Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Wyzwanie w klasie – nie taka prosta praca z uczniem zdolnym (non stop)

Moduł 3. Nauczyciel jako mentor

Temat: Moduł 3. Zadanie 3.

Autor Wiadomość
Angelika Strzałkowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 529

Przeczytaj Przypowieść o dwóch drzewach.
Jeśli znasz język angielski, wysłuchaj wystąpienia Jenifer Fox Zachęcanie do wzmacniania naszych dzieci. Jenifer Fox na TEDxTraverseCity, http://www.youtube.com/watch?v=leuzYAId3Kg. Zastanów się, jak twoje postrzeganie uczniów wpływa na ich funkcjonowanie w zespole klasowym, na zajęciach lekcyjnych i osiąganie przez nich sukcesów. Jak wykorzystujesz ich potencjał i czy zgodnie z ich preferencjami? Sporządź mapę myśli przedstawiającą zdolności twoich uczniów. Dokonaj jej analizy. Kto w twoim zespole klasowym ma podobne zdolności? Co pomogło ci je odkryć? Jakie wyzwania są inspirujące dla twoich uczniów?

qqq

Załączony plik:

Zmodyfikowany: Poniedziałek, 1 Czerwiec 2020 11:04:33 - Angelika Strzałkowska

Agnieszka Sztachera

postów: 9

Talenty uczniów najczęściej odkrywa się przy okazji.


Np. podczas przewy czy w swobodnej rozmowie przed lekcją.


Opinie o dzieciach zmieniamy po bliższym poznaniu rodziców czy środowiska, w którym one funkcjonują.


Dużo dowiadujemy się o swoich uczniach w czasie pracy plastycznej czy grupowej. Wtedy odkrywamy ich prawdziwe oblicze.


konsekwencją najczęściej bywa stwierdzenie, że każde dziecko jest w czymś dobre, posiada zdolności w wybranym obszarze kompetencji.


 


Talenty moich uczniów


/ muzyczne (pianino, flet, piszczałka, tamburyn, cymbałki, skrzypce)


/ sportowe (łyżwy, piłka nożna, piłka siatkowa, joga)


/ plastyczne (rysunek)


/ literackie (wiersze, pamiętniki, opowiadania)


/ organizatorskie (obsługa biblioteki, materiały do lekcji)


/ korepetytorskie (pomaganie słabszym, pokaz czynności, tłumaczenie poleceń)

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.