Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 1. Animator Ortograffiti w szkole ‒ bank projektów

Temat: zad. 1 moduł 1.

Autor Wiadomość
Weronika Rożek

postów: 12

Zadania do bajki z Bratkiem
1 - Pajęczyna (po wysłuchaniu bajki) - rzucamy kłębkiem i opowiadamy kolejne wydarzenia z bajki.
2 - Rozmowa na temat wagarów - burza mózgów - co groziło bohaterom opowiadania?
3  - Jak możemy spędzać przerwę? (dzieci piszą swoje propozycje na samoprzylepnych karteczkach, które układamy w promienie wokół pytania).
 

Weronika Rożek

postów: 12

Zadania do bajki z Bratkiem
1 - Pajęczyna (po wysłuchaniu bajki) - rzucamy kłębkiem i opowiadamy kolejne wydarzenia z bajki.
2 - Rozmowa na temat wagarów - burza mózgów - co groziło bohaterom opowiadania?
3  - Jak możemy spędzać przerwę? (dzieci piszą swoje propozycje na samoprzylepnych karteczkach, które układamy w promienie wokół pytania).
 

Anna Ziółkowska-Gębuś

postów: 8

Trzy zadania do bajki z Bratkiem



  1. Rozwiązywanie krzyzówek z hasłem

  2. Rozsypywanka wyrazowa - Zamist chodzić na wagary, poznaj w szkole nowe czary.

  3. Komiks - konsekwencje wagarowania

  4. rozwiązywanie rebusów - co ciekawego można robić w szkole?

Katarzyna Ziębakowska-Cecot

postów: 26


1.       Asertywność – plakat wyrazów bliskoznacznych.


2.       Odegranie scenki przez dzieci, jak asertywnie odmawiać.


3.       Dlaczego nie warto wagarować – dyskusja metodą „słoneczko”.


 

Agnieszka Cieliczka

postów: 8

Stworzenie definicji słowa asertywność.


Dyskusja o sytuacjach, w których należy być asertywnym.


Odegranie wybranych sutyacji.

Jagoda Dukiel

postów: 4

1. Odegranie scenki.


2. Zrobienie wspomnianej w tekści laurki.


3. Dlaczego nie warto wagarować - burza mózgów.

Barbara Rewig

postów: 7

Trzy zadania do bajki z Bratkiem:


1. Znajdź wyrazy należące do rodziny wyrazu "leń".


2. Narysuj co robi leń.


3. Podpowiedz leniuchowi czym warto się zająć w czasie wolnym - burza mózgów lub pantomima.

Agata Grzegorczyk

postów: 5

Trzy zadania:


1. Stworzenie definicji słowa "wagary" na podstawie tekstu.


2. Jak mądrze leniuchować? Instrukcja.


3. Po co chodzimy do szkoły? Burza mózgów.


 

Krystyna Szymańczak

postów: 23

1. Próba inscenizacji bajki.


2. Wykonanie w imieniu Łukasz i Dominika laurki dla Pani pedagog.


3. Stworzenie grupy dyskusyjnej - burza mózgów-  omówienie przeczytanek bajki. podzielenie się swoimi odczuciami, postawienie się w roli chłopców.

Sabina Groń

postów: 4

1. Metoda opowieści ruchowej - nauczyciel czyta tekst, a dzieci (w wymyślony przez siebie sposób) pokazują jego treść.


2. Rozmowa kierowana na temat wagarowania. Skupiamy się przede wszystkim na negatywnym wydźwięku tego zjawiska i zastanawiamy się, co zrobić, by pobyt w szkole był na tyle przyjemny, by nie odczuwać potrzeby ucieczki.


3. Mapa myśli - PRZERWA - dzieci mówią o tym, jak ciekawie spędzić czas między lekcjami. Wspólnie wykonujemy kolorowy plakat, pełen pomysłów.

Wioletta Szczepańska

postów: 13

Zadania do bajki


1. Uzupełnij metryczkę przeczytanego opowiadania.


2. Czy zachowanie chłopców podobało ci się? Uzasadnij swój wybór.


3. Odegraj scenkę - "Ucieczka chłopców ze szkoły"


 

Marta Badowska
Autorka kursu

postów: 22

Bardzo ciekawe pomysły Państwo prezentujecie! Proszę zobaczyć, jaka różnorodność tych propozycji się mnoży, a to ledwie jeden temat. happy


Dziękuję wszystkim osobom, które podjęły się realizacji tego zadania i zapraszam nowe osoby do wypowiedzenia się i pokazania swoich pomysłów. happy

Roman Gajda

postów: 23


  1. Przeczytaj uważnie tekst i odpowiedz na pytania zadane przez nauczyciela.

  2. Odegraj scenkę przeprosin.

  3. Napisz krótki list, w którym przeprosisz wychowawczynię za ucieczkę.

Roman Gajda

postów: 23


  1. Przeczytaj uważnie tekst i odpowiedz na pytania zadane przez nauczyciela.

  2. Odegraj scenkę przeprosin.

  3. Napisz krótki list, w którym przeprosisz wychowawczynię za ucieczkę.

Anna Tracz

postów: 15


1.Krzyżówka z hasłem wagary




2. Tworzenie skojarzeń do wyrazu wagary




3. Tworzenie ilustracji do wydarzeń i nadawanie im tytułów.




4.Zabawa w odgrywanie scenek na podstawie opisanej historii.




5. Wykrślanka - w której uczniowie znajdą imiona bohaterów i wyrazy leniuchowanie, wagary, zasady, ucieczka, przeprosiny, nierozważni itp.




 



 

Anna Tracz

postów: 15

1.Krzyzówka z hasłem wagary


2. Tworzenie skojarzeń do wyrazu wagary


3. Tworzenie ilustracji do wydarzen i nadawanie im tytułów.


4.Zabawa w odgrywanie scenek na podstawie opisanej historii.


5. Wykrślanka - w której uczniowie znajdą imiona bohaterów i wyrazy leniuchowanie, wagary, zasady, ucieczka, przeprosiny, nierozważni itp.


 

Natalia Rumniak

postów: 2



 Trzy zadania do Bajki z Bratkiem:


 


1. Komiks - na podstawie wysłuchanego tekstu stwórz komiks.


2. Chmurka - narzędzie myślowe TOC, nauka krytycznego myślenie. Konflikt: warto wagarować - nie warto wagarować.


3. Burza mózgów - Przyjaźń. Co to takiego

Szymon Januszanis

postów: 2

1. Znajdź w wykreślance imiona bohaterów tego tekstu.


2. Wyobraź sobie laurkę z przeprosinami, którą przynieśli chłopcy. Narysuj ją.


3. Wyobraź sobie, że ktoś namawia Cię na wagary. Grzecznie, ale stanowczo odmów.

Iwona Bagińska

postów: 18

1. Podziel tekst na role i przeczytaj z podzialem na role. 


2. Czytanie ze zrozumieniem. Uloz pytania do tekstu. 


3. Na podstawie wysluchanego tekstu, narysuj historyjke obrazkowa.

Kinga Łusiewicz

postów: 13

Trzy zadania do Bajki z Bratkiem:


1. Nadaj własny tytuł przeczytanej historii.


2. Z którym z bohaterów bajki chciałbyś się zaprzyjaźnić i dlaczego?


3. Co Dominik i Łukasz mogli zapisać w laurkach dla wychowawczyni i pani pedagog? Stwórz takie kartki z przeprosinami.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.