Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Dziecko z zespołem Aspergera w klasie. Niezbędnik nauczyciela (non stop)

Moduł 1. Zespół Aspergera jako zaburzenie ze spektrum autyzmu

Temat: Moduł 1. Zadanie 1.

Autor Wiadomość
Angelika Strzałkowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 529

Bazując na zdobytej wiedzy oraz kierując się intuicją, wśród przytoczonych poniżej zdań zaznacz te, które z dużym prawdopodobieństwem są myślami dziecka z zespołem Aspergera. Zastanów się, który z objawów kryje się pod danym stwierdzeniem czy sytuacją. Swoimi refleksjami podziel się na forum kursu.

Co myśli ASPI?
„Zawszę widzę po minie wychowawczyni, że sobie u niej nagrabiliśmy i za karę zrobi nam duży sprawdzian”.
„Interesuje mnie to bardziej niż moich rówieśników, po prostu sprawia mi to przyjemność”.
„Gdybym tylko mógł, to bym czytał, czytał i czytał, aż by mi oczy spuchły”.
„O nie, pani wysłała mnie do biblioteki. Znów stracę kawałek przerwy”.
„Moimi najlepszymi kumplami z klasy są Bartek, Krystian, Wojtek, Maciek i Kuba”.
„Ostatnio byliśmy z klasą na Epoce Lodowcowej III w kinie. Niezły to był ubaw!”
„Z mojego punktu widzenia cała reszta świata jest ekscentryczna, nielogiczna i zaburzona. Ja mam poczucie, że jestem normalny”.
„Praca w grupie zazwyczaj wygląda tak, że jedna osoba pracuje, a reszta się obija, a jak coś nie pójdzie dobrze, to zwala winę na pracującego. Oczywiście są wyjątki, ale zdarzają się rzadko, więc wolę pracować samotnie albo w małych grupach”.
„Mam ochotę na pizzę”.
„Po szkole idę z kumplami na boisko”.
„Co do rozumienia przenośni, to trudno się w tym połapać”.
„To co z tego, że mówię jak dorosły. Język literacki jest piękny. Mam nadzieję, że niedługo przestanę już całkowicie mówić językiem potocznym”.
„O nie! Znów długa lektura do przeczytania”.
„Co z tego, że ja lubię pić tylko sok jabłkowy i nic innego nie może mi przejść przez gardło?”
„Jak ktoś poprzestawia moje rzeczy, to dostaję szału (na szczęście teraz tylko tego wewnętrznego, jest na to takie określenie: wszystko się we mnie gotuje)”.
„A po co ktoś ma widzieć moje oczy, jak do niego mówię? On mnie przecież musi słyszeć, a nie widzieć”.
„Musimy zrobić tę pracę domową w grupach. To ja dogadam się z Michałem i z Piotrkiem”.
„Co tak krzyczysz? Myślisz, że ja nie potrafię głośniej?”
„Nie lubię rywalizacji w sporcie”.
„Jest, jest, jest! Pani zachorowała! Nie ma dziś sprawdzianu!”
„Jak ktoś krzyczy obok mnie, to czuję, jakby mi wbijał noże w uszy”.
„Mój przyjaciel ostatnio ma doła, nie mogę już patrzeć na tę jego smutną minę”.
„Ale super, że jedziemy na tę wycieczkę trzydniową. Odpocznę sobie od mojej siostry i będzie tyle okazji do zabawy z chłopakami, a w nocy, jak pani pójdzie spać, to mamy już swój tajny plan…”

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.