Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: Moduł 1. Zadanie 2

Autor Wiadomość
Beata Folga-Grzybowska

postów: 15

Największe trudności jakie muszę pokonać to przekonanie siebie, że wykorzystanie metod aktywizujących przyniosą zamierzony cel. Tworząc kiedyś zajęcia dotyczące kolejności wykonywania działań wykorzystałam dramę  - wyścig samochodowy, którym poruszały się poszczególne działania, niestety duża część uczniów bardziej skupłia się na samym wyścigu niż na zamierzonym przekazie. Od tamtej pory zawsze towarzyszy mi obawa, iż wybrany sposób nie będzie do końca trafiony i byc może liczenie przyslowiowych "słupków" będzie miało lepszy efekt.

Rafał Cybulski

postów: 5

Dla mnie największą trudnością we wdrażaniu metod aktywizujących jest zbyt szybkie tempo codziennej pracy.


Często mam w głowie pewien pomysł, a przed lekcją okazuje się, że brakuje czasu na jego przygotowanie.


Czasami obawiam się też, czy odmienna metoda przełoży się na wyniki uczniów tak, jak tradycyjne, stosowane na co dzień. 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.