Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 1. Animator Ortograffiti w szkole ‒ bank projektów

Temat: zad.1 moduł1.

Autor Wiadomość
Nina Florczak-Mendyka

postów: 17

Po przeczytaniu tekstu  zaproponowałabym uczniom:


- dyskusję wokół niewłaściwego zachowania bohaterów  (ocena zachowania, podanie propozycji właściwych rozwiązań);


- zachęciłabym uczniów do ćwiczeń redakcyjnych, np. pisanie dilaogów, w których potrafiliby odmówić, wskazać właściwy sposób zachowania;


- wykonanie krzyżówki ortograficznej, której hasłem mogłoby być np. niebezpieczeństwo.


 

Ewa Wasążnik

postów: 7

Po przeczytaniu tekstu zaproponowałabym uczniom odegranie dramy, w ktorej wcielą się w role bohaterow, następnie każdy z nich opowie jak czuł się w danej roli i czy jego zdaniem osoba, ktorą przedstawiał postąpiła słusznie. W dyskusji odpowiemy na pytanie "Dlaczego nie możemy samowolnie opuszczać szkoły?"


Zaproponuję przedstawienie odpowiedzi na wspolnym plakacie w formie rysunkow.


 


 

Weronika Rożek

postów: 12

Po przeczytaniu historyjki zawsze rozmawiamy o zachowaniach bohaterów czy są dobre czy złe. Zachęcam dzieci do zaproponowania innego rozwiązania problemu. Dzieci bardzo lubią wcielać się w role, mają chwilę na przygotowanie się i prezentują się (przezwyciężamy troszkę nieśmiałość w takich "występach").

Aleksandra Bułak

postów: 3

Po przeczytaniu tekstu zaproponowałabym moim maluchom:


 - ułożenie historyjki obrazkowej (przygotowanej przez nauczyciela) w poprawnej kolejności


- ocenę zachowania bohaterów


 - wykonanie plakatu "Aktywny uczeń", na którym uczniowie rysują/zapisują swoje propozycje na nudę/lenistwo

Marta Badowska
Autorka kursu

postów: 22

Bardzo dobre pomysły, serdecznie dziękuję za wypowiedź.


 


Może warto by było  zebrać potem te materiały i przyczepić na kilka dni na tablicy, żeby uczniowie pamiętali, jak aktywnie i kreatywnie spędzili lekcję. happy

Nina Florczak-Mendyka

postów: 17

Po przeczytaniu tekstu zapropanowałabym uczniom:


- dyskusję wokół zachowania bohaterów (ocena niewłaściwego zachowania, podanie propozycji właściwych rozwiazań);


- zachęciłabym uczniów do ćwiczeń redakcyjnych, np. pisanie dialogów, w których wyraziliby nichęć udziału w wagarach, potrafiliby odmówić, wskazać właściwy sposób zachowania;


- wykonanie krzyżówki ortograficznej, której hałem mogłoby być np. niebezpieczeństwo.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.