Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Smartfon w rękach ucznia i nauczyciela

Moduł 2. Mam telefon i nie zawaham się go użyć!

Temat: Moduł 2. Zadanie 5.

Autor Wiadomość
Anna Jerzakowska

postów: 649

Czy macie sprawdzone gry lub aktywności, które Wasi uczniowie lubią najbardziej? Podzielcie
się nimi na forum.
Justyna Bober

postów: 138


Ja na swoich lekcjach z matematyki korzystam z gier interaktywnych, które uczniowie wykorzystują na lekcjach, aby doskonalić umiejętności matematyczne, program matlandia, pistacja tv, gramy w rózne gry matematyczne - korzystam z wydawnictwa GWO.  Poza tym na biologii korzystam z mulitbooków, podrecznikow multimedialnych oraz quizlet.com. Bardzo lubią fiszki oraz gry na dopasowanie.



Jakie to sa gry?

Justyna Bober

postów: 138


Ja na swoich lekcjach z matematyki najczęściej korzystam z programów: matlandia, matzoo, pistacja tv.Moi uczniowie najbardziej lubią aplikację kahoot.



Wygląda na to, że uczysz matematyki. Czy korzystasz z gotowych quizów na Kahoocie? Zapraszam na grupę na FB Odwrócona lekcja w praktyce, założona prze twórcę Pistacji i mnie. 

Justyna Bober

postów: 138


Jak na razie korzystałem tylko z kahoot. Oprócz tego korzystam też z apletów do fizyki ze strony https://www.edukator.pl/fizyka,7366.html



To strona szkoły?

Justyna Bober

postów: 138


Jako nauczycielka języka polskiego w szkole szpitalnej często korzystam z aplikacji Kahoot, Quizziz, LearningApps, z filmów na Youtube, z innych testów online dotyczących np.znajomości lektur badż powtorzenia wiadomości z epoki.



Fajnie. Czy wiesz, że jest jakis ciekawy program dla szkół szpitalnych - "ruchoma biblioteka" - http://oddzialbajka.pl/bajkowoz 

Justyna Bober

postów: 138


Na lekcjach języka polskiego w szkole średniej korzystam z aplikacji Kahoot- szczególnie przy powtórzeniach wiadomości. Uczniowie, niezależnie od wieku, uwielbiają tę grę i związane z nią emocje. Można grać indywidualnie lub drużynowo i stosować te metody zamiennie. Zdecydowanie przydają się także Prezi i Emaze do tworzenia atrakcyjnych wizualnie prezentacji. Czasami proszę uczniów o przygotowanie powtórkowych krzyżówek w Crossword Puzzle Maker. Polecam także przeróżne aplikacje do fiszek - pracuję tą metodą nad doskonaleniem słownictwa uczniów i np. kiedy na lekcji pojawia się nowe, trudne słowo lub pojęcie proszę o dodanie go do fiszkowej bazy. Zajmuje to chwilę, jeśli uczniowie pobiorą wcześniej na swoje telefony odpowiednią aplikację. Przydaje się także Padlet, na którym można gromadzić zasoby np. nawiązań literackich czy zamieszczać różne teksty kultury na tablicach zatytułowanych nazwami motywów literackich, problemów itd. Potem uczniowie mogą dokonywać selekcji propozycji poprzez ocenę i komentarze. W ten sposób sami wybierają swoim zdaniem najbardziej adekwatne nawiązania do określonych tematów. Wykorzystuję Padlet także do tzw. rekomendacji - chętni uczniowie co miesiąc zamieszczają na tablicy swoją propozycję wartej przeczytania książki wraz z krótką argumentacją. Pozostali uczestnicy projektu oceniają wypowiedzi gwiazdkami i komentują swoje recenzje. Świetna zabawa - kółko dyskusyjne online happy



Ale świetne pomysły! Podzielisz się swoim padletem?

Justyna Bober

postów: 138


Ja najczęściej stosuję aplikację KAHOOT. Uczniowie tak jak lubią, że praktycznie co lekcję pytają, kiedy będziemy grać. Oprócz tego gramy w kalambury, wisielca czy koło fortuny.



Czy układasz wlasne quizy w kahoot?

Aleksandra Jankowska-Mironiuk

postów: 8

Ja najczęściej stosuję aplikację KAHOOT. Uczniowie tak jak lubią, że praktycznie co lekcję pytają, kiedy będziemy grać. Oprócz tego gramy w kalambury, wisielca czy koło fortuny.

Ewa Dryjka

postów: 5

Na lekcjach języka polskiego w szkole średniej korzystam z aplikacji Kahoot- szczególnie przy powtórzeniach wiadomości. Uczniowie, niezależnie od wieku, uwielbiają tę grę i związane z nią emocje. Można grać indywidualnie lub drużynowo i stosować te metody zamiennie. Zdecydowanie przydają się także Prezi i Emaze do tworzenia atrakcyjnych wizualnie prezentacji. Czasami proszę uczniów o przygotowanie powtórkowych krzyżówek w Crossword Puzzle Maker. Polecam także przeróżne aplikacje do fiszek - pracuję tą metodą nad doskonaleniem słownictwa uczniów i np. kiedy na lekcji pojawia się nowe, trudne słowo lub pojęcie proszę o dodanie go do fiszkowej bazy. Zajmuje to chwilę, jeśli uczniowie pobiorą wcześniej na swoje telefony odpowiednią aplikację. Przydaje się także Padlet, na którym można gromadzić zasoby np. nawiązań literackich czy zamieszczać różne teksty kultury na tablicach zatytułowanych nazwami motywów literackich, problemów itd. Potem uczniowie mogą dokonywać selekcji propozycji poprzez ocenę i komentarze. W ten sposób sami wybierają swoim zdaniem najbardziej adekwatne nawiązania do określonych tematów. Wykorzystuję Padlet także do tzw. rekomendacji - chętni uczniowie co miesiąc zamieszczają na tablicy swoją propozycję wartej przeczytania książki wraz z krótką argumentacją. Pozostali uczestnicy projektu oceniają wypowiedzi gwiazdkami i komentują swoje recenzje. Świetna zabawa - kółko dyskusyjne online happy

Anna Jabłońska

postów: 7

Jako nauczycielka języka polskiego w szkole szpitalnej często korzystam z aplikacji Kahoot, Quizziz, LearningApps, z filmów na Youtube, z innych testów online dotyczących np.znajomości lektur badż powtorzenia wiadomości z epoki.

Marzena Wartalska

postów: 17

Ja na swoich lekcjach z matematyki najczęściej korzystam z programów: matlandia, matzoo, pistacja tv.Moi uczniowie najbardziej lubią aplikację kahoot.

Jolanta Wójcik

postów: 16

Ja na swoich lekcjach z matematyki korzystam z gier interaktywnych, które uczniowie wykorzystują na lekcjach, aby doskonalić umiejętności matematyczne, program matlandia, pistacja tv, gramy w rózne gry matematyczne - korzystam z wydawnictwa GWO.  Poza tym na biologii korzystam z mulitbooków, podrecznikow multimedialnych oraz quizlet.com. Bardzo lubią fiszki oraz gry na dopasowanie.

Tomasz Truszkowski

postów: 7

Jak na razie korzystałem tylko z kahoot. Oprócz tego korzystam też z apletów do fizyki ze strony https://www.edukator.pl/fizyka,7366.html

Justyna Bober

postów: 138


jako nauczyciel biologii  na lekcjach powtórzeniowych korzystam z  aplikacji kahoot



Też lubię Kahoota


 

Justyna Bober

postów: 138


Dotychczas stosowałam: kahoot, quizlet, quizizz, instaling, lecz nadal poszukuję appki, która mnie naprawdę zaskoczy jakąś nowością i innowacyjnością. Na chwilę obecną myślę o tym żeby zacząć testować inne aplikacje wymienione przez Panią w opisie kursu, bo stosowanie nawet najfajniejszej aplikacji zbyt długo, uczniom, którzy, nie ma co ukrywać, są lepsi od nas, jęsli chodzi o nowoczesne technologie, po prostu sie nudzi!



To mam nadzieję, że coś się przyda!

Grazyna Denicka

postów: 6

jako nauczyciel biologii  na lekcjach powtórzeniowych korzystam z  aplikacji kahoot

Anna Niedźwiecka

postów: 8

Dotychczas stosowałam: kahoot, quizlet, quizizz, instaling, lecz nadal poszukuję appki, która mnie naprawdę zaskoczy jakąś nowością i innowacyjnością. Na chwilę obecną myślę o tym żeby zacząć testować inne aplikacje wymienione przez Panią w opisie kursu, bo stosowanie nawet najfajniejszej aplikacji zbyt długo, uczniom, którzy, nie ma co ukrywać, są lepsi od nas, jęsli chodzi o nowoczesne technologie, po prostu sie nudzi!

Justyna Bober

postów: 138


U mnie uczniowie najbardziej lubią aplikację kahoot. Układam własne testy i wykorzystuję je na lekcjach powtórkowych. Najczęściej gra jest na ocenę, tzn. 6 otrzymuje osoba, która uzyskała największą ilość punktów. Wtedy gramy indywidulanie. Jeśli gra nie jest przeze mnie oceniana, wtedy daję możliwość wyboru - uczniowie sami decydują, czy wolą grę w grupach, czy indywidualnie. Czasem też wykorzystujemy tę aplikację na zajęciach dodatkowych. Wtedy wybieramy sobie test z ogólnodostępnych. Gra jest wciągająca i emocjonująca. 



Kahoot jest chyba najbardziej emocjonująca, choć polecam też quizlet live. Tez wiele emocji.

Alicja Michałkiewicz

postów: 17

U mnie uczniowie najbardziej lubią aplikację kahoot. Układam własne testy i wykorzystuję je na lekcjach powtórkowych. Najczęściej gra jest na ocenę, tzn. 6 otrzymuje osoba, która uzyskała największą ilość punktów. Wtedy gramy indywidulanie. Jeśli gra nie jest przeze mnie oceniana, wtedy daję możliwość wyboru - uczniowie sami decydują, czy wolą grę w grupach, czy indywidualnie. Czasem też wykorzystujemy tę aplikację na zajęciach dodatkowych. Wtedy wybieramy sobie test z ogólnodostępnych. Gra jest wciągająca i emocjonująca. 

Justyna Bober

postów: 138


Witam




Na swoich lekcjach wykorzystuję learningApps kahoot. LearningApps jako prace w domu lub dodatkowe zadania, Kahoota na lekcjach powtórzeniowych. 



A w learning apps  i w Kahoocie tworzysz własne zadania, czy wyszukujesz gotowe?


 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.