Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 2.

Autor Wiadomość
Aneta Żmuda

postów: 12

Czas, czas i jeszcze raz czas to największy problem

Anna Wilczura

postów: 12

Trudnością jest nakład pracy i czasu do przygotowania pomocy, ale warto wykorzystać smartfony. Pozwolą zaoszczędzić jedno i drugie.

Teresa Pionk

postów: 3

Największa trudność to czas, który muszę poświęcić na przygotowanie. Problemem jest też fakt, że nie zawsze mogę wprowadzić takie metody kiedy bym chciała, ze względu na brak czasu. 

Milena Leszczyńska

postów: 2


Bardzo dużym ograniczeniem jest czas. Zarówno w szkole jak i podczas przygotowań. W gimnazjum lub w 7 klasie nie zawsze spotykam się z zainteresowanie całej klasy. Są stali malkontenci, których nic nie interesuje. Psują oni atmosferę pracy, dezorganizują pracę. Stawiają dodatkowe wyzwania aby ich zainteresować. W szkole podstawowej czasem wystarczy czarodziejskie "Dzisiaj zagramy..." i już jest zabawa połączona z nauką.



Zgadzam się z powyższą wypowiedzią. Ja niestety już miałam styczność z takimi marudami w klasie 4. W moim przypadku, uczniowie słysząc słowo "gra" byli przekonani że zajęcia odbędą się na komputerach, a gdy na ławkach pojawiły się planszówki, domino itd ich twarze wykrzywił grymas. Opracowanie atrakcyjnej formy gry, bogatej w pomoce wymaga czasu oraz nakładów finansowych. W obecnych czasach cieżko zaciekawić wszystkich uczniów...choć nie jest to niemożliwe. 

Milena Leszczyńska

postów: 2


Bardzo dużym ograniczeniem jest czas. Zarówno w szkole jak i podczas przygotowań. W gimnazjum lub w 7 klasie nie zawsze spotykam się z zainteresowanie całej klasy. Są stali malkontenci, których nic nie interesuje. Psują oni atmosferę pracy, dezorganizują pracę. Stawiają dodatkowe wyzwania aby ich zainteresować. W szkole podstawowej czasem wystarczy czarodziejskie "Dzisiaj zagramy..." i już jest zabawa połączona z nauką.



Zgadzam się z powyższą wypowiedzią. Ja niestety już miałam styczność z takimi marudami w klasie 4. W moim przypadku, uczniowie słysząc słowo "gra" byli przekonani że zajęcia odbędą się na komputerach, a gdy na ławkach pojawiły się planszówki, domino itd ich twarze wykrzywił grymas. Opracowanie atrakcyjnej formy gry, bogatej w pomoce wymaga czasu oraz nakładów finansowych. W obecnych czasach cieżko zaciekawić wszystkich uczniów...choć nie jest to niemożliwe. 

Agnieszka Petrykowska

postów: 7

Nie bedę oryginalna, jęsli powiem brak czasu. szkoda,że jest tak mało godzin matematyki, staram się mimo wszystko stosować metody aktywizujące. Pociesające jest dla mnie, że im więcej ich stosuję, tym szybciej je przygotowuję, staram się również tworzyć swoją  bazę gier, układanek, łamigł,owek itd.

Izabela Mierzyńska-Zaczyńska

postów: 3

Zgadzam sie,że na lekcjach brakuje czasu. Materiału jest sporo,a niewiele czasu,aby go utrwalić,dokładnie przećwiczyć. Lekcje metodami aktywizujacymi absorbują dużo czasu na zajeciach. Dużo zależy od uczniów jakich mamy w klasie,od ich nastawienia,samodyscypliny i motywacji do nauki. Te metody które sprawdzają się w jednej grupie,w innej mogą być calkowita porażka. Należy dobrze poznać klase,aby skutecznie zaplanowac swoje działania i osiągnąć zamierzone cele.

Izabela Mierzyńska-Zaczyńska

postów: 3

Zgadzam sie,że na lekcjach brakuje czasu. Materiału jest sporo,a niewiele czasu,aby go utrwalić,dokładnie przećwiczyć. Lekcje metodami aktywizujacymi absorbują dużo czasu na zajeciach. Dużo zależy od uczniów jakich mamy w klasie,od ich nastawienia,samodyscypliny i motywacji do nauki. Te metody które sprawdzają się w jednej grupie,w innej mogą być calkowita porażka. Należy dobrze poznać klase,aby skutecznie zaplanowac swoje działania i osiągnąć zamierzone cele.

Jolanta Kałaska

postów: 9

Jak zwykle za mało czasu na realizację podstawy programowej. Gubimy gdzieś najsłabszych uczniów.

Danuta Chrząstek

postów: 13

Brak czasu.

Alicja Badura

postów: 12

Bardzo dużym ograniczeniem jest czas. Zarówno w szkole jak i podczas przygotowań. W gimnazjum lub w 7 klasie nie zawsze spotykam się z zainteresowanie całej klasy. Są stali malkontenci, których nic nie interesuje. Psują oni atmosferę pracy, dezorganizują pracę. Stawiają dodatkowe wyzwania aby ich zainteresować. W szkole podstawowej czasem wystarczy czarodziejskie "Dzisiaj zagramy..." i już jest zabawa połączona z nauką.

AGATA FALGER

postów: 4

Największym problemem jest brak czasu na częste stosowanie takich metod. Program obejmuje wiele zagadnień i trzeba być mocno zdyscyplinowanym, aby zdążyć z jego realizacją. Ale nie można się poddawać i próbować na ile to możliwe uatrakcyjnić lekcje matematyki.

Sylwia Ciesielska

postów: 5

Największym ograniczeniem jest czas. Często też, niestety, demotywuje podejście uczniów do tych metod.

Małgorzata Stawiak

postów: 3

Najbardziej czasochłonne jest przygotowanie pomocy. Także mało czasu na lekcji powoduje, że nie zawsze możemy takie zabawy wykorzystać. Duże zróznicowanie umiejętności uczniów również może być przeszkodą lub sprawiać trudności. Najczęściej wykorzysuję te metody na zajęciach wyrównawczych, gdzie grupa jest mniej liczna i mniej więcej na tym samym poziomie.

Marzena Wartalska

postów: 17

Zbyt mało czasu na lekcji, niezinteresowanie wszyskich uczniów.

Angela Łakomy

postów: 8

Przygotowania do lekcji są czasochłonne. Trzeba dobrać odpowiednie zadania, zaplanować po kolei co i jak, dopasować czas.

Barbara Samiczak

postów: 9

Najwięcej kłopotu sprawia przygotowanie odpowiednich pomocy. Jest to pracochłonne, wymaga czesto wlasnych srodkow finansowych,a ponadto realizacja na lekcji z klasa 27osobowa wymaga od nauczyciela dodatlowego zaplanowania i organizacji.  

Barbara Samiczak

postów: 9

Najwięcej kłopotu sprawia przygotowanie odpowiednich pomocy. Jest to pracochłonne, wymaga czesto wlasnych srodkow finansowych,a ponadto realizacja na lekcji z klasa 27osobowa wymaga od nauczyciela dodatlowego zaplanowania i organizacji.  

Barbara Samiczak

postów: 9

Najwięcej kłopotu sprawia przygotowanie odpowiednich pomocy. Jest to pracochłonne, wymaga czesto wlasnych srodkow finansowych,a ponadto realizacja na lekcji z klasa 27osobowa wymaga od nauczyciela dodatlowego zaplanowania i organizacji.  

Barbara Samiczak

postów: 9

Najwięcej kłopotu sprawia przygotowanie odpowiednich pomocy. Jest to pracochłonne, wymaga czesto wlasnych srodkow finansowych,a ponadto realizacja na lekcji z klasa 27osobowa wymaga od nauczyciela dodatlowego zaplanowania i organizacji.  

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.