Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Wyzwanie w klasie – nie taka prosta praca z uczniem zdolnym (non stop)

Moduł 3. Nauczyciel jako mentor

Temat: Moduł 3. Zadanie 2.

Autor Wiadomość
Angelika Strzałkowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 529

Obejrzyj filmy i się zastanów.
12-letni Kamil Stoch o... medalu olimpijskim!, http://www.youtube.com/watch?v=277TASChoAg.
Kamil Stoch. Kocham to, co robię, http://www.youtube.com/watch?v=WfS8CkjwayM.
Podczas oglądania filmów sporządź listę czynników silnie wpływających na rozwój zawodnika. Znajdź ich co najmniej 5–6. W jaki sposób planujesz rozwój swoich podopiecznych? Czy wiesz, o czym marzą lub czym się interesują? Porozmawiaj o tym ze swoimi uczniami. Niech przygotują lapbooki, filmiki, prezentacje lub stoiska na szkolnym korytarzu (sali gimnastycznej) pokazujące, czym się interesują.
Powyższe filmy ukazują spojrzenie na rozwój niezwykłego talentu i osobowości Kamila Stocha, wielokrotnego medalisty w skokach narciarskich, w tym laureata dwóch złotych medali wywalczonych w konkursach indywidualnych podczas igrzysk olimpijskich w Soczi w 2014 r.
Agnieszka Sztachera

postów: 9

Czynniki wpływające na rozwój zawodnika:


1. opiekunowie, towarzyszący mu od dzieciństwa (motywują, zachęcają, pokazują)


2. systematyczny trening


3. stawianie czoła własnym lękom, pokonanie strachu


4. motywacja ze strony najbliższych, ich wsparcie


5. rola szkoły / SKS, nauczyciele pasjonaci, dzięki którym talenty stają się zauważalne


6. środki finansowe / sprzęt, zawody, występy (sponsorzy)


7. odporność na stres i przeciwieństwa losu (np. kontuzje)


8. wychodzenie z porażki silniejszym = wzmacniająca rola niepowodzeń


9. postawienie celu / ciągły rozwój, a nie nastawienie jedynie na zwycięstwa


10. stosunek do mediów (unikanie parcia na szkło)

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.