Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Jak oswoić konflikty w klasie - praktyczny poradnik dla nauczyciela

Moduł 1. W atmosferze konstruktywnych działań

Temat: Moduł 1. zadanie 4.

Autor Wiadomość
Anna Jerzakowska

postów: 648

Po zastanowieniu się nad skutkami sytuacji konfliktowych oraz tym, co nam dają, przyłącz
się do rozmowy na ten temat na forum internetowym kursu. Jakie przykłady przyszły ci na
myśl? Spójrz na skojarzenia wypisane na początku modułu. Czy pojawiły się tam pozytywne
aspekty odnoszące się do zagadnienia, jakim jest konflikt? Jeśli nie, dopisz tam coś będącego
przeciwwagą do jedynie negatywnych skojarzeń.
Elżbieta Bielińska

postów: 13

Z mojego doświadczenia konflikt w szkole jest jak najszybciej pacyfikowany i jest traktowany jako coś złego. W efekcie przenosi się do "podziemia" i żyje dalej własnym życiem o czym przekonujemy sie obserwując co jakiś czas dziwne "wybuchy" wśród uczniów. Nie jest łatwo zmienić nastawienie nauczycieli do konfliktu. A samemu wiele sie nie zdziała.

Zmodyfikowany: Wtorek, 22 Październik 2019 10:52:29 - Elżbieta Bielińska

Marzena Dyś

postów: 5

Konfilt bez argumentów czyli podsta wystapienia nie doprowadzi do niczego dobrego, jednak widzę pozytywne strony, wiadomo nad czym trzeba popracować, jakie sa potrzeby i ustalić wspólny cel. 

Anna Chrapek

postów: 9

Skutki konflitku zależą, moim zdaniem, od wielu czynników - jakie są przyczyny, kto bierze udział, na co jesteśmy gotowi, by go rozwiązac, itp. Obserwując moich uczniów i moje własne dzieci dostrzegam, że ważnym skutkiem konfliktów jest poznanie drugiej osoby - tego, co często kryje przed światem. Z konflitków wychodzimy bogatsi o umiejetności kontrolowania się i precyzyjnego wyrażania tego, co nam leży na sercu. Po rozwiązaniu konfliktu często budzi sie wola naprawienia stosunków z adwersarzami.

Barbara Kołcz

postów: 17

Nie lubię konfliktów w mojej klasie, ale są i oznaczają, że dzieci potrzebują pomocy, chcą być zauważone lub mają jakiś problem. Bardzo trudno jest tak kierować rozmową, aby znaleźć źródło, przyczynę sporu, ale na tym polega praca wychowawcy.


 


 

Dorota Józefowicz

postów: 2

Konflikty to nieodzowna część szkolnego życia. Dzieci i młodzież próbują często przeforsować swoje zdanie. Bez odpowiednich argumentów i braku wsłuchania się w potrzeby drugiej strony dochodzi do negatywnych napięć, które zwyczajnie muszą mieć ujście w postaci "wystrzału" emocji. Ważne, by po wszystkim to przeanalizować, wyciągnąć wnioski i sprawę przedyskutować na spokojnie jeszcze raz. 

Monika Dąbkowska

postów: 6

Konflikt ma negatywne, ale i pozytywne strony. Dobre jest w tej sytuacji zmuszanie naszego mózgu do twórczej pracy. Musimy jednak pamiętać, by nie kierowała nami niszcząca agresja. 

Joanna Kraynik-Goślicka

postów: 3

We współczesnym świecie, pelnym stresu, pośpoiechu, nie trudno o sytuacje konfliktowe. Ważne jest, aby umieć je rozwiązywać w sposób kulturalny, cywilizowany. W szkole trzeba uczyć tego dzieci od najmłodszych lat, wtedy takie sytuacje mogą czegoś uczyć, a nie tylko wywoływać agresję i zlość.

Elżbieta Młot

postów: 4

KOnflikt, to źródło informacji dla nauczyciela i innych dorosłych,  z jakimi problemami borykają się uczniowie.KOnflikt  w klasie powinien dać nauczycielowi sygnał do zastanowienia się,  czy  i jak rozwiązać problemy które nurtują wsółczesną młodzież,

Ewelina Żelazowska

postów: 42

Konflikt informuje o problemach - zatkanych kanałach komunikacyjnych i informacyjnych (m.in. uwalnia tłumione przez ludzi emocje), zachęca do dyskusji (rodzi się potrzeba oceny i weryfikacji własnych poglądów), uświadamia konieczność wprowadzenia zmian (poszukiwania nowych rozwiązań wyjścia z trudnej sytuacji), a tym samym przywraca dzięki temu harmonię w stosunkach międzyludzkich (konflikt, który został rozwiązany z obopólną korzyścią, powoduje wzrost zaufania wśród osób biorących udział w konflikcie, co przyczynia się do lepszej współpracy w przyszłości).


Źródło:



  • https://mojafirma.infor.pl/manager/zarzadzanie-konfliktami/253959,Jakie-sa-pozytywne-strony-konfliktu.html (19.11.2018 r.)

  • http://inwestujesobie.pl/konflikt-zespole-4-pozytywne-skutki/ (19.11.2018 r.)

Karolina Krzemińska

postów: 20

Konflikt najczęściej kojarzony jest jako coś negatywnego, ale można spojrzeć na to z innej strony.... Pozwala on uwolnić tłumione emocje, niekiedy przywraca harmonię w stosunkach międzyludzkich, wspomaga indywidualny wzrost i rozwój, ponieważ zmusza do oceny i weryfikacji poglądów, buduje wiarę we własne siły. 

Joanna Wąs

postów: 45

Konflikt może mieć pozytywny aspekt, jeśli go w przemyślany sposób rozwiążemy. Może nam dostarczyć o naszych uczniach wielu ważnych informacji.

Ewa Czuszkiewicz

postów: 10

Konflikty nie są złe. Uczą dzieci tego, że kazdy może mieć własne zdania ale... no właśnie ALE musi umieć/nauczyć się wyrażać je w akceptowalny dla ogółu sposób. Wspólne rozwiązywanie konfliktów uczy dzieci, jak to się robi. Uczy wielkiej sztuki wybaczania, darowania winy, a także przepraszania.

Iwona Małgorzata Krasuska

postów: 31

Konflikty pojmowane są negatywnie, wiążą się z emocjami, które postrzegamy jako niszczące: złość, stres, agresja. Warto jednak pamiętać, że uczą radzenia sobie w różnych sytuacjach. Skoro nie da się się ich unikać, to może warto potraktować jako coś, co pozwala nam się rozwijać, ujawnia nasze potrzeby, skłania do przemysleń. 

Monika Świerczyńska

postów: 7

Z konfliktem mam głównie negatywne skojarzenia np.: niepokój, złość, nieporozumienie, nie słuchanie innych. Okazuje się jednak, że konflikt to również okazja do poznania samego siebie, ujawnienia skrywanych potrzeb oraz refleksji.

Anna Nowak

postów: 39

Konflikt raczej kojarzy się negatywnie z agresją, nieporozumieniem, złością, nieprzestrzeganiem zasad. jednak jest też motorem do rozwoju, poznania siebie i innych. 

Hanna Brange

postów: 5

Konflikt może uczyć słuchania i wsłuchiwania się w potrzeby swoje i innych, daje możliwość wyrażania swoich myśli, uczuć, pozwala poznać siebie oraz innych / w sferze psychologicznej/.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.