Jak oceniacie wasze udzielanie i odbieranie informacji zwrotnej w poniższych aspektach? Oceńcie je, przy czym 1 oznacza „mam z tym duże problemy”, 10 „świetnie mi to wychodzi”. Bądź szczery ze sobą.
- dzieci w domu
- partner
- inni nauczyciele
- dyrekcja
- znajomi
- uczniowie
- rodzice uczniów
Co zauważacie? Zapiszcie swoje refleksje.
Odpowiedzcie teraz na poniższe pytania:
Co łatwiej Wam przychodzi? Udzielanie czy przyjmowanie informacji? A może różnie z tym bywa? Od czego to zależy?
Na ile pozwalasz uczniom, by udzielali ci informacji zwrotnej?
Nad którymi aspektami chciałbyś(-abyś) bardziej popracować?
W jakich sytuacjach związanych z informacją zwrotną czujesz się komfortowo? Co się za tym kryje?
Jak możesz przenieść te pozytywne doświadczenia na obszar, który sprawia Ci kłopoty?
Jaki mógłby być twój pierwszy krok?