Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu (I STOPIEŃ) - DRUGA EDYCJA

MODUŁ 4.

Temat: Moduł 4. Zadanie 2.

Autor Wiadomość
Agata Marszał
Kursy internetowe z Operonem

postów: 358

Lista 5 najważniejszych postulatów ochrony BIOS-u w szkole.
Justyna Nowicka

postów: 8

Zajęcia codziennie zaczynamy wspólnym śniadaniem,zabawą,grą 


Przerwy śródlekcyjne


Ćwiczenia oddechowe


Uczniowie odpowiadają na zadawane pytania w sposób jaki im pasuje/indywidualnie, pisemnie, na konsultacjach/


Zajęcia ruchowe codziennie, chociaz 15-20 min.

DOROTA SIWIK

postów: 10

- Mniej liczne klasy,
- dostęp do wody dla każdego ucznia,
- więcej zajeć lekcyjnych w tzw.. terenie,
- czas zajeć dostosowany do grup uczniów (czyli de facto brak zdwonków w szkole i sztywnych ram czasowych zajeć lekcjyjnych)

Ewa Abramowicz

postów: 8

1. Jasne, przestronne sale lekcyjne , w których jest jeszcze miejsce na kącik z roślinami.


2. Klasy maksymalnie 15 - osobowe.


3. Nauczyciel wspomagający ( w klasach początkowych).


4. Zapewnienie uczniom napojów i owoców.


5. Lekcje w muzeum, teatrze itp.

Marzena Łyp

postów: 5

Moje 5 postulatów ochrony BIOS-u w szkole (podobnie jak u przedmówców):


1. mniej liczne klasy


2. ograniczenie hałasu w szkole


3. poprawa komunikacji w relacjach uczeń - nauczyciel - rodzic


4. dostosować czas potrzebny na "realizację podstawy programowej" do konieczności komfortowego przyswajania przez uczniów wiedzy;


5. właściwe planowanie zajęć lekcyjnych, tak aby uczniowie mieli czas na odpoczynek i relaks podczas pobytu w szkole.

Zmodyfikowany: Poniedziałek, 8 Sierpień 2016 11:35:53 - Marzena Łyp

Katarzyna Machnik

postów: 29

Moje propozycje:


- ograniczenie poziomu hałasu podczas przerw i podczas lekcji


- wprowadzenie elementów ruchu wprzestrzeni (nie tylko jako gimnastyka śródlekcyjna, ale np. przejście w jedno miejsce klasy, wyjście na korytarz)


- wprowadzenie ćwiczeń oddechowych i relaksacyjnych i/lub ćwiczeń gałki ocznej przed sprawdzianami


- ćwiczenia tzw. "małej motoryki" - zabawy dłoni i palców przy muzyce ("taniec") 


- mniej liczne klasy (mniejszy hałas, większa indywidualizacja, mozliwość pomocy oraz obserwacja zachowań

Anna Potocka

postów: 4

Tak mi sie nasunęło: zakazy wychodzenie do toalety na lekcjach?? Toż to niepoważne jest chociaż rozumiem przyczynę takich zakazów.


A moje propozycje to:


1. gimnastyka śródlekcyjna


2. max 10 osobowe klasy


3. możliwość bezpiecznego ruchu podczas przerw


5. zainstalowanie na korytarzach miernikóe hałasu

Lidia Liszkowska

postów: 20

Proponuję, aby w szkole było:


cicho,


przytulnie (klasy pomalowane farbą olejną - koszmar) i kolorowo,


mniej uczniów w klasie,


bezpiecznie,


indywidulanie, aby każdy uczeń znalazł coś, w czym czuje się dobry i lubi to robić.

Małgorzata Boćko

postów: 19

1. Brak ocen (zastąpić informacją zwrotną) - eliminacja porównań z innymi.


2. Świadomość, że każdy ma prawo do popełnienia błędu oraz możliwości jego poprawy.


3. Możliwość częstej zmiany aktywności.


4. Nauka poza szkołą.


5. Ruch.


6. Nauczyciel - partnerem, nie jedynie osobą rozliczającą.

Martyna Felczak

postów: 9

Według mnie 5 najważniejszych postulatów ochrony BIOS-u w szkole to:



  1. Zabawy śródlekcyjne.

  2. Przerwy na świeżym powietrzu.

  3. Pełnowartościowe jedzenie.

  4. Wielozmysłowe przyswajanie wiedzy.

  5. Trochę nudy (chwila dla siebie).

Grażyna Nowosielska

postów: 29

I co tu jeszcze dodać?! Uwagi z pracy z dorosłymi. Kiedy prowadziłyśmy z koleżanką długie -  5- dniowe szkolenia, to pamiętam, że proste wietrzenie sal podczas przerwy na obiad (a była to zima) było bardzo dobrze odbierane przez nauczycieli, także wyjście przez nich podczas przerwy poza budynek, przejście się. Uważnie obserwować uczestników szkoleń - reagować na zachowania - czasami wprowadzić element żartu - śmiech dotlenia.

Barbara Gmur

postów: 24

Wszystkie istotne elementy wymieniły już osoby, które zamieściły swoje wypowiedzi. Jednak dla mnie  istotne jest prawo, prawo, prawo. Wszyscy wiemy jak powinno być, to dlaczego nie jest? Czy dbałość o ten obszar funkcjonowania uczniów jest niemożliwy organizacyjnie, finansowo, mentalnie? Co musi się zdarzyć by zostały uruchomione formalne działanie, czy z perspektywy jednej szkoły można coś zmienić? Dużo pytań i rzeczywistość. Dobrze, że temat wzbudza coraz większe zainteresowaniea

Anna Olszewska

postów: 10

Moje postulaty, moim zdaniem całkiem możliwe do realizacji:


1. Klasy maksymalnie 10 osobowe


2. Nieograniczony dostęp wszystkich uczniów do picia, owoców i warzyw, zdrowych kanapek.


3. Bardzo dużo zajęć poza budynkiem szkolnym, biblioteki, teatry, kina, wystawy, zakłady pracy, sklepy z różnych branż, ciekawe miejsca w okolicy szkoły, obiekty sportowe, przyrodnicze i inne.


4. Przerwy między lekcjami z możliwością wychodzenia na świeże powietrze, bądź salę gimnastyczną  


5. Brak ocen w szkole do 10 roku życia ucznia

Alicja Bagińska

postów: 11

1. Przyjazny nauczyciel


2. Wietrzone klasy


3. Ćwiczenia śródlekcyjne


4. Uczniowie z nadpobudliwością nie muszą siedzieć w ławce (mam takich uczniów, którzy potrzbują przejść się poklasie w trakcie zjęć)


5. W razie potrzeby możliwość skorzystania z wyjścia do toalety


6. Dostęp do wody pitnej


7. Na długich przerwach możliwość korzystania z sali gimnastycznej czy siłowni


 

Ilona Dranka

postów: 10

1. Odpowiednie odżywianie


2. Miła atmosfera (relacje nauczyzciele - uczniowie)


3. Wiele możliwości uczenia się "poza ławką" czyli wycieczki, zwiedzanie czegoś, projekty jakiekolwiek, wydarzenia kulturalne i naukowe  w szkole, zapraszanie gości


4. Ćwiczenia śródlekcyjne


5. Mniejsze zespoły klasowe

Ewelina Klosak-Papież

postów: 31

Aby się nie powtarzać i uzupełnić nieco bogatą już listę propozycji dodam od siebie:


 


1. Dbanie o racjonalne odżywianie (uczestnictwo w konkursach długoterminowych dotyczących zdrowej żywności; egzekwowanie na bieżąco zdrowych "drugich śniadań", zwłaszcza w klasach młodszych).


2. Stwarzanie atmosfery akceptacji, zrozumienia, możliwości popełnienia błędu.


3. Dążenie do samoświadomości procesu uczenia się przez ucznia.


4. Uwzględnianie poziomu poszczególnych inteligencji uczniów i dostosowywanie do nich (w miarę możliwości) ćwiczeń i testów.


5. Inicjatywy i konkursy wymagające większego zaangażowania uczniów. 


6. Więcej zajęć na świeżym powietrzu (nie ograniczanie się jedynie do wycieczek, podchodów, czy okazjonalnych eksperymentów). Warto wyjść nawet na chwilę w czasie zajęć tylko po to aby coś obserwować. 


 

Małgorzata Tatko

postów: 11

Lista pięciu to trochę mało....


- dłuzsze przerwy, aby dzieci spokojnie mogły wyjść na boisko czy plac zabaw rozruszać się, dotlenić


- wyznaczenie miejsc na korytarzach do skakania, grania-może jakiś kosz zawieszony na stałe?


- dostęp do wody pitnej, owoców, warzyw


- miejsce do wypoczynku, relaksacji


- zakaz korzystania z tabletów, telefonów komórkowych, mp3 itp

Marzena Tejchman

postów: 9

1. Jasne określone i  bezwzglednie przestrzegane przez wszystkich(uczniów, nauczycieli, rodziców) zasady i reguły


2.Konsekwencja na każdym kroku


3.Bogato wyposażona szkoła w pomoce dydaktyczne 


4. Obowiązek  codziennego uczestnictwa w dowolnej aktywności fizycznej


5. Sponsorowane wycieczki do ciekawych miejsc


6. Warsztaty dla uczniów mających problemy(  w nauce, domu, w kontaktach z rówieśnikami , z samym sobą)


7. Przechowalnia telefonów komórkowych!

Marta Stępniewska

postów: 10

Woda, woda, woda - dostęp do picia! Uczeń nie musi pytać, czy może się napić. Jeśli tego potrzebuje - po prostu pije.


Uczeń może wyjść do łazienki w razie potrzeby


ZAWSZE wietrzyć salę - po każdej klasie. Zimno, nie zimno...trzeba!


Sprawiedliwe ocenianie i indywidualizacja ucznia


Krytyka konstruktywna -> ale! dopasowana do ucznia (np. negatywne komentarze można dać na przerwie, oczywiście w sposób taki, aby dziecko się nie załamało jak coś źle zrobiło)


 

Marzanna Miąsko

postów: 15


  • uczeń może wyjść do toalety, kiedy tego potrzebuje

  • warunki umożliwiające przyjęcie pozycji leżącej dla odpoczynku

  • ogólnodostępna bezpłatna woda pitna,

  • bezpłatna przekąska

  • na korytarzu dostępny w czasie przerwy np. stacjonarny rower,…


 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.