Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Czy ocenianie może być OK? Ocenianie kształtujące w praktycznych zastosowaniach

Moduł 1. Wprowadzenie do Oceniania Kształtującego (OK)

Temat: Moduł 1. Zadanie 2.

Autor Wiadomość
Angelika Strzałkowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 529

Prosimy o zapoznanie się z:
■ § 5 i § 6 rozporządzenia (załącznik 2) i o zwrócenie uwagi na formy nadzoru pedagogicznego,
■ wymaganiami ewaluacyjnymi określonymi w rozporządzeniu (załącznik 3, s. 5) – w szczególności prosimy o analizę zapisów Wymagania 2: Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Zastanów się: które elementy OK zostały ujęte w opisie Wymagania 2?

qqq

Załączony plik:

Zmodyfikowany: Środa, 19 Luty 2020 12:46:16 - Angelika Strzałkowska

Iwona Majewska

postów: 59




Formy nadzoru pedagogicznego to: ewaluacja, kontrola i wspieranie.


Ocenianie kształtujące, polega na stałym pozyskiwaniu przez nauczyciela i przez uczniów informacji pozwalającej rozpoznać, jak przebiega proces uczenia się, tak aby nauczyciel mógł dostosowywać dalszy proces dydaktyczny do predyspozycji ucznia, oraz aby uczeń otrzymywał informację zwrotną pomagającą mu się uczyć.


Czyli występuje: ewaluacja, kontrola i wspieranie.


Strategia pedagogiczna OK :


- zapoznanie uczniów z celami uczenia się


- stawianymi przed nimi oczekiwaniami (nacobezu)


- informacja zwrotna


 


A to jest zgodne z wymaganiami ewaluacyjnymi określonymi w rozporządzeniu:
Wymagania 2: Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.

Angelika Strzałkowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 529

Załącznik 3. Rozporządzenie w sprawie wymagań wobec szkół i placówek


Załączony plik:

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.