolacinska

postów: 2

Biorac pod uwagę, iz czas przeznaczony w szkole na tzw. "Lekcje wychowawcze" to zazwyczaj 2h tygodniowo a dzieci i młodzież najchętniej na "te" godziny uczęszczaja gdyz są to lekcje w języku dzieci i  młodziezy "lajtowe" można stwierdzić że szkolny system wychowania jest tylko zbiorem wielu cudnie opisanych dokumentów.


Przynależności do grupy, szkoły i nauczycieli uczniowie owszem uczą się, ale tylko Ci "wybrani" przez nauczyciela. Nauczyciel nie wybierze do pomocy, do uroczystego apelu, bądz rfeprezentowania szkoły "kazdego" ucznia. Zazwyczaj jest to szablonowy grzeczny uczeń z dobrego domu. Ten drugi jest na marginesie. I włąśnie ten drugi sam buduje swoją tozsamość, tak jak ją widzi swoimi oczami, nie koniecznie wg kanonu szkolnego.


Warte uwagi są także godziny wychowawcze, które powinny mieć tematy poruszane zgodnie zzainteresowaniami i potrzebami uczniów. Niestety rzeczywistość szkolna jest taka, że są to godziny na uzupełnianie spraw (zwolnienia, nieobecności), niekiedy te godziny są po prostu matematyka bądź językiem polskim. Współczesny nauczyciel jest zawalony sterta dokumentów, które musi uzupełnić i nuie koniecznie majacym pełna dyspozycyjność dla ucznia.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.