Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu (II stopień)

Moduł 1. Refleksyjny praktyk, czyli jak uchwycić obraz całości

Temat: Moduł 2. Zadanie 1. Informacje zwrotne.

Autor Wiadomość
Kinga Gąsowska-Szatałowicz

postów: 2

Informacja zwrotna to śniadanie mistrzów. Warto zadbać, by była dobrze skomponowana, by była bogata w składniki, które dają energię i motywację do działania. Każde słowo zawiera w sobie pewien ładunek emocjonalny, niech on będzie pełen empatii, wsparcia i uznania do tego, co nasz uczeń już osiągnął. 

Zmodyfikowany: Piątek, 9 Sierpień 2019 22:17:13 - Kinga Gąsowska-Szatałowicz

Lilla Górnik

postów: 28

Dla mnie informacja numer 2 była kompletna, rzeczowa i ukierunkowywała moje dalsze działanie. Moja refleksja - obszar do samodoskonalenia, nigdy nie jestem wpełni zadowalona po analizie udzielonych informacji zwrotnych. Ciągle nad tym pracuję. Niestety!

Hanna Rolof

postów: 4

moduł 2 zadanie 2: Celem podstawowym informacji zwrotnych jest wspacie ucznia, nie ocenianie. Informacje które generujemy w kierunku naszych uczniów zdecydowanie mają być takie, aby mogły być przyjęte przez adresata, tzn. przekazane w bezpiecznym klimacie bez oceniania, powinny zawierać wskazówki, co uczeń może jeszce zrobić, jakie podjąć działania, aby osiągnąć zamierzony efekt. Klimat, jaki wówczas stworzymy MUSI być bezpieczny.

Hanna Rolof

postów: 4

Uważam, że ocenianie jest tylko informacją, gdzie jesteśmy, w którym momencie się znajdujemy, co już oceniany wie, a czego  ( konkretnie)  jeszcze się nie dowiedział. Wierzę, że jeśli my n-lebędziemy o tym pamiętać i sprawimy, że nasz uczeń będzie tak myślał- to stworzymy pewną sytuację dobrostanu, w której uczeń będzie czuł się bezpiecznie i o to przecież chodzi. Przyszło mi jeszcze do głowy, jak ważne są informacje i sposób, w jaki je przekazujemy...nie jako strażnik, ale mistrz, który wie, ze zrobił wszystko tak, że jego uczeń da sobie radę tam, dokąd zmierza...

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.