Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: Moduł 1. Zadanie 3.

Autor Wiadomość
Beata Trzeciak

postów: 6

Zagadnienia, które sprawiają moim uczniom trudności to zadania z treścią (zbyt rozbudowana treść), dzielenie pisemne, działania na ułamkach, wykonując obliczenia pisemne często pomijają lub zapominają o znakach stojących przed liczbami.

Dorota Kraska

postów: 6

Hmm!


Wydało mi się, że na to pytanie odpowiadałam w zadaniu drugim.


Ale pojawia się na forum problem z wyobraźnią przestrzenną. I to jest fakt niezaprzeczalny! I nie ma znaczenia wiek ucznia: mniejszość ma, większość nie ma.


Co z tym zrobić?


Przede wszystkim manipulacja bryłą, siatką, polecam program PolyPro, który rozkłada kazdą bryłę "na czynniki pierwsze".


Mimo, iż rzutowanie jest umiejętnością spoza podstawy programowej, polecam Bio-klocki firmy Epideixis (ja mam wykonane klocki przez rodzica - stolarza). Niesamowite ćwiczenia, które pozwalają na zrozumienie przestrzeni.


Pozdrawiam


Dorota Kraska

Dorota Kraska

postów: 6

Hmm!


Wydało mi się, że na to pytanie odpowiadałam w zadaniu drugim.


Ale pojawia się na forum problem z wyobraźnią przestrzenną. I to jest fakt niezaprzeczalny! I nie ma znaczenia wiek ucznia: mniejszość ma, większość nie ma.


Co z tym zrobić?


Przede wszystkim manipulacja bryłą, siatką, polecam program PolyPro, który rozkłada kazdą bryłę "na czynniki pierwsze".


Mimo, iż rzutowanie jest umiejętnością spoza podstawy programowej, polecam Bio-klocki firmy Epideixis (ja mam wykonane klocki przez rodzica - stolarza). Niesamowite ćwiczenia, które pozwalają na zrozumienie przestrzeni.


Pozdrawiam


Dorota Kraska

Agnieszka Dąbrowska

postów: 6

Trudności są różne i nie wiem z czego wynikają. Coś co w jednej klasie chwytają w mig w innej muszę tłumaczyć wręcz pismem obrazkowo-komiksowym. Niby jeden nauczyciel jeden styl uczenia a czasami nie wychodzi. Trudność sprawia uczniom uważne czytanie treści zadań ze zrozumieniem, geometria (brak wyobraźni i staranności w wykonywaniu rysunków pomocniczych). Zadania pokaż, wykaż uzasadnich niekturych odstraszają już samym użyciem tych zwrotów choć bardzo częst te zdania nie są wcale trudne. To już chyba kwestia nastawienia do tego typu zadań.

Małgorzata Krawczyk

postów: 7

Największy problem jest z wyobraźnią przestrzenną, i ogólnie rozumieniem czytanych tekstów

Anna Szynkowska

postów: 2

Moi uczniowie najwięcej problemów mają z zamianą jednostek, geometrią przestrzenną, zaokrąglaniem ułamków dziesiętnych

Iga Zawada

postów: 28

Przede wszystkim czytanie ze zrozumieniem - ma się rozumieć - zadań z treścią. Uczniowie nie potrafią "wyłapać" istoty zadania. Z innych tematów to geometria, gdyż uczniowie "nie widzą" przestrzennie

Marzena Rudzka-Kupczyńska

postów: 10

Wśród matematycznych umiejętności, których opanowanie sprawia uczniom trudność należy wymienić przede wszystkim czytanie tekstu ze zrozumieniem, czyli głównie rozwiązywanie złożonych zadań tekstowych. Przyczyną może być stosowanie niewłaściwych metod podczas lekcji w młodszych klasach. Zadania tekstowe zwykle rozwiązują nauczyciele. Poza tym nadmiar mediów elektronicznych sprawia, że czytelnictwo wśród dzieci w ostatnich latach znacznie spadło, dzieci uczą się czytać coraz później. Często czasu straconego w młodszych latach nie da się nadrobić sad

Wioletta Orzechowska-Jazy

postów: 8

Wiele jest zagadnień, które sprawia moim uczniom trudności. W każdym dziale matematyki można znaleźć zagadnienia, które dla wielu są nie do przeskoczenia.


Dzielenie pisemne, to umiejętność z opanowaniem której bardzo wielu uczniów ma problem.  W przyszłości powoduje to, że uczniowie nie potrafią również dzielić ułamków dziesiętnych. 

Wioletta Orzechowska-Jazy

postów: 8

Wiele jest zagadnień, które sprawia moim uczniom trudności. W każdym dziale matematyki można znaleźć zagadnienia, które dla wielu są nie do przeskoczenia.


Dzielenie pisemne, to umiejętność z opanowaniem której bardzo wielu uczniów ma problem.  W przyszłości powoduje to, że uczniowie nie potrafią również dzielić ułamków dziesiętnych. 

Marta Skomurska

postów: 3

Moim uczniom trudności sprawia zamiana jednostek.

Aneta Żmuda

postów: 12

Trudnością dla uczniów jest przejście od konkretu do uogólnienia. Wszelkiego rodzaju dowody sprawiają uczniom wiele problemów

Anna Wilczura

postów: 12

Trudności uczniom sprawiają treści, które zmuszają do złożonego abstrakcyjnego myślenia i wyobraźni przestrzennej

Teresa Pionk

postów: 3

Praktycznie w każdym dziale znajdą się umiejętności które sprawiają moim uczniom trudność. Działania na liczbach ujemnych to szczególny problem, ale również rozwiązywanie zadań tekstowych oraz rozwiązywanie zadań wymagających uzasadnienia lub dowodzenia.

Agnieszka Petrykowska

postów: 7

Największą trudnością moich uczniów są zagadnienia związane z geometrią przestrzenną.

Anna Kwiatkowska

postów: 2

A ja od czasu kiedy stosuję czekolade na wprowadzaniu ułamków, nie mam problemów z tym tematem. Nawet moi uczniowie, już teraz na studiach, tłumaczą młodszym dzieciakom ten temat w taki sposób jak ja to robiłam. Z moich obserwacji największa "zarazą" dla ucznia sa jednostki. Robiłam cuda w formie opowiadań, rysunków, haseł i nadal pomimo liczenia, maja dreszcze na samo wspomninie. Co do trudności, to każda grupa uczniów ma inne "problemy" Czasami zdarza się, że w jednym roku przejdę tematy na tzw luzie, a w następnym roku z kolejna grupą musze nieźle się nagłowkować jak ugryźć ten temat, aby nie zaszkodził.

Jolanta Kałaska

postów: 9

Duż problem to nadal czytanie mało0 uważne. Niby zadanie proste..tylko odpowiedź błedna. Najwiecej trudności sprawiaja ułamki  i skala w zadaniach z treścią.

Danuta Chrząstek

postów: 13

Moim uczniom najwięcej trudności sprawia wyobraźnia przestrzenna.

Alicja Badura

postów: 12

Zaczynając od klasy 4, trzeba się bardzo napracować aby nauczyć działań pisemnych, a w szczególności dzielenia pisemnego. W starszych klasach, to wyobrażnia uczniów ma problem z figurami przestrzennymi co pociąga za sobą nieumiejętność przedtawiania sytuacji z zadań na rysunkach pomocniczych.

AGATA FALGER

postów: 4

Moim uczniom największe trudności także sprawia geometria, zwłaszcza przestrzenna (kłopotem jest staranne wykonanie rysunku, który często jest kluczem do rozwiązania zadania). Problemem jest też obliczanie ułamka danej liczby - trzeba za każdym razem "przypominać im" sposób wykonywania tego obliczenia.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.