Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Jak oswoić konflikty w klasie - praktyczny poradnik dla nauczyciela

Moduł 2. Nieunikniony konflikt. Co trzeba wiedzieć na temat teorii?

Temat: Moduł 2. Zadanie 3.

Autor Wiadomość
Anna Jerzakowska

postów: 648

Dopisz własne kryteria, które są sygnałem do ingerowania w konflikt klasowy. Dokończ
zdanie: „Zaczynam reagować na konflikt, gdy…”. Ten element może być umieszczony w kontraktach
zawartych z grupą/klasą. Swoimi pomysłami podziel się na forum kursu w wątku
Moduł 2. Zadanie 3.
Anna Chrapek

postów: 9


Reaguję, gdy jestem swiadkiem konfliktu dotyczacego rodziców młodzieży. To sa bardzo trudne sytuacje, jednoczesnie też daja obraz tego co dzieje sie w domu. Uczniowie często przenoszą , nawet cytują swoich rodziców. 



Dodałabym własnie ten sam powód.


Staram się reagowac dosyć szybko, miedzy innymi z powodu nieprzewidywalności konflitków. Czasem błahy powód konczy się aferą z udziałem rodziców. Innym razem konflikt nacechowany agresją jest szybko rozwiązywany/wygaszany przez samych uczniów. Ja martwię się o ich relacje, a oni w tym czasie umawiają sie na "rowery". Brak możliwości bezbłędnego rozpoznania, jak powazny jest konflikt w danej sytuacji, każe dmuchać na zimne.

Barbara Kołcz

postów: 17

Zaczynam reagować na konflikt, gdy zobaczę, usłyszę, dowiem się z innego źródła o tym co dzieje się między uczniami mojej klasy

Iwona Rożej

postów: 4

Zaczynam reagować na konflikt, gdy pojawia sie każdy rodzaj zachowań agresywnych, nawet tych najmniejszych, czyli drobnej wymiany zdań, "krzywego spojrzenia", na drugą osobą, bo zazwyczaj od tego sie zaczyna, po agresje fizyczna, jesli taka ma miejsce.

Karolina Krzemińska

postów: 20

Zaczynam reagować, gdy zauważam, że uczniowie toczą jedynie walkę na słowa. Jestem wychowawcą klasy 4  i takie sytuacje zdarzają się praktycznie codziennie. Reaguję także, gdy konflikt między uczniami negatywnie wpływa na pozostałych uczniów klasy.

Magdalena Janowska

postów: 12

Kryteria, które są sygnałem do ingerowania w konflikt klasowy:


- agresja fizyczna,


- agresja słowna,


- podniesiony ton, krzyk.


Zaczynam reagować na konflikt, gdy:


- uczniowie nie przestrzegają regulaminu wczesniej ustalonego,


- grupa wywiera wpływ na jednostkę,


- uczniowie nie wyjaśniają problemu, a roztrząsają stare (zakończone już sprawy),


- w konfikt zaczynają wtracać sie osoby, których to nie dotyczy.


 

Maryla Włodkowska

postów: 4


Zaczynam reagować na konflikt, gdy pojawiają się wypowiedzi w formie oskarżeń, zarzutów i " wywlekania" rozmaitych sytuacji. Zaczynam reagować , gdy ton głosu staje się agresywny, gdy jedna ze stron traci bezpieczeństwo, zostaje "sama" w konfrontacji. 



 

Maryla Włodkowska

postów: 4


Zaczynam reagować na konflikt, gdy pojawiają się wypowiedzi w formie oskarżeń, zarzutów i " wywlekania" rozmaitych sytuacji. Zaczynam reagować , gdy ton głosu staje się agresywny, gdy jedna ze stron traci bezpieczeństwo, zostaje "sama" w konfrontacji. 



 

Maryla Włodkowska

postów: 4

Zaczynam reagować na konflikt, gdy pojawiają się wypowiedzi w formie oskarżeń, zarzutów i " wywlekania" rozmaitych sytuacji. Zaczynam reagowac , gdy ton głosu staje się agresywny, gdy jedna ze stron traci bezpieczeństwo, zostaje "sama" w konfrontacji. 

Monika Świerczyńska

postów: 7

Reaguję, gdy uczniowie informują mnie o przykrych sytacjach, głównie wyzwiska i wyśmiewanie oraz w każdej bieżącej agresywnej sytuacji.

Małgorzata Urbanek

postów: 2

Reaguję w sytuacjach opisanych w kursie. W przypadku narusznia nietykalności i godności drugiej osoby, czy narzucania innym własnej woli, cwaniactwa, szantażu.

Monika Dąbkowska

postów: 6

Zaczynam reagować, gdy uczniowie dążą do zmarnowania czasu przeznaczonego na treści lekcji. W czasie przerw, gdy stwarzają zagrożenie i przeszkadzają innym w odpoczynku.

Zmodyfikowany: Środa, 5 Grudzień 2018 19:13:17 - Monika Dąbkowska

Jadwiga Dobrosz

postów: 6

Zaczynam reagować, gdy zauważam, że uczniowie nie dążą do porozumienia, a jedynie walczą na słowa. Reaguję również, gdy konflikt między uczniami negatywnie wpływa na pozostałych uczniów klasy, dochodzi do przemocy fizycznaj lub słownej.

Krystyna Kołodziejczak

postów: 33

Reaguję w sytuacjach wynienionych w kursie.  Dodatkowo, o czym już pisały przedmówczynie, gdy dzieci zaczynają "dotykać" swoich rodziców, Swego czasu wśród uczniów szerzył się trend obrażania nawzajem swoich rodziców np. "Twoja stara jest gruba", "A Twoja matka ma na imię Grażyna" itp. Są to trudne reakcje, bo obrażanie rodziców czy rodzeństwa zawsze rodzi niezwykle silną złość i agresję. 

Anna Nowak

postów: 39

Zaczynam reagować na konflikt gdy w grę wchodzi przemoc fizyczna, słowna i tworzy się zamknięty krąg, z którego uczniowie nie mogą się wydostać bo agresja rodzi agresję.

Jolanta Politowska

postów: 1

Reaguję, gdy jestem swiadkiem konfliktu dotyczacego rodziców młodzieży. To sa bardzo trudne sytuacje, jednoczesnie też daja obraz tego co dzieje sie w domu. Uczniowie często przenoszą , nawet cytują swoich rodziców. 

Iwona Małgorzata Krasuska

postów: 31

We wszystkich sytuacjach opisanych przez autorkę. Dodatkowo, gdy pojawią się konflikty wyniesione z domu bazujace na zaburzonych relacjach międzysąsiedzkich i przenoszonych na dzieci. Wtedy jest najtrudniej. Moje słowa i działania stoj w opozycjji do tego, co móeią  i robią rodzice.  Reaguję w sytuacjach, które przekraczają granicę dobrego smaku i taktownego zachowania wobec drugiej osoby. 

Joanna Wąs

postów: 45

Poza wymienionymi w kursie sytuacjami, zaczynam reagować na konflikt, gdy zaczyna on pochłaniać coraz większą liczbę uczniów, często zupełnie przypadkowych, lub gdy konflikt między dziećmi jest konsekwencją konfliktu między ich rodzicami/rodzinami (tzn. gdy dorośli przenoszą swoje spory na dzieci - niestety często tak się dzieje).

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.