Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Czy ocenianie może być OK? Ocenianie kształtujące w praktycznych zastosowaniach

Moduł 1. Wprowadzenie do Oceniania Kształtującego (OK)

Temat: Moduł 1. Zadanie 3.

Autor Wiadomość
Angelika Strzałkowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 529

Prosimy o zapoznanie się z § 10 (załącznik 4) i refleksję na temat możliwości stosowania w szkole oceny opisowej, zwłaszcza w swoim przedmiocie. Następnie prosimy o zapoznanie się z § 14 i pozostawienie wypowiedzi na forum na temat (cytując rozporządzenie): W jakim zakresie stopień szkolny informuje ucznia, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć?

qqq

Załączony plik:

Iwona Majewska

postów: 59


Ja jestem nauczycielką nauczania zintegrowanego, więc siłą rzeczy jestem bardzo mocno związana z oceną opisową. Jest ona bardzo przyjazna dzieciom, mniej się stresują, cieszą się kiedy im wskazuje co zrobiły dobrze i uważnie słuchają co mają poprawić i jak. Efekty są rewelacyjne, kiedy w kl. I podchodzę i oceniam pismo, dzieci już same stawiają uśmiechnięte buźki przy literkach, które im wyszły najładniej i starają się, żeby pozostałe literki im dorównały. Natomiast, kiedy postawie ocenę cyfrową, jest ona dla nich niezrozumiała i denerwują się że otrzymały 5- a nie 5. Nie daje ona im odpowiedzi co zrobiły źle i co mają zrobić, żeby następnym razem było lepiej, chyba że dołączę do tej oceny opis. Ale wówczas proszę, żeby z rodzicami przeczytały ten opis, który zawiera co dziecko zrobiło dobrze, a co musi poprawić. Dzieci tez świetnie reagują na zapoznanie ich na co będę zwracać uwagę podczas oceny. I wtedy naprawdę się starają.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.