Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Zostań Mistrzem Gry! Grywalizacja w edukacji (non stop)

Moduł 4. Projektowanie kursu zaawansowanego

Temat: Moduł 4. Zadanie 2.

Autor Wiadomość
Angelika Strzałkowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 529

Zastanów się nad rozbudową zaprojektowanej przez siebie grywalizacji z zadania 3. z poprzedniego modułu o dodatkowe elementy, np. handel, profesje. Podziel się swoimi pomysłami z innymi uczestnikami kursu na forum.
Elżbieta Błaszczak

postów: 18

W zaprojektowanym kursie konspiRACJA można użyć drugiego sposobu oceniania jakości pracy - nie tylko przez % zasięgu kraju, ale także poziom zaangażowania społeczeństwa, który byłby wyrażany w kolorach przechodzących (jak na mapie fizycznej) od zielonego, przez żółty, pomarańczowy i czerwony do brązowego. To zaangażowanie społeczeństwa rosłoby przy rozbudowie bazy Opozycji - po zdobyciu powielacza, kopiarki, nadajnika, anteny. Te dobra możnaby zdobywać w misjach. Wykonanie pewnych zadań dawałoby możliwość rozwoju w takich profesjach jak Aktywista, Drukarz, Redaktor, Przywódca.

Natalia Hennig

postów: 16

Myślę, że większe rozbudowywanie grywalizacji dla tak małych dzieci mogłoby zbyt skomplikować grę. Gdybym jednak realizowała ją ze starszymi dziećmi, mogłabym dołożyć pewne profesje (skromny handel już został włączony w rozgrywkę). Dzieci mogłoby dążyć do zostania Malarzem, Pisarzem lub Projektantem. W tym celu wykonywałyby zadania plastyczne/pisarskie/manualne związane z rozwojem mowy oraz słuchu fonemowego. Za zrealizowanie określonej liczby zadań otrzymywałyby tytuł, np. Malarza oaz dodatkowe środki na upiększanie swojego robocika (Malarz otrzymywałby farby/kredki/naklejki itp, Pisarz - makietękomiksu o jego robocie, Projektant - ubrania dla robota). 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.