Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: Moduł 1. Zadanie 3.

Autor Wiadomość
Beata Zofia Bułka

postów: 6

Jestem nauczycielem konsultantem, więc nie uczę uczniów.

Beata Pruszczyk

postów: 9

Największa problemy z jakimi borykają się uczniowie - w zależności od wieku (klasy), to działania łączne na ułamkach, geometria na płaszczyźnie i w przestrzeni oraz zadania tekstowe, w których jest dłuższa treść, z której należy wybrać właściwe dane, aby je rozwiązać. happy

Adriana Bełżek

postów: 5

Moi uczniowie mają problemy z mnożeniem i dzieleniem pisemnym. Są tacy, którzy nie mogą nauczyć się tabliczki mnożenia. Kolejna trudność to kolejność wykonywania działań. Trudności te, moim zdaniem, wynikają z przeładowania materiału, który należy opanować. Zamiast utrwalać podstawowe działania na liczbach, nalezy gnać z programem, aby zrealizować podstawę programową.

Adriana Bełżek

postów: 5

Moi uczniowie mają problemy z mnożeniem i dzieleniem pisemnym. Są tacy, którzy nie mogą nauczyć się tabliczki mnożenia. Kolejna trudność to kolejność wykonywania działań. Trudności te, moim zdaniem, wynikają z przeładowania materiału, który należy opanować. Zamiast utrwalać podstawowe działania na liczbach, nalezy gnać z programem, aby zrealizować podstawę programową.

Justyna Juda

postów: 10

Moi uczniowie mają trudności z rachunkami pamięciowymi (nawet z tabliczką mnożenia), z wykonywaniem działań na ułamkach, z czytannirm tekstu ze zrozumieniem i z rozwiązywaniem zadań tekstowych. Niektórzy mają problemy z kolejnością wykonywania działań, czy zamianą jednostek. Jedną z przyczyn może być słaba pamięć trwała inieutrwalanie wiadomości w domu.

Monika Szymańska

postów: 9

Moi uczniowie mają problem z potęgami i pierwiastkami, objętościami i polami powierzchni brył, zadaniami tekstowymi. Wydaję mi się, że nie uczą się wzorów na pola i objętości, nie czytają dokładnie zadań tekstowych. 

Kinga Gawlik

postów: 6

Problemy moich uczniów to: zamiana jednostek, figury przestrzenne, rysowanie siatek.

Dorota Lasek

postów: 7

Moi uczniowie, przede wszystkim mają problemy z rozwiązywaniem zadań tekstowych. Niestety, nie czytają ich dokładnie i ze zrozumieniem. Dodatkowo mają problemy z działaniami na liczbach oraz tabliczką mnożenia.

Monika Zasina

postów: 5

Uczniowie mają trudności przede wszystkim z szacowaniem, rachunkami pamięciowymi, wykonywaniem rysunków pomocniczych do zadań.

Honorata Pinkowicz

postów: 8

Moi uczniowie mają problem z precyzyjnym wykonywaniem poleceń zawartych w zadaniach tekstowych. Wydaje mi się, że wynika to z szybkiego i bez zastanowienia przeczytania zadania. Jeżeli są podpunkty to zadanie zrobią w całości. Natomiast jeżeli trzeba w treści wyszukać polecenia (kilka), to jest już problem. Dodatkowo uczniowie mają problem z geometrią.

Magdalena Adryjanek

postów: 4

Moi uczniowie mają problemy rachunkowe: działania na ułamkach, działania na liczbach całkowitych. Nie wszyscy uczniowie też radzą sobie z geometrią, nie mają wyobrażni przestrzennej.

Jolanta Sudoł

postów: 4

Dzielenie pisemne – nie mają opanowanej dobrze tabliczki mnożenia.


Działania na ułamkach zwykłych – jest to dla nich abstrakcja, dlatego staram sie jak najczęściej odnosić do konkretów, ale na utrwalenie dziełań potrzeba wiele ćwiczeń, a czasu jak zwykle jest za mało.

Ewa Popek

postów: 4

Uczniowie maja różne trudności w zależności od klasy oraz pozimu nauczania, ale w szczególności z geometrią.

Justyna Błasińska

postów: 8

Trudności są naprawdę różne w zależności od klasy i poziomu nauczania. Najbardziej dziwią mnie trudności w zapamiętaniu wzorów. 

Magdalena Kostuj

postów: 5

Moi uczniowie mają największe trudności z: wykonywaniem działań na ułamkach, w szczególności z dzieleniem oraz rozwiązywaniem zadań z treścią z rozbudowaną treścią. Może to byc spowodowane: zaległościami z wcześniejszych etapów, zbyt małą ilością ćwiczeń, predyspozycjami (niektórzy ćwiczą ćwiczą a i tak po jakimś czasie nie potrafią), tym, że treść zadań jest mało atrakcyjna lub wizualnie ,,zniechęca" blok tekstu, uczniowie nie rozrysowują sobie treści zadań.

Gabriela Furgała

postów: 4

Moim zdaniem najwieksze trudności uczniowie mają z geometrią, brakuje im wyobraźni przestrzennej. Trudność sprawiają im też obliczenia na liczbach ujemnych, ułamki, pierwiastki.

Gabriela Furgała

postów: 4

Moim zdaniem najwieksze trudności uczniowie mają z geometrią, brakuje im wyobraźni przestrzennej. Trudność sprawiają im też obliczenia na liczbach ujemnych, ułamki, pierwiastki.

Wioletta Ślączka

postów: 11

zagadnienia zwiezane z przestrzenią, wielu uczniów ma problemy z wyobraźnia przestrzenną i rysowaniem brył

Karolina Krzemińska

postów: 20

Z mojego doświadczenia wynika, że największą trudność sprawiają uczniom zadania tekstowe oraz geometria przestrzenna. Uczniowie mają trydności związane z umiejętnością powiązywania wielu zależności jednoczesnie. 

Irena Fąfrowicz

postów: 4

Bardzo dużo problemów sprawiaja uczniom zadania tekstowe, które niejednokrotnie sa bardzo rozbudowanel. Równiez duzy problem jest z kolejnościa działan, uczniowie wiedza jaka jest kolejnośc ale nie potrafia tego zastosować w zapisie ciagłym kazde działanie wykonuja osobno i po kazdym pisza znak równości brak ciągłości w zapisie i gubia sie. Wiele trudności maja uczniowie równiez z zaznaczaniem liczb na osi liczbowej , szczeglnie wtedy gdy zapisane sa w rózny sposób, czyli: ułamki zwykłe, dziesietne ,  Problem pojawia sie równiez w zadaniach tekstowych dotyczacych obliczeń procentowych. Ja juz od klasy piatej ucze uczniów obliczen z zastosowaniem procentów stosując proporcje.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.