Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu (I STOPIEŃ) - DRUGA EDYCJA

MODUŁ 4.

Temat: Moduł 4. Zadanie 2.

Autor Wiadomość
Iwona Majewska

postów: 59


  1. Uczenie się poprzez działanie

  2. nauka w dobrze wyposażonych klasopracowniach

  3. grupy klasowe max. 16 osobowe

  4. brak dzwonków lekcyjnych i przerw na korytarzach- długość zajęć dostosowana do uczniów- po wykonaniu zadania mogą odpocząć, zająć się swoimi zainteresowaniami.

  5. czynne stołówki, gdzie dzieci do śniadania będą mogły dostać ciepłą herbatę, zjeść zdrowy posiłek.

Magdalena Kras

postów: 3

Lista postulatów w celu ochrony BIOSu w szkole:


- ograniczenie godzin zajęć odbywających się ciągiem ( u nas w szkole nawet 9 godzin)


- promowanie zajęć w plenerze


- zlikwidowanie zakazu wyjść do toalety  w trakcie zajęć 


- wprowadzenie sekcji aktywności fizycznej - do wyboru zajęcia zgodne z upobobaniami względem form aktywności - a nie spędzanie klas na salę gimnastyczną co ma przypominać zdrowe zachowania


- przestrzeganie reguł zdrowego żywienia w stołówkach szkolnych i sklepikach {#emotions_dlg.smile}


 

Gabriela Wojciechowska

postów: 13

- stworzenie warunków przyjaznych uczeniu się czyli: motywacja do uczenia się, zabezpieczenie potrzeb fizjologicznych, upewnianie uczniów o ich talentach i mozliwościach, dostosowanie metod pracy, środków do stylów uczenia się uczniów.

Joanna Własów

postów: 1

Moim postulatem jest


CISZA, CISZA I JESZCZE RAZ CISZA!


 


Wiem, że trochę to niwykonalne, zwłaszcza w szkole podstawowej, ale może warto byłoby zainwestować w panele dźwiękoszczelne? Wiem, jak hałas szkolny działa na mnie, kiedy prowadzę lekcję. Myślę, że tak samo jest z uczniami.


Drugi postulat to ruch, przede wszystkim na świeżym powietrzu. Zamierzam wprowadzić gimnastykę śrólekcyjną.


Pozdrawiam!

Iwona Zając

postów: 35

Poczucie bezpieczeństwa (w tym sprawiedliwości i zrozumienia)


czystość (organizacja, ład, strefa ciszy, świeże powietrze)


możliwość ruchu (zabawy ruchowe np. podczas przerw na szkolnym boisku, sali gim.)


zróżnicowanie metod nauczania


dostosowanie zadań do ucznia tak, by każdy mógł odnieść sukces

Marzena Mrzygłód

postów: 10

1. Poczucie bezpieczeństwa.


2. Miej liczne klasy.


3. Odpowiednie wyposarzenie sali, wertikale, okna z możliwością rozszczelinowania.


4. Indywidualizacja procesu nauczania.


5. Kształcenie współdziałania w grupie.

Hanna Pietras

postów: 47

Witam


Spokój i cisza w szkole.


Czystość i porządek oraz ład organizacyjny.


Poczucie bezpieczeństwa.


Poczucie zrozumienia i sprawstwa w działaniu.


Właściwe ocenianie, odbierane jako sprawiedliwe.


Uzyskiwanie dobrych, odpowiednich do wiedzy, zaangażowania i możliwości ocen.


Świadomość, że mogę zwrócić się o wsparcie i pomoc oraz je uzyskać.

Grzegorz Grabski

postów: 72

Dzień dobry


Skoro BIOS to ekologia, to postulaty te powinny, moim zdaniem, dotyczyć właśnie ekologiii w życiu i funkcjonowaniu szkoły. \a bardziej szczegółowo - ekologii w życiu i funkcjonowaniu społeczności szkolenj. Na tęże społeczność składają się uczniowie, nauczyciele, rodzice, pracownicy szkoły oraz goście odwiedzajacy placówkę. Dla nich powinno stworzyć się warunki jak najmilszego i najlepszego pobytu w szkole. Mało (w miarę nakładowe) jest dobór kolorów i światła (oświetlenia) w szkole. Ważny dla mnie jest też element jonizacji powietrza (mowa o tym w materiale) - zadbałbym o to w szkole.


Najistotniejszy element to RUCH. Podstawa piramidy żywieniowej 2016 roku, zaniedbywany od samego początku kontaktu dziecka z tzw. oświatą (od przedzszkola po studia....). Mówi się o chorobach cywilizacyjnych, o zagrożeniu niepełnosprawnościami, odwołuje do "zdrowego stylu życia" i prawidłowego odżywiania - tylko co i jak wdraża się w szkole? Dziecko siedzi w ławce, najlepiej w bezruchu (które jest jak najbardziej stanem nienaturalnym dla człowieka) i musi być grzeczne czyli nie wiercić się, nie ruszać, nie przeszkadzać. Taki kanon zachowania od wielu pokoleń funkcjonuje w naszym (i nie tylko w naszym) społeczeństwie. A akcje "WF z klasą", "mniej zwolnień z wf" czy inne podobne tylko maskują sytuację. Dzieci powinny ćwiczyć (ruszać się) nieomal na każdej lekcji. Choć przez chwilę, małą aktywność ruchową można - jako gimnastykę śródlekcyjną - zastosować. Tak było kiedyś i dawało to rezultaty. Teraz sport jest dla ludzi dorosłych, dojrzałych. Młodzież boi się spocić, nie ma warunków na makijaż, przebranie, zmianę stroju (w i nosić w torbie na zmianę to trudno i ciężko....). Skutki takich zachowań mamy codziennie - niestety niewiele się z tym robi.


Ponadto - mniej migoczących monitorów, komputerów i innych źródeł promieniowania - więcej ciszy, aktywności fizycznej oraz czytania. Wiem, że to niepopularne a nawet nudne....ale tak uważam.


Miłego dnia

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.