Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 1. Animator Ortograffiti w szkole ‒ bank projektów

Temat: zad. 1 moduł 1.

Autor Wiadomość
KATARZYNA BAJKOWSKA

postów: 7

Trzy zadania do Bajki z Bratkiem


1. Spróbuj ocenic zachowanie Bohaterów tej bajki: Łukasza, Dominika i Bratka.


2. Zabawa dramowa: Odegraj scenkę dramowa miedzy Łukaszem i Dominikiem


3.Zaproponuj swoje rozwiązanie tej sytuacji i tym samym wymyśl inne zakończenie bajki.

Grażyna Peplińska

postów: 15

Zadania do bajki z Bratkiem


1.Opowiadanie bajki według kolejności zdarzeń.


2. Układanie puzzli- ilustracji z bajki.


3. Swobodne wypowiedzi na temat: Co to są wagary? Dlaczego nie wolno opuszczać szkoły w czasie zajęć? Konsekwencje.


4. Propozycje gier, zabaw na nudę.

Olga Bogacka

postów: 14

Zadania do bajki z Bratkiem:


1. Rozmowa kierowana: 


- Czy czasem masz ochotę poleniuchować?


- Czy kiedy złapie Cię leniuszek, możesz zrezygnować z realizacji obowiązków? Czy możemy wtedy nie iść do szkoły lub nie odrobić lekcji? 


- Jakie cechy charakteru pomagają nam pokonać lenistwo?


 


2. Krzyżówka z hasłem "Bratek"


1) Miejsce gry w piłkę. (Boisko)


2) Miesiąc, w którym zaczynają się wakacje. (czeRwiec)


3) Ucieczka z lekcji. (wagAry)


4) Imię psa Łukasza.(ŁaTek)


5) Pani, która szukała chłopców-wagarowiczów. (pEdagog)


6) Miejsce wagarów chłopców.(parK)


 


3. Karta pracy: narysuj minki na twarzach osób, wyrażające ich uczucia:


a) leniuchujący błogo Bratek


b) wesoły Łukasz


c) zawstydzony Dominik


d) zatroskana pani pedagog


 


4. Scenka dramowa - rozmowa Bratka z dzieckiem.


Bratek bardzo zmartwił się faktem wagarów chłopców. Chce im pomóc i poćwiczyć z nimi mówienie "nie". Czy zechcesz mu udzielić kilku podpowiedzi?


W tym celu wyobraź sobie, że to Bratek proponuje Ci wagary. W jaki sposób byś mu odmówił/a?

Zmodyfikowany: Czwartek, 21 Luty 2019 00:07:10 - Olga Bogacka

Agata Mazanek

postów: 12

1. Rzucając małą piłeczkę z rąk do rąk uczniów, uczniowie odpowiadają na pytanie: W jaki sposób spędzają czas wolny?? W jaki sposób lubią najbardziej leniuchować?


2. Stworzenie quizu przez poszczególne grupy przy użyciu narzędzi TIK (bezpłata aplikacja Quizizz) na tablecie szkolnym nt. asertywności - sztuka mówienia nie.


3. Rozmowa na temat wagarów - metoda burza mózgów: Dlaczego nie wolno opuszczać samowolnie terenu szkoły podczas zajęć lekcyjnych?

Monika Kiełb

postów: 13

Trzy zadania do bajki z Bratkiem:


1. Wspólne odtworzenie hstorii - każdy uczeń opowiada krótko o wydarzeniach, które się rozegrały (chronologicznie)


2. Co to są wagary?  Wspólne tworzenie definicji.


3. Czy lubisz leniuchować? Kiedy ostatnio leniuchowałeś/co wtedy robiłeś? - opowiedz o swoim ostatnim leniuchowaniu

Iwona Majewska

postów: 59

 


MODUŁ 1. Animator Ortograffiti w szkole ‒ bank projektów


1. Co powiecie o postępowaniu chłopców i Bratka?


2. Wymieńcie 3 powody, dla czego nie wolno opuszczać  samowolnie terenu szkoły podczas zajęć lekcyjnych?


3. Odgrywanie scenki: "Odmawiam koledze, który mnie namawia do pójścia na wagary".

Zmodyfikowany: Niedziela, 2 Grudzień 2018 17:40:57 - Iwona Majewska

Agnieszka Kosek-Jabłońska

postów: 2

Trzy zadania do bajki z Bartkiem:


1. Burza mózgów: co to znaczy leniuchować?


2. Stworzenie ilustracji do tekstu.


3. Dyskusja na temat dobrego i złego bohatera bajki.

Magdalena Stolarska

postów: 6

Zadania do bajki z bratkiem


1. Przeczytajcie tekst z podziałem na role


2. Odpowiedz na pytania związane z tekstem opowieści.


3. Zastanów się i powiedz, czy są takie sytuacje, w których należy odmówić - rozmowa kierowana z wrowadzeniem pojęcia "asertywność"


4. Stwórz komiks na podstawie opowiadania.

Ewa Czuszkiewicz

postów: 10

Propozycja trzech zadań do bajki z Bratkiem:


1. Zaprojektujcie na kartkach KRAINĘ LENISTWA w Waszej sali, do której moglibyście się na chwilkę udać,gdy ogarnia Was chęć odpoczynku


2. Wykonajcie dowolną techniką plastyczną, portret leniucha


3. Ułóżcie rymowankę na temat lenistwa

Justyna Krzynówek

postów: 20

1. Dyskusja na temat "Czy masz czas na leniuchowanie?"


2. Odpowiedz na pytanie "Dlaczego wagarowanie jest niebezpieczne?"


3. Praca plastyczna na temat "Jak chciałbym spędzać wolny czas"


 

Natalia Kominek

postów: 6

Trzy zadania do bajki z Bratkiem:


1. Przedstaw w formie mapy myśli co mogło się wydarzyć podczas wagarów Łukasza i Dominika. Na zielono zaznaczaj pozytywne/przyjemne zdarzenia, na czerwono zapisuj negatywne/złe sytuacje. Którego koloru jest więcej na Twojej mapie? Jak myslisz, dlaczego?


2. Odegraj scenkę z kolegą, w której będziesz odpierał bardzo kuszące propozycje namawiające do wagarów.  Zauważ, że nie jest to proste - wizja pokus jest trudna do odrzucenia. Pamiętaj, że czasem słowo "Nie!" jest niewystarczające. 


3. Stwórz obrazkową "Instrukcję Obsługi Leniuchowania". Najlepsza "Instrukcja" zostanie umieszczona na klasowej gazetce.

Zmodyfikowany: Niedziela, 28 Październik 2018 14:10:48 - Natalia Kominek

Ewelina Żelazowska

postów: 42

Trzy zadania, jakie mogą wykonać uczniowie, przeczytawszy opowieść:


1. burza mózgów związana z wyrazem wagary oraz wspólne stworzenie defincji tego wyrazu,


2. rebusy/ łamigłówki, których rozwiązaniem będą kluczowe słowa z tekstu,


3. praca plastyczna - wykonaj laurkę, którą mógłby przynieść Dominik z Łukszem dla swojej pani i pani pedagog z przeprosinami za złe postępowanie.


 

Zmodyfikowany: Niedziela, 21 Październik 2018 06:46:48 - Ewelina Żelazowska

Ewelina Żelazowska

postów: 42

Trzy zadania, jakie mogą wykonać uczniowie, przeczytawszy opowieść:


1. burza mózgów związana z wyrazem wagary oraz wspólne stworzenie defincji tego wyrazu,


2. rebusy/ łamigłówki, których rozwiązaniem będą kluczowe słowa z tekstu,


3. praca plastyczna - wykonaj laurkę, którą mógłby przynieść Dominik z Łukszem dla swojej pani i pani pedagog z przeprosinami za złe postępowanie.


 

Zmodyfikowany: Niedziela, 21 Październik 2018 06:47:16 - Ewelina Żelazowska

Brygida Puczyńska

postów: 2

1. Opowiadanie treści tekstu.


2. Burza mózgów: Dlaczego nie warto wagarować?


3. Drama: W jaki sposób kulturalnie odmawiać?

Marta Mach-Walenkiewicz

postów: 5

1. Opowiedzcie treść historii własnymi słowami.


2. Napiszcie plan wydarzeń do przeczytanej opowieści.


3. Drama - odegrajcie scenkę: "Nie warto chodzić na wagary..."

Agnieszka Grzeszczyk

postów: 18

1. Wagary - ZA i PRZECIW - dyskusja i prezentacja swojego zdania na forum klasy,


2. Asertywność - jak kulturalnie powiedzieć nie - odgrywanie scenek.


3. Co bym zmienił w bacje? opowiadanie swojej interpretacji bajki.

Magdalena Kiedrowska

postów: 5

3 zadania do Bajki z Bratkiem


1. odegranie scenki dramowej do wiersza "Leń"J.Brzechwy, swobodne rozmowy w kręgu na dywanie na temat lenistwa, niechęci do nauki/szkoły.


2. Gra planszowa z wykorzystaniem elem. metody E.Gruszczyk - Kolczyńskiej "Droga do szkoły Dominika i Łukasza oraz napotykane przeszkody"


3. Wykonanie plakatu np. metodą burzy mózgów "Co ciekawego można robić w czasie przerwy?" 

Mariola Rosłoniec

postów: 50

1.Ustalenie kolejności zdarzeń za pomocą ścieżki opowieści. Ocena zachowań bohaterów.


2. Wyjaśnienie znaczenia słowa: wagary. Próba odpowiedzi na pytanie: Dlaczego nie wolno samodzielnie opuszczć szkoły?


3. Scenka dramowa: Jak kulturalnie odmawiać.

Agnieszka Spyra

postów: 2

1. Burza mózgów - "Co to są wagary?", czy to dobre czy złe zachowanie? Dlaczego?


2. Stworzenie innego zakończenia bajki


3. Opowieść ruchowa - przedstawienie bajki ruchem, odgrywanie scenek.

IZABELA MORYS

postów: 3

Tych pomysłów jest tak wiele. Dziękuję za podpowiedzi. blunk

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.