Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 3. Nowe trendy w terapii

Temat: MODUŁ 3. Zadanie 5. Bank pomysłów podtrzymujących zaangażowanie uczniów

Autor Wiadomość
Jagienka Pieprzowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 564

Stwórzmy bank sprawdzonych pomysłów! Podziel się na forum przynajmniej jednym sprawdzonym, skutecznym pomysłem podtrzymywania zaangażowania uczniów, który mieści się
w nurcie edukacyjnego projektowania włączającego (tj. ułatwia funkcjonowanie uczniów z trudnościami, ale też wszystkim innym dzieciom).
Anita Malinowska

postów: 14

Moje pomysły to:


- biegane dyktando


- lekcja metoda stacji


- gry edukacyjne tworzone przez uczniów


- praca w grupach


 

Agnieszka Orłowska

postów: 10

Ciekawą propozycję wspólnej zabwy dydaktycznej z uczniami jest układanie wspólnej opowieści z wykorzystaniem słów z określoną trudnością ortograficzną np. "ó". Powstaje często zabawna, abstrakcyjna historia, w której każdy miał swój udział. Zastosowanie takiej metody sprzyja zapamiętaniu dużej grupy wyrazów, uczniowie nawet po długim czasie są w stanie przywołać je z pamięci.

Agnieszka Orłowska

postów: 10

Ciekawą propozycję wspólnej zabwy dydaktycznej z uczniami jest układanie wspólnej opowieści z wykorzystaniem słów z określoną trudnością ortograficzną np. "ó". Powstaje często zabawna, abstrakcyjna historia, w której każdy miał swój udział. Zastosowanie takiej metody sprzyja zapamiętaniu dużej grupy wyrazów, uczniowie nawet po długim czasie są w stanie przywołać je z pamięci.

Magdalena Oczkowska

postów: 12

- tworzenie gier dydaktycznych, krzyżówek, rebusów, memory itp.


- wprowadzenie dramy na zajęciach.


- biegane dyktando


- projekt


- stacje zadaniowe

Magdalena Kowalczyk

postów: 13

Stosuję w ciągu tygodnia "menu", czyli listę zadań do wykonania podczas lekcji. Uczniowie samodzielnie wybierają w jakiej kolejności i którego dnia będą się zajmować daną pracą. Zapisują wykonane prace na specjalnej liście i kontrolują w ten sposób ile już zrealizowali. Dzięki temu trudniej o porównania - każdy może robić w danej chwili coś innego.

Iwona Janocha

postów: 4

W pracy z uczniami klas starszych sprawdza się metoda projektu oraz praca grupowa. Dodatkowym atutem będzie możliwość korzystania z telefonu i komputera celem znalezienia odpowiedzi na pytania. Ważna jest aktywizacja całej grupy. Ostatnio moi siódmoklasiści pierwszy raz pisali tzw. dyktando biegane. Dzięki temu ćwiczyli ortografię, zapamiętywanie i współpracę w grupie. Na ich zaangażowanie miło było popatrzeć.

Beata Laaser

postów: 16

Bank pomysłów


Tworzenie w parach dyktanda zawierającego określone słownictwo, które zostanie przeprowadzone w klasie.


Na lekcji powtórzeniowej - układanie pytań/ zadań do sprawdzianu oraz „Karty odpowiedzi”.


Praca w grupach nad lekturą – prezentowanie efektów w postaci plakatu na forum klasy.


Gry dydaktyczne na motywach lektur (świetna propozycja GWO).


Tworzenie w grupach komiksu na podstawie lektury wg ustalonego planu wydarzeń – porównywanie efektów.


Praca z elementami OK: cele, nacobezu, różne formy informacji zwrotnej, ocena koleżeńska.

Joanna Kuć

postów: 11

Lektury obowiązkowe - już sama nazwa brzmi strasznie i zniechęca niektórych do czytania. Aby podtrzymać zaangażowanie w czytanie lektur obowązkowych w klasach starszych, pozwalam uczniom, którzy mają kłopoty z szybkim czytaniem ze zrozumieniem na zaliczanie lektur przez cały semestr. Książka omawiana jest w wyznaczonym przez nauczyciela terminie, ale przeczytac można ją też później. W ten sposób uczeń nie porzuca czytania laktury w połowie, tylko ma żliwość docztania jej do końca (a na tym bardziej mi zależy niż na terminie). Dodatkowo każda przeczytana książka, to mały sukces dla niekturych!

Grażyna Peplińska

postów: 15

Często moi uczniowie pracują w grupach. Czasami wyznaczam liderów, wyznaczam role, zadania uczniom, by mogli osiągnąć sukces.

Agnieszka Mąka

postów: 13

U mnie sprawdza się stosowane od czasu do czasu "odwracanie ról" - to uczniowie wchodzą w rolę nauczyciela i układają pytania do testu np. ze znajomości lektury, czy biografii jakiegoś pisarza.

Iwona Majewska

postów: 59


Ja w celu  podtrzymania zaangażowania uczniów, starałam się dawkować napięcie. Zawsze na początku bloku tematycznego przygotowywałam jakąś łamigłówkę, której hasłem był temat bloku, załóżmy – „kosmos’. Dzieci z niecierpliwością czekały toteż tym razem wymyślę. Potem była opowieść o tym kosmosie ( czytanka, ilustracja, lub film)  a na koniec  ćwiczenia indywidualne, które miały za zadanie utrwalić poznany materiał. Później na plastyce wykonywaliśmy jakąś pracę związaną z tym „kosmosem”, uczyliśmy się piosenki związanej z tematyką, a ja im jakieś ciekawostki jeszcze opowiadałam.  Urządzaliśmy sobie „klub dyskusyjny” dzieci zadawały różne pytania, które im się nasunęły po usłyszeniu/ obejrzeniu danego materiału.  Myślę, że w ten sposób prowadzone zajęcia pozwalały na duże skupienie uwagi i dawały  możliwości wszystkim dzieciom na wykazanie się swoją wiedzą i umiejętnościami . Okazywało się, że dzieci, które mają duże trudności z czytaniem potrafią bardzo uważnie słuchać i czerpać  stąd swoją wiedzę, a dzieci, które mają trudności z pisaniem potrafią pięknie opowiadać i dzielić się swoją wiedzą.

Justyna Krzynówek

postów: 20

Na zajęciach utrwalających poprawność ortograficzną korzystam ze śmiesznych wierszyków i rymowanek, które dzieci bardzo lubią. Dzieci samodzielnie przygotowują też dla siebie nawzajem gry, krzyżówki i quizy.

Izabela Pielczyk

postów: 13

Stosuję pracę projektową, wykorzystuję elementy dramy, bardzo często uczniowie pracują w grupach. Staram się bazować na mocnych stronach uczniów i  stwarzam okazję do zaprezentowania swoich umiejętności.

Anna Maciąg

postów: 3

Zaproponowałam uczniom by tworzyli opowiadanie z uzyciem wyrazów z trudnoscia ortograficzną, pomysly dzieci były świetne

Marta Mach-Walenkiewicz

postów: 5

Dla mnie doskonałą metodą na pobudzenie zaangażowania ucznia przy zachowaniu idei edukacji włączającej jest praca metodą projektu. Uczniowie czują się ważni, docenieni i nauralnie biorą odpowiedzialność  za wykonywane zadanie, gdy pozwoli im się samodzielnie wybrać środki, którymi dotrą do celu. W dniu prezentacji projektu czują się wyjątkowo, wzrasta ich poczucie właśnej wartości. Dodam, ze dbam o to, żeby każdy uczeń znalazł grupę do zrealizowania projektu i uczciwie w niej pracował - tak, aby na koniec mógł poczuć, jak smakuje samodzielnie wypracowany sukceshappy

Ewelina Żelazowska

postów: 42

Dziękuję Pani Teresie Smoleń za link do strony internetowej http://www.zamiastkserowki.edu.pl/ - jest to źródło wielu ciekawych inspiracji według mnie. 


Ja mam zamiar wprowadzić na początku zajęć tzw. zadanie na dobry początek, które ma na celu zaciekawić i zmotywować uczniów do aktywnej pracy. Uczniowie otrzymują zadanie od razu po wejściu do klasy. Ma ono na celu zająć uczniów konkretną pracą od samego początku zajęć. Nauczyciel w tym czasie może przygotować materiały do zajęć, czy sprawdzić listę obecności. 


 

Zmodyfikowany: Środa, 14 Listopad 2018 21:02:32 - Ewelina Żelazowska

Teresa Smoleń

postów: 20

My w klasie realizujemy wiele projektów. Świetnie sprawdzało się np. opiekowanie klasową maskotką i pisanie opowiadania o jej przygodach. Każdy uczeń anagażował się w to zadanie i mógł zabłysnąć. 


 


http://www.zamiastkserowki.edu.pl/2017/07/poznajcie-pana-gake-i-nie-tylko.html

Mariola Rosłoniec

postów: 50

Nie wyobrażam sobie, by jakieś dziecko w klasie było z boku. Stosuję wiele zabaw integracyjnych, pracę w grupach, często pracę w parach, nie tylko tych ławkowych. Często wykorzystuję metodę projektów. Przydzielając zadania biorę pod uwagę możliwości i atuty swoich uczniów. Pracuję na stałe na piłakch terapeutycznych, które dają mi dużo różnych możliwości pracy z uczniami.

Agnieszka Grzeszczyk

postów: 18

Lubię jak dzieciaki pracują w grupach. Jako nauczyciel mam wpływ na to kto jest w danej grupie bo albo dzieci liczą od takiej strony jak chcę, albo znajdują już kolory na stanowiskach itd. Wtedy wiem jakie zadania przydzielić jakiej grupie, dbam o to by każdy mógł znaleźć dla siebie role i każdy osiąga sukces. Tak jak wyżej wspomniano lubię pracować dramą i bawić się w teatr a także pobudzać kreatywność np bawiąc się guzikami i tworząc gry i zabawy.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.