Autor
|
Wiadomość
|
Marta Siudak
Kursy internetowe z Operonem
|
Proszę podać kilka kryteriów do diagnozy zaspokajania potrzby przynależności i uznania w szkole. Jakie parametry szczegółowe powinny zostać poddane obserwacji i ewaluacji?
|
Data wpisu:
08.02.2017
|
Lilla Górnik
|
Według mnie, bardzo istotne jest rozpoznanie, czy uczeń ma w szkole kogoś "do pogadania" i czy stanowi element grupy kalsowej - i od tego bym zaczęła np. poprzez badanie socjometryczne typu "Test niedokończonych zdań" lub inne. Poprosiłabym również o wykonanie autoportretu podkrealającego moje zdolności. Dodatkowo chciałabym rzeanalizować zajęcia pozazszkolne ucznia - udział w zajęcich dodatkowych, sposób spędzania czasu wolnego, przynalezność do orgaznizacji i klubów szkolnych oraz pozaszkolnych. Poddalaby diagnozie także relazcje rodzinne - z kim spędza czas i w jakiej formie, z kim rozmawia, jakie ma w domu obowiązki i przywileje.
|
Data wpisu:
16.09.2021
|
Paulina Sapoń
|
1. Co uczeń je na co dzień?
2. Ile czasu spedza przed ekranem telefonu?
3. O czym rozmawiał ostatnio z rodzicami? Czego się dowiedział ważnego? 4. Jaką książkę ostatnio czytał (nie lekturę)?
5. Jaka rzecz napawa go dumą? Co robi dobrze? 6. O czym ostatnio rozmawiał z kolegami w szkole?
|
Data wpisu:
24.05.2020
|
Małgorzata Skupińska
|
1. poznanie swoich mocnych i słabych stron.
2. umiejętności komunikacji interpwersonaknej
3. zdolnośc empatii
|
Data wpisu:
04.05.2020
|
Magda Piontke
|
Przede wszystkim badanie możliwości indywidualnych ucznia i odbijanie jego mocnych punktów, wykorzystanie ich we wzajemnym uczeniu się od siebie. Budowanie poczucia własnej wartości.
|
Data wpisu:
28.04.2020
|
Tomasz Lesner
|
- relacje ucznia ze społeczeństwem (rodzina, nauczyciele, koleżanki/koledzy w klasie, równieśnicy spoza szkoły)
- samocena ucznia
- kondycja emocjonalna ucznia
|
Data wpisu:
03.04.2020
|
Małgorzata Kitlińska-Król
|
Parametry, które pomogą okreścić zaspokojenie potrzeby przynależności i uznania u Ucznia:
- chęć uczęszczania do/bycia wśród uczniów, nauczycieli) szkoły, klasy,
- identyfikowanie się z grupą/ klasą / szkoła;
- dostrzega cel swojej obecności wsród danych osób- czerpie od innych - daje innym,
- może być sobą (nie łamię jednak wolności innych osób) i dobrze się z tym czuję;
- zdrowo ocenia siebie i wie, że otoczenie czyni podobnie, itp.
|
Data wpisu:
15.08.2019
|
Agnieszka Kowalska
|
Moim zdaniem kryteria do potrzeby przynależności i uznania są następujące:
1. samopoczucie dziecka w zespole klasowym
2. samoocena dziecka
3. czy lubi chodzić do szkoły
4. rozpoznawanie emocji i sposobów radzenia sobie z nimi
|
Data wpisu:
12.08.2019
|
Agnieszka Banasiak-Wiśniewska
|
Przy tworzeniu testów diagnostycznych dla uczniów, które dotyczą zaspokajania potrzeb i uznania należy wziąć pod uwagę:
ucznia z nauczycielami (sposob patrzenia na relacje pomiędzy nauczycielami)
-relacje ucznia w środowisku szkolnym i pozaszkolnym
-zgadzam się też z wypowiedziami poprzedniczek.
|
Data wpisu:
31.07.2019
|
Weronika Hańczyk
|
- relacje ucznia w środowisku w jakim żyje
- relacje ucznia z rówieśnikami i w środowisku szkolnym jak i poza szkolnym
- relacje ucznia z nauczycielami
|
Data wpisu:
05.05.2017
|
Anna Uberman
|
moduł 3. Zadanie !. Kryteria diagnozujące zaspokajanie potrzeby przynależności i uznania.
Według mnie przy opracowywaniu testów diagnostycznych dla uczniów dotyczace zaspokajania potrzeb i uznania nalezy wziąć pod uwagę kilka kryterów:
- relacje ucznia w środowisku pozaszkolnym (rodzina, przyjaciele, otoczenie)
- relacje ucznia z rówieśnikami i w środowisku szkolnym
- relacje ucznia z nauczycielami (sposob patrzenia na relacje pomiędzy nauczycielami)
Uważam, że istotne będzie zbadanie tych relacji, aby określić stopień przynależności do środowiska szkolnego i pozaszkolnego. Nasz sposób bycia i funkcjonowania w różnych społecznościach doskonale odzwierciedla słabe i mocne strony charakteru. Jeżeli mamy wpływ na to co dzieje się wokół nas, jesteśmy niejednokrotnie doceniani przez innych, zaś wynikająca z tego potrzeba uznania zostaje zaspokojona. Najważniejsza będzie w tym momencie zyczliwość nauczycieli wobec uczniów - szacunek do zadań wykonywanych przez uczniów, docenianie wysiłków, sprawiedliwe ocenianie i nagradzanie.
|
Data wpisu:
26.03.2017
|
Emilia Badurek
|
Kryteria diagnozujące zaspokajanie potrzeby przynależności i uznania w szkole:
- jak układają się relacje między uczniami w klasie
- jak układają się relacje między uczniami a nauczycielami
Parametry szczegółowe:
Ankiety i obserwacje kryterialne:
- jak uczeń widzi swoje miejsce w klasie
- plebiscyt popularności i niechęci Janusza Koraczaka
i inne testy socjometryczne, które pokażą nam jak układają się relacje w klasiem.in kto jest izolowany, kto najbardziej popularny.
Zbadanie i nazwanie problemów dominujących w klasie,
|
Data wpisu:
18.03.2017
|
Urszula Rusiak
|
Wydaje mi się, że jeśli chodzi o potrzebę przynależności, najważniejszą kwestią są relacje między uczniami oraz nauczycielami w klasie i szkole. One byłyby chyba takim papierkiem lakmusowym, pokazują czy dziecko jest zadowolone ze swego miejsca w zespole, czy potrafi funkcjonować jako starszy lub młodszy kolega, czy ma bliskich kolegów, koleżanki, przyjaciół, czy realizuje się osobowościowo... Kryteriami do obiektywnej oceny byłyby np. WSO, PSO, system oceniania zachowania, klasowy plan pracy i przydział zadań...
W dużej mierze potrzeba uznania jest powiązana z potrzebą przynależności. Kryteria do jej analizy mogłyby zostać określone na podstawie motywacji do udziału w zajęciach dodatkowych, zestawu i programów szkolnych kół zainteresowań, metod i form indywidualizacji nauczania...
Absolutnie podpisuję się pod tą opinią. Relacje wzajemne między uczniami a także między uczniami a nauczycielami to kluczowa sprawa, jeśli chodzi o zaspokojenie potrzeby przynależności. Pomagają tu wspólne działania uczniów i nauczyciela, np. udział w akcjach ("Góra grosza" czy wolontariat). Dobrze, jeśli uczniowie przekonają się, że nauczyciel to taki sam człowiek, jak oni, ze swoimi słabościami, że też może się pomylić.
|
Data wpisu:
16.03.2017
|
Jolanta Fidytek
|
Moim zdaniem, na to jacy jesteśmy wszyscy ma wpływ środowisko rodzinne i nasz temperament. Warto byłoby najpierw zdjagnozować nas jako ludzi, nasze mocne strony, to do czego mamy predyspozycje i słabe strony, to co nam sprawia trudność i na pewno nie będą powodem uznania w szkole. Warto by rozwijać u kazdego ucznia jego mocne strony, aby czuł sie wartosciowy. Każdy z nas lubi czuć się potrzebny.
Oczywiście też należy skupić się na relacjach między uczniami i uczniami a pracownikami szkoły. Integracja zespołu klasowego na pewno wpływa na to jak kazdy uzceń się w nim czuje i jak funcjonuje potem pzrez kolejne lata.
Dobrze sformułowane WSO a za tym idzie i PSO, tez wpływa na sukcesy uczniów.
Relacje miedzy nauczycielami, a także integracja nauczycieli ma wpływ na atmosferę w szkole. Zadowolony zespół pracowników w danej szkole to tez ma zapewne wpływ na sukces uczniów.
|
Data wpisu:
14.03.2017
|
Marta Beata Kamińska
|
Wydaje mi się, że jeśli chodzi o potrzebę przynależności, najważniejszą kwestią są relacje między uczniami oraz nauczycielami w klasie i szkole. One byłyby chyba takim papierkiem lakmusowym, pokazują czy dziecko jest zadowolone ze swego miejsca w zespole, czy potrafi funkcjonować jako starszy lub młodszy kolega, czy ma bliskich kolegów, koleżanki, przyjaciół, czy realizuje się osobowościowo... Kryteriami do obiektywnej oceny byłyby np. WSO, PSO, system oceniania zachowania, klasowy plan pracy i przydział zadań...
W dużej mierze potrzeba uznania jest powiązana z potrzebą przynależności. Kryteria do jej analizy mogłyby zostać określone na podstawie motywacji do udziału w zajęciach dodatkowych, zestawu i programów szkolnych kół zainteresowań, metod i form indywidualizacji nauczania...
|
Data wpisu:
05.03.2017
|
Jolanta Wieczorek
|
- Potrzeba przynależności - poczucie bycia częścią grupy, zespołu, nawiązywanie przyjaźni w szkole, dobre kontakt z rówieśnikami i nauczycielem.
- Potrzeba uznania - szacunek do wykonywanych przez uczniów zadań, docenianie wysiłków i starań, sprawiedliwe ocenianie, dostrzeganie ambicji, prób, przydzielanie trudniejszych, ambitniejszych zadań.
|
Data wpisu:
02.03.2017
|
Agnieszka Kondrak
|
Budowanie życzliwych i przyjaznych relacji z rówieśnikami, poczucie bezpieczeństwa w grupie rówieśniczej, praca nad wyrażaniem emocji, obiektywność a co za tym idzie poczucie sprawiedliwości
|
Data wpisu:
28.02.2017
|
Iwona Płóciennik
|
Na pewno integracja zepołu klasowego, co zapenić powinno dziecku poczucie przynalezności do grupy, a tym samym poczucie bezpieczeństwa. Życzliwość nauczyciela w stosunku do uczniów. Obiektywnośc w ocenie uczniów. Zajęcia rozwijające umiejętność radzenia sobie z sytuacjami stresowymi.
Zmodyfikowany: Środa, 22 Luty 2017 00:03:33 - Iwona Płóciennik
|
Data wpisu:
22.02.2017
|
Anna Krygier
|
Należy zwrócić uwagę na budowanie relacji zarówno z kolegami z klasy, jak też z uczniami z całej szkoły (np. udział uczniów w organizowanie wydarzeń czy prace samorządu uczniowskiego), umiejętność wyrażania swoich opinii i radzenia sobie z emocjami, a zwłaszcza stresem.
|
Data wpisu:
19.02.2017
|
Katarzyna Stronczek
|
-budowanie właściwej atmosfery w szkole np. wspólne organizowanie imprez: uczniowie+ich rodzice+nauczyciele
- wzmacianie dobrego klimatu na lekcji np. uczniowie przygotowują lekcje (np zajęcia zwychowawcą, kiedy opowiadają o swoich zainteesowaniach)
- jasne kryteria oceniania zawarte w PSO,
|
Data wpisu:
19.02.2017
|